חדשות בארץ

גנץ: "לפיד הוא שותף נאמן"

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, העניק גיבוי מלא למספר 2 שלו, יאיר לפיד, ודחה את הדיווחים על קרע בצמרת המפלגה: "אנחנו מסגרת אחת מאוחדת". ביחס לחוק הגיוס הבהיר גנץ כי הוא תומך בהשלמת חקיקתו בהתאם לנוסח שהוצע על ידי מערכת הביטחון, וזאת בניגוד לעמדת המפלגות החרדיות

גנץ (צילום: גילי יערי, פלאש 90)גנץ (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, העניק הבוקר (רביעי) גיבוי מלא למספר 2 ברשימתו, יאיר לפיד, וזאת על רקע הסרטון שפורסם על ידו ברשת ושחולל סערה ציבורית.

בראיון לאריה גולן בכאן רשת ב', הגדיר גנץ את הסרטון מעורר המחלוקת כ"סרטון הומוריסטי, מוצלח יותר או מוצלח פחות, שעושים ממנו סיפור גדול". לדבריו, "גם התגובות שהושמעו נגד לפיד לא בדיוק היו סימפטיות, ואני חושב שכשאנחנו מתקרבים לתשעה באב כדי שכולנו נוריד את הטונים טיפה למטה, גם מצד זה וגם מצד אחר".

"יאיר לפיד הוא שותף נאמן", הדגיש גנץ, ודחה את הדיווחים על קרע בצמרת המפלגה. "אנחנו מתואמים, אנחנו עובדים ביחד, וכן – אנחנו גם לעיתים מתווכחים. בניגוד לליכוד, שמציג את עצמו בצדק מסוים כמפלגה דמוקרטית אבל מתנהג כמפלגה עם אוטוריטה אחת בלבד". יו"ר כחול לבן הוסיף כי "בליכוד יש הרבה מאוד דעות, אבל בכל זאת אנשים מחוללים את עצמם כמו אחרי החלילן מהמלין, עושים רק מה שביבי רוצה. אני לא בטוח שבליכוד יש פחות דיקטטורה מאשר במפלגות אחרות, במובן הזה שרק נתניהו קובע וכל השאר מתיישרים לימין וכאילו אין ויכוחים. אז יש ויכוחים בתוך הליכוד ויש תפיסות בתוך הליכוד, ויום אחרי נתניהו אנחנו נראה מה קורה בתוך הליכוד".

"כחול לבן מייצגת את החברה הישראלית בשלמותה", טען גנץ. "יש בה משמאל ומימין, מתנהלים בה ויכוחים עקרוניים, מהותיים, חילופי דעות. מעת לעת יש ויכוחים שיוצאים החוצה, לא כל דבר הוא סימפטי. זה פוליטיקה, לא תנועת נוער. ובכל זאת, אנחנו מסגרת אחת מאוחדת, עם הנהגה שיושבת ומדברת. אנחנו יודעים להתווכח, לסכם ולהמשיך. מעת לעת יש דברים שהם פחות נעימים. אנחנו לא צפון קוריאה".

בהתייחסו לחוק הגיוס, הבהיר גנץ כי הוא תומך בהשלמת חקיקתו בהתאם למתווה של מערכת הביטחון: "כך אומר המצע שלנו. החוק הזה הוא חוק יחסית סביר. הוא מדבר על תהליכים שמתקדמים, וצריכים להתקדם. אנחנו עדיין מעוניינים לקדם מערכת שירות אלטרנטיבית ורחבה, באופן שכולם יתרמו למדינה. נטפל בזה כשננצח".

דבריו של גנץ בסוגייה באו על רקע הפרסום אמש של מיכאל שמש בכאן חדשות, לפיו בכחול לבן שוררת מחלוקת עמוקה לגבי נוסח החוק: בעוד לפיד תובע לקדם את המשך חקיקתו של הנוסח הקיים, שעבר בקיץ 2018 בקריאה ראשונה בכנסת – וזאת בדומה לעמדתו של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן – חברים אחרים במפלגה מתנגדים לכך. לטענתם, מדובר בנוסח לא טוב, והם סבורים כי צריך להגיע להסכמות בנושא עם המפלגות החרדיות, המתנגדות לחוק המוצע.

ב"ידיעות אחרונות" וב"ישראל היום" דווח אתמול, כי גורמים בכחול לבן סבורים שהאיחוד, שהושג בחודש פברואר בין מפלגותיהם של לפיד וגנץ, יפורק לאחר הבחירות. הגורמים העריכו כי הפירוק יהיה נוח לשני הצדדים: בעוד גנץ ירצה להיכנס לממשלה עם הליכוד, שתכלול גם את המפלגות החרדיות, לפיד יעדיף להמשיך בקו האנטי-חרדי המאפיין את מפלגת "יש עתיד" בראשה הוא עומד. עוד דווח, כי במקביל למסע הבחירות הרשמי של כחול לבן, המנוהל על ידי גנץ, לפיד מוביל קמפיין עצמאי, שמסריו אינם מתואמים עם כחול לבן. כך, לדוגמה, טען גורם בכחול לבן כי הסרטון של לפיד, שהציג את הנציגים החרדים בכנסת כרודפי בצע, פורסם על ידו ללא תיאום עם הקמפיין הרשמי של המפלגה.

תגיות:יאיר לפידבני גנץחוק הגיוסבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה