חדשות בעולם

"אללה אכבר. תירו בי": אישה נדקרה למוות בסידני, הדוקר נעצר בכיסאות

צעיר אוסטרלי הסתובב ברחובות אוסטרליה כשהוא מנופף בסכין וקורא "אללה אכבר", תוך שהוא מצליח לדקור אישה אחת בגבה. במקביל, אישה צעירה נדקרה למוות בסמוך לאותו אזור, ונבדק הקשר בין האירועים. לחשוד רקע של בעיות נפשיות, ובחיפוש על גופו נמצא מידע הקשור לאירועי טבח המוניים שאירעו לאחרונה בצפון אמריקה ובניו זילנד

ניו סאות' ויילס, אוסטרליה (צילום: שאטרסטוק)ניו סאות' ויילס, אוסטרליה (צילום: שאטרסטוק)
אא

הרשויות באוסטרליה עצרו היום (שלישי) צעיר שהחזיק סכין וצעק "אללה אכבר", תוך שהוא מנסה לדקור עוברי אורח ואף הצליח לדקור אישה אחת שפונתה לבית החולים במצב יציב. במקביל, גופת אישה שמתה מפצעי דקירה אותרה סמוך לאזור, והמשטרה בודקת את הקשר בין האירועים. לפי שעה, המשטרה מעריכה כי לא מדובר בפיגוע טרור.

על פי העדויות, האירוע התרחש בסביבות השעה 14:00 (שעון מקומי), כאשר בסמוך לרחוב קלרנס והקינג, אזור מרכזי במרכז סידני, נצפה גבר צעיר כשהוא רץ ברחובות ומנופף בסכין תוך שהוא צועק "אללה אכבר. תירו בי. תירו בי".

לא עבר זמן רב, וכמה עוברי אורח הצליחו להשתלט עליו באמצעות כיסאות שלקחו מבתי קפה סמוכים וארגזי חלב שריתקו אותו לקרקע, עד להגעת כוחות המשטרה שלקחו אותו למעצר. כשעה לאחר שנלקח מהמקום, אותרה גופת האישה כשהיא ללא רוח חיים. "הוא קפץ על גג מכונית, ואנשים ניסו להילחם בו בכיסאות", סיפרה עדת ראייה. "היה לו דם על החולצה. הוא צרח, אחז בסכין בידו ועלה על המכונית ממש לפנינו". היא גם הוסיפה כי גבר אחר וכמה כבאים רדפו אחריו ונטרלו אותו.

לפי הודעת המשטרה, היא איננה מיחסת חשיבות משמעותית לצעקות המוסלמיות של הדוקר, ולפי עדויותיהם של עוברי אורח, אופן ההגייה של הביטוי "אללה עכבר" מלמד על כך שהוא איננו דובר או מכיר את השפה הערבית. עוד מסרה המשטרה כי הדוקר פעל לבדו.

ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, התייחס לתקרית וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי היא "מדאיגה מאוד",  אך ציין כי המניע לאירוע טרם הוברר. רב פקד גווין ווד ממשטרת ניו סאות' וויילס, שיבח את האזרחים על התושייה ואומץ הלב המיוחד שגילו בכך שעצרו את הדוקר, ומנעו את פציעתם של אזרחים נוספים. "האנשים האלה היו  באמצע ענייניהם כשהם קפצו לסיטואציה המאוד מסוכנת הזו, ואפשרו לנו לבצע את העבודה שלנו", אמר ווד.

מאוחר יותר הודיעה משטרת אוסטרליה כי החשוד הוא בן 21 ואזרח אוסטרלי ממאריונג שבדרום-מזרח אוסטרליה, וכי האישה שנדקרה למוות הינה בת 21. בחיפוש על גופו של הדוקר אותר מידע על תקריות טבח המוניים שאירעו בארצות הברית ובניו זילנד. לחשוד רקע של הפרעות נפשיות קשות, ונבדק החשד כי הוא נמלט ממרפאה לבריאות הנפש.

תגיות:אוסטרליהטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה