חדשות בארץ

השר יריב לוין לפרקליט המדינה: פתח בחקירה נגד אהוד ברק

בעקבות הדברים הקשים שהטיח ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, במבקר המדינה מתניהו אנגלמן, פנה שר התיירות יריב לוין לפרקליט המדינה שי ניצן בדרישה לפתוח בחקירה נגדו: "דבריו המסיתים והחמורים שלברק הינם העלבה אישית של עובד ציבור והלבנת פניו ברבים"

ברק ולוין (צילומים: תומר נויברג, פלאש 90)ברק ולוין (צילומים: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

שר התיירות יריב לוין פנה לפרקליט המדינה שי ניצן בדרישה לפתוח בחקירה נגד ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, בשל התבטאויותיו הקשות נגד מבקר המדינה מתניהו אנגלמן.

ברק, מספר 10 ברשימת המחנה הדמוקרטי, תקף ביומיים האחרונים את אנגלמן בחריפות רבה. בראיון לגלי צה"ל הוא כינה אותו "סמרטוט שמשרת את נתניהו כמו סמרטוט רצפה". ברקע למתקפה החריפה נמצא המהלך שיזם מבקר המדינה להרחבתה של ועדת ההיתרים שליד משרדו משישה חברים לשמונה ולהחלפה כוללת של הרכבה.

ועדת ההיתרים מוסמכת לאשר לנבחרי ציבור חריגות ספציפיות מכללי האתיקה. בהרכבה הקודם היא דחתה את בקשותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להתיר לו לקבל תרומות מאנשי עסקים לצורך מימון הגנתו המשפטית בתיקיו השונים. על רקע הביקורת בקרב מבקריו של נתניהו במערכת הפוליטית ובתקשורת, לפיה חלק מחבריה החדשים של הוועדה מזוהים כאנשי ימין המקורבים אליו, הוסיף ברק כי אנגלמן הוא "ביזיון למוסד מבקר המדינה. המשרת העלוב של נתניהו ממנה אנשים שבעצמם נגועים בניגוד עניינים".

בתגובה לדבריו של ברק, נמסר מהליכוד כי "אהוד ברק השתלח בצורה פרועה במבקר המדינה, אחד משומרי הסף. להיכן נעלמו כל אלה שמזדעקים על העלבת עובדי ציבור? עכשיו ברור שבעיני הצבועים בשמאל, 'שומר סף' הוא רק מי שמשרת את השמאל. מי שמעז להביע דעה עצמאית – דמו מותר. צריך לחקור את ברק מיד".

בפנייתו לניצן, כתב לוין כי "דבריו המסיתים והחמורים של מר ברק הינם, על פניהם, העלבה אישית של עובד ציבור והלבנת פניו ברבים". הוא ציין, כי על פי החוק מדובר בעבירה פלילית שדינה מאסר של שישה חודשים, והוסיף: "נדמה שלא יכול להיות חולק כי במידה ואמירה כמו זו של מר ברק תעבור לסדר היום, הרי שפירושו של דבר ריקון הוראת סעיף 288 לחוק העונשין מכל תוכן. אדגיש, כי אין מקום לאמירות אישיות מסוג זה, להבדיל מביקורת על מוסד או אדם מסוים לגופו של עניין, ביקורת שהינה חיונית וחשובה. הטחת עלבון אישי ואמירה, כפי שהשמיע מר ברק, איננה יכולה להיחשב בשום מקרה ונסיבות כביקורת לגיטימית לגופו של עניין".

"נוכח העובדה כי אנו בעיצומה של מערכת בחירות, קיימת חשיבות מיוחדת בפעולה מהירה ונחרצת של רשויות אכיפת החוק בעניין זה, על מנת שלא ייווצר הרושם שאמירות מן הסוג הזה הינן שיח מקובל, בפרט בתקופה זו", סיכם לוין את פנייתו.

מהמחנה הדמוקרטי נמסר בתגובה כי "משרתי החשוד מבלפור ונאמניו ממשיכים להשפיל את עצמם במשימה היחידה שטורדת את מנוחתם: למלט את נתניהו, החשוד בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, מאימת הדין. לוין הוא גדול המשתלחים בבית המשפט, אדם שהרס הדמוקרטיה הישראלית היא משימת חייו. כמי שהתיז מפיו אין ספור עלבונות במערכות המשפט, אכיפת החוק וראשיהן, מוטב שישפיל פניו מול הציבור הישראלי".

תגיות:יריב לויןאהוד ברקמבקר המדינהבחירות 2019מתניהו אנגלמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה