חדשות בארץ

"הגנתם על המדינה": הרמטכ"ל ביקר את החיילים שסיכלו את הפיגוע על הגדר

הרמטכ"ל כוכבי סייר באוגדת עזה ופגש את הלוחמים והתצפיתניות שסיכלו את הפיגוע בבוקרו של יום השבת. "התפקיד שלכם הוא להגן על גבולות המדינה ולהגן על גבול מדינת ישראל, וזה מה שעשיתם פה", אמר כוכבי. "זה קרה בזכות רוח לחימה, נחישות וחתירה למגע"

כוכבי (צילום: פלאש 90)כוכבי (צילום: פלאש 90)
אא

הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, ערך היום (ראשון) סיור באוגדת עזה, וקיים הערכת מצב בהשתתפות מפקד פיקוד דרום, אלוף הרצי הלוי ומפקד אוגדת עזה תת-אלוף אליעזר טולדנו, כאשר במהלכו פגש את הלוחמים והתצפיתניות שסיכלו את ניסיון החדירה אתמול בגבול הדרומי. "התפקיד שלכם הוא להגן על גבולות המדינה להגן על גבול מדינת ישראל", אמר כוכבי, "וזה מה שעשיתם פה במהלך האירוע האחרון בהצלחה רבה".

"הוא קרה בזכות הערכת מצב מהירה ורלוונטית לסיטואציה", הוסיף הרמטכ"ל. "בזכות הפעלת נשק מדויקת, פתרון שהיה מותאם לסיטואציה, בזכות רוח לחימה, נחישות וחתירה למגע".

אתמול, סמוך לשעה 4 לפנות בוקר, זיהתה תצפיתנית של צה"ל ניסיון חדירה של 4 מחבלים שנעו לעבר גדר המערכת בדרום רצועת עזה. בשונה מהתקריות האחרונות, הודות לזיהוי המהיר והפעילות המהירה, הזניקה התצפיתנית למקום כוח צה"ל מגדוד 12 של גולני וגדוד השריון 82, שפתחו באש לעבר החוליה, כאשר אחד מהמחבלים אף הצליח לחצות את הגדר, וחיסלו את הארבעה.  

בחיפוש על גופם אותר מלאי גדול של נשק ותחמושת, ביניהם מטול מסוג RPG ורובי קלצ'ניקוב, כמו גם חטיפי אנרגיה שלימדו על כוונתם לשהות בשטח לזמן ארוך, כשהערכה היא שנערכו לבצע טבח ממושך בשטח ישראל. כמו כן, חברי החוליה החזיקו ברשותם ציוד רפואי למקרה שאחד מהם ייפצע ויזדקק לטיפול רפואי, עובדה שמצביעה גם כן כי הלוחמים לא התכוונו להתאבד בסיום התקיפה, מה שעשוי להצביע על ניסיון פיגוע חטיפה.

בחמאס, כמו גם בישראל, מנסים לשמור על השקט ולא לדחוק את האחרונים למצב שהם יהיו חייבים להגיב במהלומה צבאית, מה שעשוי להסביר את ההתנערות המהירה של ארגון הטרור מלוחמים אלה, שבעבר השתייכו באופן פעיל לארגון וסולקו ממנו לפני שלושה חודשים בעקבות ההקצנה דתית שמתרחשת בארגון הסוני. לפי הערכות, הארבעה ביקשו לנקום בחמאס ולדרדר אותו לעימות מול ישראל, באמצעות פיגוע שתואם את אידאולוגיית הארגון. עם זאת, ארגון הטרור הדגיש אתמול כי אירועים מסוג זה עשויים להישנות, וזאת "בשל המדיניות הישראלית", הודעה שרומזת כי בכוונת הארגון להתנער בעתיד מפיגועים שעשויים להתרחש, אותם לא ימהר לסכלם.

בהודעה הודגש כי הארגון מגנה את "המצור על עזה", שמוביל לעליית ניסיונות הצעירים הפלסטינים לבצע "מעשים נואשים של התנגדות עצמאית". הודעה דומה נשמעה מארגון הג'יהאד האסלאמי ששיבח את ארבעת המחבלים.

אך למרות ההתנערות הרשמית של חמאס, ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר אתמול כי "חמאס אחראי לכל תוקפנות היוצאת מכל שטח עזה. ישראל תמשיך לפעול כדי לסכל חדירה לשטחה ופגיעה באזרחינו". נתניהו הוסיף: "אני מברך את כוח צה"ל שפעל במהירות וביעילות בגבול עזה, ומנע חדירה של מחבלים לשטחנו".

תגיות:עזהחמאסאביב כוכבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה