חדשות בארץ

המשטרה פתחה בחקירה בעקבות הטרדות טלפוניות כלפי היועמ"ש

המשטרה הודיעה על פתיחת חקירה בעקבות "הטרדות חוזרות ונשנות" שבוצעו לאחרונה כלפי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. לפי הדיווחים, מדובר במסרונים בהם הופעלו עליו לחצים. 2 חשודים נעצרו ושוחררו כעבור זמן קצר, אך שמשטרה מסרבים לחשוף פרטים

מנדלבליט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)מנדלבליט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

משטרת ישראל הודיעה היום (רביעי) על פתיחה בחקירה בעקבות "הטרדות חוזרות ונשנות" שבוצעו כלפי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. בהודעת המשטרה לא נמסר באיזו סוג הטרדות מדובר ומה בוצע במסגרתם, אך מהדיווחים עולה כי מספר פעילים פוליטיים-חברתיים שלחו לטלפון הנייד שלו מסרונים מטרידים לכל אורך התקופה האחרונה. עד כה עוכבו לחקירה שני חשודים במחוז ירושלים ששוחררו בתום החקירה, ובקרוב צפויים להיחקר חשודים נוספים. בשל רגישות המקרה, התיק צפוי לעבור ליחידת להב 433.

לפי דיווח ב-ynet, במסרונים נדרש מנדלבליט לפתוח בחקירה נגד מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, זאת בעקבות "סרטון החרדים" שתקף בחריפות יוצאת-דופן את האוכלוסייה החרדית, שנציגיה אף טענו כי מדובר ב"אנטישמיות".

בדיווח בחדשות 13 הובא כי הרקע לפתיחת החקירה הוא מחאות יוצאי אתיופיה, כאשר בשבוע שעבר חסמו עשרות יוצאי העדה את מעברו של שר המשפטים אמיר אוחנה, בעת שזה ניסה לצאת ממפגש פעילים שנערך בקריית מלאכי, תוך שהם דרשו ממנו לחשוף לציבור את תיעוד הירי שהביא למותו של סלומון טקה ז"ל. צוות המאבטחים של השר לא הצליח להשתלט על המפגינים, וכוח משטרתי הוזעק למקום.

בעת האחרונה סופג היועץ המשפטי לממשלה ביקורת רבה זאת בשל תפקידו המרכזי בניהול החקירות הפליליות נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שחשוד ב-3 תיקים. הביקורת על מנדלבליט מגיעה משני צידי המתרס הפוליטי: בעוד מתנגדי נתניהו טוענים כי מנדלבליט מוביל את תיקיו בסחבת ואף מעניק לו יחס מקל באישומים, תומכי נתניהו קובלים כי היועמ"ש נכנע ללחץ פוליטי ותקשורתי להעמיד לדין ראש ממשלה מכהן. הקבוצה הראשונה מנהלת כל מוצאי שבת הפגנות שמפריעות לסדר הציבורי ויורדות לחייו של מנדלבליט ומשפחתו, כאשר רק באחרונה נעצרו שני פעילים בידי המשטרה בעת שהתקרבו לבית הכנסת בו שהה, והטרידו את המתפללים בעיצומה של השבת.

בדצמבר הושחת קבר אביו של מנדלבליט שטמון בבית העלמין ירקון. ראש הממשלה נתניהו אמר אז כי זה "מעשה מזעזע שיש לגנותו בכל לשון". גם נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס לחילול הקבר ואמר כי זהו "מעשה נואל ומעורר שאט נפש". שר החינוך דאז, נפתלי בנט, הוסיף: "השחתת המצבה של אביו של היועץ המשפטי לממשלה היא מעשה נורא שחוצה גבולות אדומים. אסור שהשיח הישראלי יגיע למחוזות אלימים. אביחי מנדלבליט הוא משרת ציבור ישר דרך, מקצועי ומסור. אני בטוח שהמשטרה תעשה הכול כדי למצוא את העבריינים ולהעמידם לדין".

כחודש לאחר מכן עצרה משטרה פעיל בכיר בהפגנות השבועיות כנגד מנדלבליט בחשד כי הוא אחראי לחילול הקבר, ולצדו נעצר פעיל נוסף. השניים נחקרו שעות ארוכות ביאחב"ל, אך בסופן הוחלט על שחרורם ללא תנאים מגבילים.

באותה עת רוססה כתובת "מנדלבליט משת"פ" על גבי חומה בכביש החוף הסובבת את השכונה החדשה באור עקיבא. בעקבות זאת, ולנוכח הידרדרות המחאות הציבוריות כנגד היועץ המשפטי לממשלה, הוחלט במשטרה ובמשרד המשפטים על הגברת האבטחה סביבו.

תגיות:אביחי מנדלבליטמשטרת ישראלהטרדה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה