חדשות בארץ

שר החוץ כץ: ישראל משתתפת בקואליציה לאבטחת השיט החופשי במפרץ הפרסי

בהופעה בפני ועדת החוץ והביטחון, חשף שר החוץ ישראל כץ כי ישראל תורמת את חלקה לקואליציה, אותה מגבשת ארצות הברית, בהיבטים המודיעיניים ובתחומי פעילות נוספים. הוא הוסיף כי הציב לעצמו למטרה לקדם את היחסים עם מדינות המפרץ עד לכדי נורמליזציה גלויה והסכמים מדיניים: "אני רואה את המטרה הזו כריאלית"

כץ ויו"ר ועדת החוץ והביטחון, אבי דיכטר (צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת)כץ ויו"ר ועדת החוץ והביטחון, אבי דיכטר (צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת)
אא

שר החוץ ישראל כץ חשף היום (שלישי) כי ישראל משתלבת בהיבטים שונים של פעילות הקואליציה לאבטחת השיט החופשי במפרץ הפרסי, אותה מגבשת ארצות הברית בימים אלה. כך דווח הערב ב- ynet.

כץ – שהגיע, לראשונה כשר חוץ, לדיון בוועדת החוץ והביטחון הזמנית של הכנסת – אמר כי ישראל שותפה לשיח המתנהל בארצות הברית ובאזור על הדרכים להתמודד מול הפעילות העוינת של איראן נגד השיט במפרץ, וכי היא תורמת את חלקה בהיבטים המודיעיניים ובתחומי פעילות נוספים. הוא הדגיש, כי לתרומה זו חשיבות מבחינת האינטרס הישראלי, וזאת במסגרת האסטרטגיה לבלימת האיום האיראני ולחיזוק הקשר עם מדינות המפרץ.

בחלקה הפתוח של הישיבה לתקשורת, אמר כץ כי הוא פועל לחזק ולהגביר את הקשרים עם מדינות המפרץ עד לכדי השגת נורמליזציה גלויה והסכמים חתומים עימן. הוא ציין כי כחלק מפעילותו המדינית, הוא ביקר בחודשים האחרונים באבו דאבי ונפגש עם אישיות בכירה באמירויות, במפגש שתואם מראש: "הייתה שיחה מעניינת, וזה סוג של עליית מדרגה בקשרים עם מדינות המפרץ. היו סיכומים משמעותיים".

שר החוץ הוסיף כי במהלך הפגישה הוא הביא את נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, כדוגמה לשיתופי פעולה אפשריים בין ישראל ומדינות המפרץ, למרות חילוקי הדעות: "אנחנו לא אוהבים אותו, וגם הם לא אוהבים אותו. ברור שיש לנו עימות מול ארדואן, אבל היקף הסחר עם טורקיה רק הולך ועולה. באזור הזה יש frenemies (חברים-אויבים). אפשר להתווכח על דבר אחד ולשתף פעולה בדברים אחרים".

"באופן כללי, מתקיימים קשרים עם מדינות המפרץ – קשרים מודיעיניים, ביטחוניים וגם עסקיים, ברמות כאלו ואחרות", הוסיף כץ. "המטרה שלי, בגיבוי מוחלט של ראש הממשלה, היא לפעול לנורמליזציה גלויה, להרחיב אותה ולהופכה לפומבית, ולהגיע לחתימת הסכמים מדיניים עם מדינות המפרץ. זה האתגר. אני רואה את המטרה הזו כריאלית. אין לנו סכסוך גבולות או סכסוכים אחרים איתן. יש את הסוגיה הפלסטינית שנמצאת בתווך, אבל צריך לדעת איך להכיל ואיך לנווט".

כזכור, בחודש שעבר נפגש כץ בוושינגטון עם שר החוץ של בחריין, ח'אלד בן אחמד אל ח'ליפה, לפגישה פומבית ראשונה מסוגה בין שרי החוץ של שתי המדינות. אנשי מחלקת המדינה פעלו מאחורי הקלעים על מנת לתאם את הפגישה, כשבסיומה התייצבו שני האישים לצילום משותף מול המצלמה. במשרד החוץ מסרו, כי כץ ומקבילו הבחרייני שוחחו על איראן והאיומים האזוריים ועל שיתוף פעולה בין המדינות, וכי הם סיכמו להמשיך ולעמוד בקשר.

תגיות:הכנסתישראל כץנורמליזציה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה