חדשות בארץ

האם כחול לבן תתפרק לאחר הבחירות?

גורמים בכחול לבן סבורים כי לאחר הבחירות יפרקו בני גנץ ויאיר לפיד את השותפות ביניהם. הערכות אלו נשענות על הקמפיין העצמאי שמנהל לפיד, שמשקף את רצונו להמשיך בקו האנטי-חרדי המאפיין את "יש עתיד". גנץ מצדו יהיה מעוניין להיכנס לממשלה עם הליכוד, שתכלול גם את המפלגות החרדיות

לפיד, אשכנזי, גנץ ויעלון (צילום: פלאש 90)לפיד, אשכנזי, גנץ ויעלון (צילום: פלאש 90)
אא

המתיחות בצמרת כחול לבן כבר מזמן אינה בגדר סוד, וביממה האחרונה היא הגיעה לשיא חדש, בעקבות הסרטון האנטי-חרדי שהעלה יאיר לפיד לרשת.

על פי הדיווחים היום (שלישי) ב"ידיעות אחרונות" וב"ישראל היום", גורמים בכחול לבן סבורים כי האיחוד, שהושג בחודש פברואר בין לפיד ובני גנץ, יפורק לאחר הבחירות. להערכתם, הפירוק יהיה נוח לשני הצדדים: בעוד גנץ ירצה להיכנס לממשלה עם הליכוד, שתכלול גם את המפלגות החרדיות, לפיד יעדיף להמשיך בקו האנטי-חרדי המאפיין את מפלגת "יש עתיד" בראשה הוא עומד.

ההערכות השונות להתפרקותה של החבילה נשענות, בין היתר, על הקמפיין הדו-ראשי של כחול לבן. במקביל למסע הבחירות הרשמי של המפלגה, המנוהל על ידי היו"ר גנץ, לפיד מוביל קמפיין עצמאי, שמסריו אינם מתואמים עם כחול לבן. כך, לדוגמה, טען אתמול גורם בכחול לבן כי הסרטון, שחולל סערה ציבורית, פורסם על ידי לפיד ללא תיאום עם הקמפיין הרשמי של המפלגה.

מבחינתו של גנץ, הבעייתיות בשותפות עם לפיד אינה קשורה אך ורק להיבט הטכני של התנהלותו העצמאית, אלא למסרים העולים ממנה. הסרטון, בו הוצגו הנציגים החרדים בכנסת כרודפי בצע, גרם אי נוחות רבה לגנץ ולמשה יעלון, המדגישים כל העת את הצורך לשמור על 'ערוצים פתוחים' עם החברה החרדית ועם נציגיה הפוליטיים. בעקבות סערת הסרטון, מתח יעלון ביקורת על לפיד ואמר: "זה לא הסגנון שלי ולא הסגנון של גנץ. אנחנו באמת מדברים על אחדות. נפלט ללפיד משהו שנצטרך לברר אותו בינינו. יש ויכוחים בינינו, לא על כל דבר מסכימים. אבל יש לנו פורום, אנחנו ברביעייה מלבנים את הדברים, ונלבן את זה".

לעומת יעלון, גנץ בחר להשתמש בלשון מרומזת יותר כדי למתוח ביקורת על לפיד, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "בימים אלה, בהם אנו זוכרים שחורבן בית המקדש נבע משנאת חינם, אנו צריכים לאמץ סגנון שונה מזה של נתניהו, ולהרבות באהבת חינם. עוצמתה של החברה בישראל טמונה באחדותה על כל חלקיה – חילונים כדתיים, יהודים ושאינם יהודים, שמאל וימין. זו הדרך הראויה למנהיגות ישראלית בעת הזו".

רביעיית ההנהגה של כחול לבן, שהגיעה היום לסיור בעוטף עזה, הפגינה אחדות מול המצלמות. גנץ, שנשאל על חילוקי הדעות בתוך המפלגה, נמנע מלמתוח ביקורת על לפיד. "זה שיש לפעמים מתיחות ולפעמים חילוקי דעות – זה לא הופך כל דבר כזה להתפרקות", אמר. "אנחנו ביחד. עובדים ביחד, משתלבים ביחד, מתואמים ביחד – לעיתים מתווכחים ביחד. לא נסתיר את העניין הזה. אין פה גמדים קטנים, יש פה אנשים רציניים שיש להם אג'נדות. אנחנו יודעים להתווכח, יודעים לסכם ולהמשיך קדימה".

אשכנזי, שהתייחס אף הוא לסרטון של לפיד, בחר להפנות את חצי ביקורתו לעבר אנשי התקשורת: "בחצי השנה האחרונה הקמנו את האיחוד הגדול ביותר במדינת ישראל. לא נתתם לזה סיכוי מההתחלה, חשבתם שזה לא יחזיק מעמד, ובוודאי לא ציפיתם ל- 35 מנדטים. לכן אני מציע – קצת צניעות. יש אצלנו דעות, אנחנו לא מחתימים אנשים על טופס נאמנות. כולם מחויבים למצע, וכולם פועלים ביחד. יש הבדלים בסגנון, וזה בסדר גמור. אני מציע שתפסיקו לעסוק בסרטונים. אין מתיחות, אנחנו נגיע ביחד עד ליום הבחירות".

לפיד, שהבהיר במהלך היממה האחרונה כי הסרטון "לא נפלט" לו וכי לא מדובר בטעות, הוסיף: "יש אדם אחד שרוצה לפרק את כחול לבן, וקוראים לו בנימין נתניהו. לא ניתן לו את התענוג". יעלון בחר שלא להתייחס לסוגיה.

תגיות:יאיר לפידבני גנץבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה