חדשות בעולם

הבלוגר הסעודי שהותקף על ידי פלסטינים: "מקווה שילמדו את ילדיהם לכבד"

הבלוגר הסעודי שסרטון שלו מבקר בהר הברית ומותקף על ידי צעירים פלסטינים עורר סערה בעולם הערבי, הגיב לראשונה על התקרית ובחר לתקוף את העם הפלסטיני: "הם מגדלים את הילדים בדרך רעה, הם מתעללים בהם. הילדים שירקו עליי היו אמורים להיות בבתי ספר, במקום טוב יותר". הבלוגר פנה לממשלת ישראל ואיחל: הלוואי שהם יוכלו לבקר אותי בסעודיה בקרוב ויהיה שלום בכל המזרח התיכון"

הבלוגר הסעודי בפגישתו עם בנו של ראש הממשלה (צילום: מתוך חשבון הטוויטר של יאיר נתניהו)הבלוגר הסעודי בפגישתו עם בנו של ראש הממשלה (צילום: מתוך חשבון הטוויטר של יאיר נתניהו)
אא

מוחמד סעוד, הבלוגר הסעודי שעורר סערה בעולם הערבי לאחר שפורסם תיעוד שלו מותקף על ידי צעירים פלסטינים בהר הבית, מתח אתמול (שני) ביקורת חריפה על ההנהגה הפלסטינית. "הם מגדלים את הילדים בדרך רעה, הם מתעללים בהם. הילדים שירקו עליי היו אמורים להיות בבתי ספר, במקום טוב יותר", אמר הבלוגר בסרטון שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו. "בכנות, כאב לי כשראיתי את הילדים", הוסיף.

סעוד – בן 29, בוגר תואר ראשון בבריאות וניהול בתי חולים מאוניברסיטת המלך עבדול עזיז בסעודיה, הדגיש כי הוא לא מתייחס לתקרית אלא על הילדים שנשלחו לתקוף אותו. "אין לי מושג למה הם התנהגו אליי ככה", אמר. "אני מקווה שהפלסטינים יגדלו את הילדים שלהם בכבוד וילמדו אותם איך לכבד אחד את השני - ולכבד את האורח שמבקר ממדינה אחרת".

סעוד גם טען כי הוא פעיל שלום שמטרתו היא לראות את ישראל והפלסטינים חיים בשלום. "זה היה ניסיון נפלא, זה היה חלום שלי", הצהיר. ביקורו של סעוד בישראל נעשה ביוזמת משרד החוץ, שאף הפגיש אותו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ביקור שנחשב להיסטורי, זאת לנוכח אי-קיום יחסים בין ישראל לסעודיה. "אני רוצה להודות לישראלים על קבלת הפנים החמה שעשו לי. הלוואי שהם יוכלו לבקר אותי בסעודיה בקרוב ויהיה שלום בכל המזרח התיכון", אמר הבלוגר הסעודי.

"אני בחור שמאמין בשלום ואני אוהב שלום", הוסיף. "אני רוצה לראות את הפלסטינים ואת הישראלים, ואת כל האנשים - חיים יחד. אין לי עניין עם הקונפליקט בין ישראל ופלסטין, זה לא העניין שלי, אני לא מנסה להתערב בזה. אני מאמין שיש פתרון, ובתקווה הם יוכלו להשיג שלום בקרוב".

בסרטון החריג נראה סעוד בביקורו בהר הבית, כאשר סביבו התאספו ילדים פלסטינים שירקו בפניו וזרקו עליו כיסאות, תוך שהם קוראים לעברו קריאות גנאי ובוז: "לך לבית כנסת".

יממה לאחר התקרית, נפגש סעוד עם יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, שאתמול פרסם את התמונה המשותפת שלהם ברשתות החברתיות. סעוד מיהר להגיב לפוסט: "רגע נפלא עם חברי הטוב מישראל".

הבלוגר הסעודי הגיע לישראל במשלחת של שישה אנשי תקשורת מסעודיה ועיראק שיזם משרד החוץ. לפי המשרד, מטרת הביקור הייתה "לחשוף את העיתונאים לעמדות הישראליות בסוגיות המדיניות והגיאופוליטיות, וכן מבט בלתי אמצעי על החברה הישראלית, על כל גווניה ונופיה".

תגיות:סעודיהמשרד החוץפלסטינים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה