חדשות בארץ

הניצחון הושלם: ניצולת השואה בת ה- 104 חגגה בכותל עם מאות מצאצאיה

ניצולת השואה שושנה אוביץ ביקשה מתנה לקראת יום הולדתה ה- 104 – להתכנס עם כל צאצאיה בכותל המערבי. מאות הצאצאים נענו לבקשה, והגיעו לאירוע המרגש

המשפחה הענפה בכותל המערבי (צילום: חשבון הטוויטר של סיון רהב מאיר)המשפחה הענפה בכותל המערבי (צילום: חשבון הטוויטר של סיון רהב מאיר)
אא

שושנה אוביץ תחגוג בתחילת חודש אלול את יום הולדתה ה- 104, לאורך ימים ושנים. לקראת האירוע המרגש, ביקשה אוביץ – ששרדה את השואה הארורה – כי כל צאצאיה יתכנסו יחד עמה לתפילה בכותל המערבי.

המשימה הלוגיסטית הלא פשוטה הוכתרה בשבוע שעבר בהצלחה. כמעט כל צאצאיה של אוביץ – כ- 400 במספר, מהארץ ומהעולם, עד דור חמישי – נענו לבקשה והגיעו אל הכותל. משמעותו של המפגש המשפחתי יוצא הדופן – בבחינת חותמת סמלית לניצחון על הצורר הנאצי – לא נעלמה מעיני מאות הנוכחים, כולם שומרי תורה ומצוות, שלא יכלו להסתיר את התרגשותם הרבה.

אחד מנכדיה של אוביץ, מאיר רוזנשטיין, סיפר לעיתונאית סיון רהב מאיר על קורות חייה של הסבתא, ששרדה את מחנה ההשמדה אושוויץ: "מול עיניה ד"ר מנגלה לקח את אמא שלה. אחרי המלחמה פגשה את סבא דב, שאיבד במחנות את אשתו וארבע בנותיו. הם התחתנו ועלו לחיפה. היא עבדה כתופרת ועזרה לו בניהול חנות העופות. עכשיו סבתא חגגה יומולדת 104, וביקשה מתנה: שכל הצאצאים יגיעו ביחד לכותל המערבי".

"זה היה מערך לא פשוט לארגן את המאורע הנדיר הזה", סיפרה הנכדה פניני פרידמן לאתר וואלה. "התחילו לרוץ מיילים, טלפונים והודעות, והיה חשוב להגיע לכולם. רק באמצע המעמד קלטנו את גודל המאורע. כולם היו שם עם דמעות בעיניים. זה היה מאוד מרגש".

תגיות:השואההכותל המערבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה