פוריות

איך אדע אם יש משהו שמעכב את ההריון?! אפשר רק להתפלל

עקרות זה הדבר היחיד שעליו כתוב בתורה שהשם נתן אותו לאבותינו הקדושים כדי שיתפללו אליו! ומעשה אבות סימן לבנים - נתחזק בכוח התפילה

  • י"א אב התשע"ט
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

קראתי את הכתבה "למה אני לא נקלטת", שאלה שכל מי שמעוכבת בילדים שואלת את עצמה. "למה דווקא אני?", "אולי פגעתי במישהו?", "אולי יש איזה משהו שמעכב...?". ואיך אדע אם כן?!

אני חושבת שכל השאלות האלה הן עצת היצר הרע, כדי להחליש אותנו, שנחשוב שאולי עשינו משהו שאנחנו נענשים בעבורו ולעולם לא נדע מהו (כי אין אדם מושלם, ואיך נדע איזה חטא בדיוק מעכב...?), ומתוך כך נצלול את תחושת הייאוש, אל הרפיון באמונה, וכמו גלגל שלג נאבד תקווה... אך לא. אנו נעמוד ונדע שהקב"ה לא מעמיד אף אחד בניסיון שהוא לא יכול לעמוד בו. הקב"ה אוהב אותנו ורוצה בתפילותינו. עקרות זה הדבר היחיד שעליו כתוב בתורה שהשם נתן אותו לאבותינו הקדושים כדי שיתפללו אליו! ומעשה אבות סימן לבנים - נתחזק בכוח התפילה, נאמין ונבקש מהשם שאם חלילה פגענו במישהו - השם יתן בלב אותו אדם לסלוח לנו, ואם חלילה עברנו עבירה שמעכבת לנו את הישועה - נתפלל לפני השם שימחל לנו.

אני כותבת מתוך הישועה הפרטית שלי, שהגיעה מתוך תפילה. קראתי ב"ה לבני שמעון (הבטחתי ונושעתי), והשם הזה יזכיר לי כל החיים שהשם שמע את תפילתי.

אני, לאור ההמתנה והציפיה שלי לילדים, עוזרת לנשים ולזוגות מאותגרי פוריות. נשים שקשה להן להזריק לעצמן זריקות - אני מלמדת אותן להזריק, או מזריקה להן. לפעמים אני רק שומעת את הקושי, ומנסה לייעץ או לעודד במה שאני יכולה.

בכל פעם שמגיעה אלי אישה, אני רואה את הקושי שלה, את הסבל הגופני, ויותר מכך – הנפשי. כי ברור לכולם שלהזריק זריקה זה לא נעים, וגם קצת כואב, אבל כשמדובר בטיפולי פוריות - זה מלווה בכאב נפשי גדול הרבה יותר, שמכביד על הכל...

אשתף אתכן בחלק מהעצות שאני אומרת לאותן נשים.

1. שלא יחשבו על כל הטיפול שהן אמורות לעבור, כי אחרת זה יהיה להן כבד מידי ומלחיץ, וייתן להן תחושה שזה גדול עליהן והן לא מסוגלות (תאמינו בעצמכן. את מסוגלות להרבה יותר ממה שאתן חושבות...!). לכן עצתי היא לראות כל יום מה שאני אמורה לעשות באותו יום, וגם לא לחשוב על זה כל היום אלא רק סמוך לזריקה/בדיקה שיש באותו יום.

2. לזכור שתוך שבועיים הטיפול נגמר (הציפיה לבדיקה מתחילה... אבל לפחות הטיפול מאחורה), ואת אחרי הכל.

3. בכל רגע של כאב ודמעה - להתפלל שהטיפול יצליח, ושהלאה כל הילדים הבאים יבואו בטבעיות, ושנראה רק נחת מכל יוצאי חלצינו.

4. ברגע של קושי וכאב, פשוט לדמיין את הישועה - תינוק. והכי חשוב, תמיד אני אומרת, אנחנו עושות את ההשתדלות, ורק הקב"ה אחראי על התוצאה.

מאחלת ומתפללת שכולכן תתבשרנה בבשורות טובות במהרה.

מי שצריכה עזרה, שאלה או עידוד - אני כאן באהבה. אפשר לקבל את המייל או את מספר הטלפון שלי במערכת.

גם את מתמודדת בתחום הפוריות? ספרי לנו על ההתמודדות האישית שלך במייל debi@htv.co.il

תגיות:פוריותהריון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה