חדשות בארץ

פיגוע בגוש עציון: חייל נדקר למוות, חשד לניסיון חטיפה

חייל מבנימין במסלול ישיבה נדקר למוות במה שהוגדר בצה"ל כפיגוע טרור, וגופתו אותרה הלילה סמוך לכניסה לקיבוץ מגדל עוז. דובר צה"ל: "להבנתנו, מדובר בפיגוע טרור. רב הנסתר על הגלוי". נבדק חשד לניסיון חטיפה

זירת הפיגוע, הבוקר (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)זירת הפיגוע, הבוקר (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)
אא

צה"ל התיר הבוקר (חמישי) לפרסום כי חייל נדקר למוות בפיגוע בגוש עציון, וגופתו אותרה לפנות בוקר בסמוך לקיבוץ מגדל עוז שבגוש עציון. בשעות אלו צה"ל חוקר את האירוע, וכוחות צה"ל, שב"כ ומשטרה פרוסים באזור במטרה לעלות על עקבותיהם של המחבלים. נבדק חשד כי מדובר בפיגוע חטיפה שהשתבש.

בהודעת דובר צה"ל נמסר כי "בשעות הבוקר המוקדמות נמצאה גופת חייל עם סימני דקירה על גופו בסמוך ליישוב בחטיבה המרחבית עציון. החייל נמצא במסלול לימודי ישיבה. כוחות צה"ל, שב"כ ומשטרה נמצאים בנקודה וסורקים במרחב".

דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, מסר: "במהלך הלילה קיבלנו דיווח על נער בן 18 שקרוביו לא הצליחו ליצור איתו קשר משעות הערב המאוחרות. הם דיווחו לנו מאוחר מאוד בלילה. הקפצנו כוחות במרחב חטמ"ר עציון ובהם גששים. במהלך הלילה, סביב 3:00-2:30 מצאו הכוחות את גופת הנער ליד הכניסה למגדל עוז. מותו נקבע. הוא נדקר ונהרג. אנו מבינים שמדובר בפיגוע טרור. על גופו נמצאו פצעי דקירה. עדיין רב הנסתר על הגלוי".

על החייל, תושב בנימין ותלמיד ישיבה, נמסר בהודעת דובר צה"ל כי החל בהליכי גיוס, "אבל טרם ביצע שירות בצה"ל, הוא היה על אזרחי ועדיין בשלב הלמידה בישיבה". עוד נמסר כי "הוא ממשפחה מוכרת באיו"ש".

בצה"ל מקיימים הערכת מצב עם הכוחות המשותפים. "עיבינו את ההגנה באזור וכעת תגבור הכוחות הוא פנימי על בסיס אוגדת איו"ש. למיטב ידיעתנו, הוא היה לבדו".

עם פרסום הידיעה המצערת מסר ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן, כי "גוש עציון התעורר לבוקר קשה של שפיכת דם טהור על ידי רוצחים מנוולים. אנו התיישבות מושרשת ואיתנה, למודת שכול וגבורה. לא ניחלש כאומה וכמפעל.

"בימים אלו של חודש אב, ימי אבל על חורבן המקדש והגלות הארוכה, אנו מכריזים בראש מורם שישיבתנו בארץ האבות היא לא אפיזודה חולפת אלא עובדה קיימת לעולמי עולמים. אויבינו המרים ינסו שוב ושוב לפגוע בנו, אבל תשובתנו כתשובתם של לוחמי גוש עציון במלחמת העצמאות, נחושה מתמיד - נצח ירושלים".

עוד אמר כי "אנו שולחים את תנחומינו למשפחה היקרה והכואבת, ולישיבה בה הגיבור למד. רק חיזקו ואמצו. ולממשלת ישראל אנחנו אומרים שוב - תסיימו את המלחמה הזו בניצחון. תגדעו את הדמיונות של בני עוולה. אל תשאירו להם כל אופציה. זו הדרך היחידה להיות ברורים ולא להשאיר כל פתח לתקוותם. ריבונות ישראל בגוש עציון בפרט וביהודה ושומרון בכלל היא התשובה הלאומית היחידה המתבקשת".

תגיות:גוש עציוןפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה