חדשות בארץ

אסון בבסיס תל השומר: הרוג בפיצוץ מטף כיבוי

שני אזרחים עובדי צה"ל נפגעו מפיצוץ של מטף כיבוי בבסיס צה"ל בתל השומר. הם פונו לבית החולים שיבא, כשמצבו של אחד מהם מוגדר אנוש והשני במצב קל. למרות מאמצי ההחייאה, הפצוע האנוש נפטר בבית החולים

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)
אא

שני אזרחים עובדי צה"ל נפגעו היום (שלישי) מפיצוץ של מטף כיבוי בבסיס צה"ל בתל השומר, במהלך עבודות תחזוקה שגרתיות. חובשים ופראמדיקים של מד"א פינו את שני הפצועים לבית החולים שיבא הסמוך בתל השומר, כשמצבו של אחד מהם מוגדר אנוש. למרות מאמצי ההחייאה, הרופאים בבית החולים נאלצו לקבוע את מותו. הפצוע השני נפגע באורח קל.

מדובר צה"ל נמסר כי ההרוג בתאונת העבודה הוא שי גבאי ז"ל, בן 38 מגבעת אולגה, שעבד כחמש צריח במרכז שיקום ואחזקה בבסיס. "צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה", נמסר מדובר צה"ל. הלווייתו של גבאי תיערך הערב בשעה 19:00 בבית העלמין החדש בחדרה, ובמשפחתו ביקשו להימנע מסיקור תקשורתי של ההלוויה.

המשטרה הצבאית פתחה בחקירת נסיבות האירוע, בסיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית. במקביל, ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל, אלוף איציק תורג'מן, הורה על הקמת צוות תחקיר מומחים בראשות ראש מחלקת תקיפה ואיסוף באט"ל, אלוף-משנה יניב אביטן. הצוות יכלול אנשי מקצוע מגופים שונים בתחומי הרפואה והבטיחות בפרט.

בחודש מאי פרצה שריפה במבנה בתוך הבסיס הצבאי בתל השומר. צוותי כיבוי הוזעקו לזירה, ובשל קולות נפץ שעלו מהמבנה חששו לוחמי האש כי מאוחסנים בו חומרי נפץ. לאחר בדיקה התברר כי במבנה היו מיכלים שונים שהתפוצצו. לוחמי האש הצליחו להשיג שליטה על האש ולמנוע ברגע האחרון את התפשטותה לעבר מחסנים סמוכים עם גגות אסבסט, בהם אוחסנו תרופות שפג תוקפן. בתקרית האש לא היו נפגעים.

(עודכן: 17:04)

תגיות:צה"לתאונת עבודהתל השומר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה