חדשות בארץ

שדולת הנשים הגישה עתירה: לאסור את ההפרדה בהופעה של מוטי שטיינמץ

בשדולת הנשים עתרו היום נגד כוונת עיריית עפולה לאפשר הפרדה מגדרית בהופעה של מוטי שטיינמץ וחיים ישראל בפארק העירוני בעיר. בעתירה אחרת שהוגשה לאחרונה בנושא אפליה מגדרית קבע היועץ המשפטי לממשלה כי במקום והיעדרו של הפרדה יוביל לכך שהציבור הרלוונטי לא יחפוץ בשירות כלל, הרי שיש להתיר את ההפרדה המגדרית. שדולת הנשים: "אנחנו עותרות היום כדי לדאוג לכך שנשים יוכלו להיות נוכחות ושוות בכל מרחב ציבורי"

שטיינמץ (צילום: יעקב נעמי, פלאש 90)שטיינמץ (צילום: יעקב נעמי, פלאש 90)
אא

עתירה הוגשה היום (רביעי) לבית המשפט לעניינים מנהליים בנצרת נגד האירוע המוזיקלי שייערך בשבוע הבא בפארק העירוני בעפולה, זאת בטענה לאפליה מגדרית.

העתירה הוגשה לאחר שעיריית עפולה אישרה את ההופעה, שתתקיים בהשתתפות הזמרים מוטי שטיינמץ וחיים ישראל, כאשר הקהל יורכב מנשים, גברים, וילדים בני המגזר החרדי, תוך הפרדה מלאה השומרת על אורחות חייהם. באירוע, שצפוי לכלול גם הפנינג, מתנפחים ופעילויות פנאי נוספות, צפויים ליטול חלק ראש עיריית עפולה, אבי אלקבץ, ונבחרי ציבור נוספים.

לפי עורכי הדין שהגישו את העתירה מטעם שדולת הנשים בישראל, "הפרדה בתוך פארק עירוני השייך לכלל הציבור הוא חמור ביותר ומסמן את הנשים כסוג ב' שצריך להסתיר אותם מאחורי מחיצות וככאלה שלא יכולות להיות נכוחות במרחב הציבורי. בית המשפט חייב לשים קו אדום ולהגיד לציבור, כי המרחב הציבורי שייך לכולם".

מנכ"לית שדולת הנשים, מיכל גרא-מרגליות, מסרה כי "אנחנו עותרות היום כדי לדאוג לכך שנשים יוכלו להיות נוכחות ושוות בכל מרחב ציבורי. לא ייתכן שאבא לא יוכל ללכת עם ביתו למתנפחים ואימא תופרד בכניסה לפארק ציבורי מהבנים שלה. אנו מבקשות מבית המשפט לאכוף את החוק ולהבטיח שוויון".

כזכור, אין זו הפעם הראשונה בה מנסים ארגוני נשים לפעול לביטול ההפרדה המגדרית בציבור הדתי-חרדי. ביוני הורה היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, למשרד התחבורה לבטל לאלתר את ההפרדה המגדרית בקורסי נהיגה מונעת.

"לא מדובר בתאי שירותים, גם לא בחוף רחצה נפרד", כתב מנדלבליט בהודעתו, כאשר הוא תוקף את מדיניות הממשלה: "לא בטוח שקביעה כזאת תצליח לעמוד לאורך זמן מול ממשלה הדוהרת לנרמל את ההפרדה בין גברים לנשים — בצבא, באקדמיה ובמקומות העבודה, תחילה בקרב חרדים ודתיים ובהמשך גם במרחב הציבורי".

לפי העיקרון שעלה אז מהחלטת היועמ"ש, בהוראות החוק האוסרות על אפליה מגדרית במוצרים ובשירותים, נקבעו שתי תנאים שמתירים הפרדה: אם היעדרו של הפרדה יוביל לכך שהציבור הרלוונטי לא יחפוץ בשירות כלל, והשני הוא שההפרדה מתייחסת רק לאופי השירות או למוצר. מכאן, הוסיף היועמ"ש, יש להתייחס לשיקול נוסף, והוא התייחסות העקרונית לציבור הרחב שנפגע מהפיכת ההפרדה לנורמה ציבורית.

משדולת הנשים בישראל טענו אז בתגובה להחלטה, כי "בדומה למקרה של ההפרדה באוטובוסים ובאקדמיה, מעולם לא נבדק ברצינות אם הפרדה מגדרית היא התנאי שבלעדיו לא יגיעו חרדים וחרדיות. לאחר שכמה משרדי ממשלה הפנימו את החוק ואסרו על הפרדה מגדרית, הגיע הזמן שגם משרד התחבורה לא ישתף פעולה עם הדרת נשים".

תגיות:נצרתמוטי שטיינמץשדולת הנשים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה