חדשות בארץ

ליצמן: נלך עם נתניהו עד הסוף, לא נתמוך בגנץ

יו"ר יהדות התורה, יעקב ליצמן, תקף את יאיר לפיד על הסרטון שפרסם: "זה סרטון אנטישמי לכל דבר. הוא עושה בדיוק מה שעשו ליהודים לפני המלחמה". הוא הבהיר כי מפלגתו תתמוך בראש הממשלה בנימין נתניהו, ולא תיכנס לממשלה בראשות גנץ בה יהיה לפיד חבר

ליצמן (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)ליצמן (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

יו"ר יהדות התורה, חבר הכנסת יעקב ליצמן, תקף הבוקר (שלישי) בחריפות את יאיר לפיד, על רקע הסרטון שפרסם ברשת, בו נטען בין היתר כי הנציגים החרדים בכנסת "מבקשים לעצמם את כל הכסף שיש לישראל".

"זה סרטון אנטישמי לכל דבר", אמר ליצמן בראיון לאפי טריגר בגלי צה"ל. "הוא עושה בדיוק מה שעשו ליהודים לפני מלחמת העולם השנייה. שלא יספר לי תירוצים שזה גימיק של בחירות. כל אחד מנהל מאבקים בבחירות – גם אני, גם נתניהו, גם גנץ – אבל אף אחד לא משתמש בזה. עובדה שגם במפלגה של גנץ כועסים עליו".

ליצמן הבהיר כי מפלגתו תומכת בהמשך כהונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אנחנו הולכים אתו עד הסוף". לדבריו, גם אם נתניהו לא יצליח במלאכת הרכבת הממשלה החדשה לאחר הבחירות, יהדות התורה לא תתמוך במועמדותו לתפקיד של יו"ר כחול לבן, בני גנץ, ולא תיכנס לממשלה יחד עם לפיד: "מה שלפיד עושה – לא רק שהוא מדבר, הוא עשה לנו את זה במשך שנתיים. כשהוא היה שר אוצר – הוא חיפש בכל תקציבי המדינה רק את החרדים, כדי להפוך אותם לעניים, להשפיל אותם. אני צריך לתמוך בגנץ כדי שהוא ייתן לי שנתיים של לפיד בתור ראש ממשלה? זה שיגעון. עם לפיד – אנחנו לא בממשלה".

"לפיד הוא נטל על כחול לבן, אבל זה לא ענייני, אני לא מתערב במפלגות אחרות", הוסיף יו"ר יהדות התורה. "אנחנו הולכים עם נתניהו עד הסוף. אמרנו את זה ואיננו חוזרים בנו. אנחנו מפלגה רצינית, לא נולדנו לפני 80 יום".

לפיד מצדו שב וטען הבוקר כי פרסום הסרטון לא היה טעות: "זה סרטון הומוריסטי ומצחיק, שמאוד שעשע את כולם". הוא הדגיש כי בניגוד לדברים שאמר עמיתו להנהגת כחול לבן, משה יעלון, "הסרטון לא נפלט לי. בכחול לבן יש סגנונות שונים, אבל העקרונות שלנו זהים. כולנו חתומים על אותו מצע, שכולל את העברת חוק הגיוס כלשונו, לימודי מתמטיקה ואנגלית בחינוך החרדי וביטול חוקים כמו חוק המרכולים".

כזכור, ש"ס עתרה אתמול לוועדת הבחירות המרכזית, בבקשה להוציא צו מניעה נגד הסרטון שפורסם על ידי לפיד. בעתירה נאמר כי "הסרטון מבטא מסר גזעני המבקש לפגוע במרקם החיים המשותף במדינת ישראל בין ה'שבטים' השונים, יש בו פוטנציאל ממשי להסתה ולפגיעה ברגשות הציבור החרדי, והוא חורג מהמסר הפוליטי המקובל והמותר". יו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, הורה ללפיד ולכחול לבן להשיב לעתירה עד מחר.

תגיות:יאיר לפידיעקב ליצמןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה