טורים אישיים - כללי

מקרה עפולה מוכיח: מדובר בכפייה חילונית שנובעת מבורות וחוסר הבנה מוחלט

העובדה שמערכת המשפט מתערבת בהלכה היהודית היא כפייה חילונית שנובעת מבורות וחוסר הבנה מוחלט במגזר שלם, אותו מערכת המשפט הפסיקה לייצג

  • י"ב אב התשע"ט
(צילום: ליאור צור)(צילום: ליאור צור)
אא

אמא שלי, אישה חרדית בת 71, נענשת בגלל שאין שופטים בירושלים. היא הייתה יוצאת עד לאחרונה לערבי נשים בלבד שארגנה עיריית פתח תקווה בה היא מתגוררת. היא לא תשב ליד גבר, היא בוודאי שלא תרקוד לצד גבר. שומרת נגיעה וחובשת פאה. היא מתגאה שהיא ממשיכה להדליק את נר העם היהודי ושומרת על המסורת וההלכה קלה כחמורה, מהבחירה שלה, כי זה פשוט עושה לה טוב ומייצג את אמונתה. אבל מדינת ישראל חושבת שהיא זו שיודעת מה טוב עבורה ומענישה אותה רק בגלל אמונתה, וכעת כבר לא יוזמים אירועים עבורה. החוק לא מאפשר, והיא מרגישה שלא רואים אותה, את אמונתה ודרכיה.

וזה קרה השבוע גם בעפולה כשדווקא ביום תשעה באב, המועד בו מיליוני יהודים מתאבלים על חורבן ושנאת חינם, בחר בית המשפט להמשיך להצדיק החלטה הזויה שקיבלה דינה זילבר, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה ובגיבוי ממשלת ישראל, ולבטל אירוע תרבות נוסף שמיועד לציבור החרדי בגלל ההפרדה המתבקשת בין גברים לנשים באירוע. המשמעות של החלטה זו של עורכת דין חילונית שכופה באמצעות תוקף תפקידה את סט הערכים הפרטי שלה על ציבור ענק במדינה היא אחת: ביטול כל אירועי תרבות שזכאים להם במגזר החרדי במדינת ישראל. ההלכה לידיעת בית המשפט, אינה משתנה או גמישה בגלל שאנחנו היום בעידן המי טו. הציבור החרדי לא יתפשר ויצרוך אירועים במימון ממשלתי בגלל דרישה שאינה מכבדת את השקפת עולמם ואמונתם. כתוצאה מכך, יש מגזר שלם במדינת ישראל שאינו מקבל יותר אירועי תרבות. האם זו לא כפייה חילונית?

מערכת המשפט כל כך חוששת מתרחיש דיסטופי בנוסח "סיפורה של שפחה" אבל מתוך עליונות וקיצוניות חילונית שנובע מבורות על מעמד האישה במגזר החרדי שמצטייר כאילו מדובר בנשים כנועות שהעולם הזה נכפה עליהם, הנשים האלו נענשות לא מהמגזר אליו הן משתייכות שכן דואג ליוזם פעילויות רבות עבורן מתוך כבוד והערכה אלא מטעם אלו שמתיימרים להגן עליהן ללא שום מתן ביטוי לקול אחד – שלהן. לידיעת כולן: זה שאישה דתיה לא הופך אותה למסכנה או חסרת פה. אף אחד לא שולט עליה או כופה עליה את אורח החיים הזה. הגיע הזמן להפסיק להסתכל עליהן כאל נשים שחיות בכת. לחשוב ככה ועוד לחוקק חוקים ותקנות אלו זה בעיקר בורות וחסר ידע בסיסי ביהדות.

הציבור החרדי לא ילך לאירועים שאינם בהפרדה בין גברים לנשים. נקודה. מחתונות ועד לבית העלמין. תאהבו או תשנאו, זו דעתכם, אבל אצל החרדים מפרידים. מי יודע, לא ירחק היום שעוד יבקשו לבטל את עזרות הנשים בבית הכנסת. המתמודד לראשות הממשלה יאיר לפיד עם הסרטונים שהחרדים רק רוצים את הכסף של כולנו עוד יהיה הראשון שיברך על כך. ואחר כך עוד מתפלאים על אובדן האמון של חלקים כל כך גדולים בציבוריות הישראלית במערכת שהייתה אמורה להיות של צדק.

צפו בראיון של אבי שושן עם דודו כהן בתכנית "בכיוון אחר", פרק 100:

תגיות:בית המשפטאבי שושןחרדיםכפייה חילונית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה