חדשות בארץ

בעקבות ההצלחה: הרכבת מרחיבה את פיילוט הקרונות האורבניים

חודש לאחר תחילת הפעלתם של הקרונות האורבניים בקו הפרברי בין בנימינה לאשקלון, פרסמה הרכבת סקרי דעת קהל, מהם עולה תמונה חיובית מהשינוי. ברכבת מציינים כי הקרונות האורבניים, המותאמים לנסיעה בעמידה בקווים הפרבריים הקצרים, מסייעים בשיפור רמת הדיוק ובהורדת העומסים

(צילום: רכבת ישראל)(צילום: רכבת ישראל)
אא

חודש לאחר השקתם של הקרונות האורבניים בקו הפרברי בין בנימינה לאשקלון, הודיעה היום (רביעי) רכבת ישראל על הרחבת הפיילוט גם לקו הנגב המערבי, שהינו אחד הקווים העמוסים ברשת הרכבתית הארצית.

בחודש שעבר הודיעה הרכבת, בשיתוף פעולה ובתיאום עם משרד התחבורה, על תחילתו של פיילוט הקרונות האורבניים – קרונות מותאמים לנסיעה בעמידה בקווים הפרבריים הקצרים. במסגרת הפיילוט, פורקו הכיסאות והשולחנות מהקומות התחתונות של מספר קרונות דו-קומתיים. במקומם הותקנו מושבים מתקפלים בכמות זהה, ובנוסף להם עמודים ומאחזי יד לנסיעה בטוחה גם בעמידה. השינוי מאפשר את הגדלת מספר הנוסעים בכל קרון בכ- 20 אחוזים, ולכך יש להוסיף גם בונוס של חיסכון בזמן בדמות כניסה ויציאה מהירה מהקרונות.

ברכבת ציינו, כי ההחלטה להרחיב את הפיילוט התקבלה בעקבות סקרי דעת קהל, מהם עלתה תמונה חיובית לגבי השינוי. מנתוני החודש הראשון לשילובם של הקרונות האורבניים לנסיעה פרברית, עלה כי הם מסייעים בשיפור רמת הדיוק ובהורדת הצפיפות ברכבות בהן הם מופעלים.

בנוסף, ממשובי נוסעים עלה כי למעלה מ- 50 אחוזים מנוסעי הקרון החדש הביעו שביעות רצון מהשינוי, לעומת 10 אחוזים בלבד שציינו כי יש מקום לשיפור. למעלה מ- 70 אחוזים מהנוסעים ציינו לטובה את העלייה והירידה המהירה מהקרון, וכן את פריסתם של העמודים וידיות האחיזה, והכריזות המותאמות.

כאמור, בעקבות הממצאים החיוביים, ובתיאום עם משרד התחבורה, מרחיבה הרכבת את הפיילוט גם לקו הנגב המערבי. מספר קרונות אורבניים ישולבו לצד קרונות רגילים, וזאת במטרה להפחית את העומסים המאפיינים את הרכבות בשעות השיא בקו, הנרשמים בין תחנות אשדוד, ראשון לציון, בת ים, חולון ותל אביב.

ברכבת ישראל מבהירים כי "לצד משימתה העיקרית, שהיא הסעת המונים בין המטרופולינים הגדולים בישראל, הרכבת מבצעת משימה של הסעת המונים מפרברי הערים למרכזיהן, תפקיד המבוצע בדרך כלל על ידי מטרו או רכבות קלות. כל זאת בהיעדר תשתית מסילה מספקת, שתאפשר את הגדלת תדירות הרכבות. אנו מקווים שמהלך זה, יחד עם מהלכים נוספים שמבוצעים כיום – כמו תגבור בקווי הצפון ומידע על רמות העומס ברכבות – יסייעו להפחית את העומסים בקווים אלה".

(צילום: רכבת ישראל)(צילום: רכבת ישראל)

תגיות:רכבת ישראלצפיפות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה