חדשות בארץ

מחאה בתל אביב: רחוב צבע אדום ושדרות בלוני תבערה

פעילים של "הפרויקט לניצחון ישראל" החליפו את שמותיהם של עשרות רחובות בתל אביב, במחאה על מדיניות הממשלה מול ארגוני הטרור ברצועת עזה: "מתוסכלים מסבב אחר סבב, חייבים להפסיק לנהל את הסכסוך"

אא

עשרות רחובות בתל אביב עברו הלילה (רביעי) 'מתיחת פנים': עשרות פעילים של "הפרויקט לניצחון ישראל" יצאו לרחובות, ושינו את שלטי השמות שלהם לשמות המתארים את המציאות היומיומית אותה חווים תושבי הדרום בפרט, ואזרחי מדינת ישראל בכלל.

שינוי שמות הרחובות נועד למחות על המדיניות בה נוקטת הממשלה נגד חמאס וארגוני הטרור. כך, לדוגמה, הוחלף שילוט הרחוב בשדרות רוטשילד ל''שדרות הממ"דים'', רחוב ריינס הפך ל''רחוב סבארו'', רחוב אסתר המלכה קיבל את השם ''רחוב הדולפינריום'' ושדרות בני ציון הפכו ל''שדרות בלוני תבערה".

בנוסף, שמותיהם של צמתים בעיר שונו לשמות המסמלים את ההחלטה שצריכה לקבל הממשלה שתורכב לאחר הבחירות – האם תפנה לרחוב הפייסנות או לרחוב ההרתעה, לרחוב התבוסה או לרחוב הניצחון. בין השמות הנוספים ש'הוענקו' לרחובות במסגרת המחאה ניתן למצוא גם רחובות על שמם של יאסר ערפאת ואיסמאעיל הנייה, רחוב צבע אדום, רחוב החמאס, רחוב שלושת הבנים ורחוב עונש מוות למחבלים.

"הפרויקט לניצחון ישראל" הינה תנועה חברתית בהובלת פורום המזרח התיכון (Middle East Forum), בראשו עומד ההיסטוריון פרופ' דניאל פייפס. הפורום הינו מרכז חשיבה שמרני, הפועל מארצות הברית, שהוקם ב- 1990. היעד שהציב לעצמו הוא "להגדיר ולקדם את האינטרסים האמריקניים במזרח התיכון ולהגן על הערכים המערביים מפני האיומים המתרגשים עליהם מכיוון זה".

במסגרת "הפרויקט לניצחון ישראל" פועלים, בין היתר, משפחות שכולות, תושבי הדרום ומילואימניקים, שהתאגדו במטרה להוביל לשינוי במדיניות הממשלה. הקמפיין קורא לצה"ל, לציבור ולפוליטיקאים בישראל לעבור ממדיניות של ויתורים למדיניות של ניצחון והכרעה.

המחאה מגיעה על רקע סקר רחב שפרסם הארגון בשבוע שעבר, בו נבחנו עמדות הציבור הישראלי ביחס לסכסוך הישראלי-פלסטיני. הסקר מלמד, כי בקרב הציבור שוררת אכזבה מהיד הרכה של ממשלות ישראל נגד החמאס, וכי הוא דורש להגיע להכרעה, ומותח ביקורת על הסכם הפסקת האש עם חמאס בסבב הלחימה האחרון.

כזכור, בחודש שעבר תלו פעילי "הפרויקט לניצחון ישראל" שלטי ענק בתל אביב, ועליהם תמונתו המחייכת של ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמאעיל הנייה, לבוש בבגד ים בלבד, כשלצווארו שרשרת עשויה פרחים. לצד תמונתו התווסף הכיתוב בערבית: "שוקראן ישראל, אנא בחיבאק, איסמאעיל" (תודה ישראל, אני אוהב אתכם, איסמאעיל). מתחת לטקסט זה נרשמה הסיסמה "מפסיקים לפחד – דורשים ניצחון ישראלי".

מנכ"ל פורום המזרח התיכון, גרג רומן, הסביר את העומד מאחורי שינוי שמות הרחובות בתל אביב: "מדובר בפעולת מחאה, שמגיעה מכאב גדול בציבור הרחב במדינת ישראל. כולנו זוכרים את הפיגועים הקשים במלון פארק, קו 5 והדולפינריום, וכולנו מתוסכלים מסבב אחר סבב שמשתקים את חייהם של תושבי הדרום. חייבים להפסיק לנהל את הסכסוך ולהחליט שאנחנו מביאים אותו לסיום, מעמדת כוח ובתנאים שלנו. זוהי הדרך היחידה לסיים את הסכסוך, וזו הדרישה שלנו מממשלת ישראל העתידית".

תגיות:מחאהחמאסתל אביב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה