חדשות בארץ

מטען נפץ רב עוצמה ומוכן להפעלה: סוכל פיגוע תופת בירושלים

במבצע משותף של שב"כ, צה"ל ומשטרת ישראל נחשף מטען חבלה בחברון במשקל 3 ק"ג שיועד לפיגוע תופת רב-נפגעים בירושלים. המחבלים, תושבי יהודה ושומרון, פעלו בהנחיה ישירה של הזרוע הצבאית של חמאס בעזה. ראש הממשלה בירך: "יידעו אויבינו שידנו הארוכה מגיעה לכל מי שמנסה לפגוע בנו"

מטען החבלה שאותר (צילום: תקשורת שב"כ)מטען החבלה שאותר (צילום: תקשורת שב"כ)
אא

שרות הביטחון הכללי התיר היום (שלישי) לפרסום כי סיכל באחרונה פיגוע תופת שתוכנן להתרחש בירושלים. במבצע, שנעשה בשיתוף עם צה"ל ומשטרת ישראל, אותר מטען הנפץ כשהוא כבר מוכן להפעלה, במעבדת חבלה בחברון.

בשב"כ הוסיפו ופרטו כי במהלך השבועות האחרונים זיהו מספר חוליות צבאיות של חמאס באזור יהודה ושומרון, שתכננו לבצע שורת פיגועים נגד מטרות ישראליות ושל הרשות הפלסטינית. הפעילים הונחו על ידי הזרוע הצבאית של החמאס כיצד לבצע פיגועי חטיפה, ירי ודקירה, וכן תודרכו לגבי רכישת אמצעי לחימה, איתור וגיוס מפגעים נוספים.

בהודעת שירות הביטחון הכללי נמסר כי מטען החבלה אותר ביוני בביתו של תאמר ראג'ח רג'בי, בן 22, תושב חברון וסטודנט במכללת הפוליטכניק בעיר, אשר מוכר לרשויות בשל פעילותו בארגון 'אל כותלה אלאסלאמיה', הפועל מטעם החמאס. בעת מעצרו, הסגיר תאמר מטען חבלה במשקל שלושה ק"ג, שאליו הוצמדו עשרות חלקי מתכת להגדלת הרסס והפגיעה בעת הפיצוץ.

במסגרת חקירתו של תאמר עלה כי גויס לאחרונה על ידי פעילי חמאס מרצועת עזה על מנת שישמש כיצרן חומרי נפץ ומטענים, ולטובת כך הוכשר על ידי התשתית מרצועת עזה באמצעות רשתות האינטרנט תוך העברת תדרוך מפורט באשר לרכישת הרכיבים הנדרשים לייצור חומרי נפץ ואופן ייצורו. מלבד מטען הנפץ שהוסגר, התבקש תאמר לייצר מטענים נוספים באמצעות מעבדת חבלה מאולתרת שבנה.

עוד עלה במסגרת חקירתו כי תאמר גייס את חברו ללימודים, יוסף אטרש, פעיל כותלה אלאסלאמיה מרכזי, בן 22, במוצאו מכפר ראעי בשומרון, שסייע לתאמר ברכישת הרכיבים הנדרשים לייצור המטען.

"ייצור חומרי הנפץ התבצע בסביבה אזרחית תוך כדי סיכונם של תושבים תמימים בקרבת מקום. כך לדוגמא, אוחסנו חומרים בתחומי בית הספר הסמוך לביתו של תאמר", נמסר בהודעת הארגון.

לפי השב"כ, "פעילי ארגון 'אל כותלה אלאסלאמיה' מהווים את דור העתיד של פעילי החמאס, ואף ניכר כי נעשה מאמץ, במסגרת חברותם בארגון, להקצין את עמדותיהם ותפיסותיהם האידיאולוגיות לצורך הכשרתם כפעילים צבאיים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בעקבות חשיפת המטען: "אני משבח את כוחות שב"כ, צה"ל והמשטרה על מאמץ מודיעיני-מבצעי שהביא לסיכול פיגוע שתכנן החמאס בשטחנו. יידעו אויבינו שידינו הארוכה מגיעה לכל מי שמנסה לפגוע בנו".

תגיות:פיגוע תופתשב"כחברון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה