חדשות בארץ

ש"ס עתרה לוועדת הבחירות המרכזית נגד הסרטון של לפיד: "מסר גזעני"

בתגובה לסרטון שפרסם יאיר לפיד, בו נטען כי הנציגים החרדים בכנסת "מבקשים לעצמם את כל הכסף שיש לישראל", הגישה ש"ס עתירה לוועדת הבחירות בבקשה להוציא צו מניעה נגד הסרטון: "יש בו פוטנציאל ממשי להסתה ולפגיעה ברגשות הציבור החרדי". יו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, הורה ללפיד ולכחול לבן להשיב לעתירה עד יום רביעי

ועדת הבחירות המרכזית (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ועדת הבחירות המרכזית (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ש"ס עתרה היום (שני) לוועדת הבחירות המרכזית, בבקשה להוציא צו מניעה נגד הסרטון שפרסם יאיר לפיד ברשת נגד החרדים, בו נטען בין היתר כי הנציגים החרדים בכנסת "מבקשים לעצמם את כל הכסף שיש לישראל".

בנימוקי העתירה, שהוגשה נגד לפיד ומפלגת כחול לבן באמצעות יועצה המשפטי של ש"ס, עורך הדין ישראל באך, נטען כי יו"ר ש"ס אריה דרעי ויו"ר יהדות התורה, יעקב ליצמן, מוצגים בסרטון כ"רודפי בצע אשר אין דבר על ליבם לבד מממון". בכך, טוענת ש"ס, "מבטא הסרטון מסר גזעני המבקש לפגוע במרקם החיים המשותף במדינת ישראל בין ה'שבטים' השונים, יש בו פוטנציאל ממשי להסתה ולפגיעה ברגשות הציבור החרדי, והוא חורג מהמסר הפוליטי המקובל והמותר".

בעתירה צוין, כי "אף חבר הכנסת משה יעלון, המכהן בכנסת הנוכחית מטעם כחול לבן, מכיר באופי המסית והפוגעני של הסרטון, לאור דבריו היום ביחס לסרטון: 'זה לא הסגנון שלי ושל גנץ, אנו לא בעד שיח שנאה'".

"מתקפה על שתי הרשימות הפוליטיות היחידות במדינת ישראל המייצגות בעיקרן ציבור חרדי, על רקע של תאוות בצע לכאורית, מחזקת את פוטנציאל ההסתה בסרטון נגד אוכלוסייה זו והפגיעה במרקם החיים המשותף, ומעלה זכר לתעמולה אנטישמית על רקע דומה שנעשתה נפוצה בגולה לאורך הדורות", נכתב עוד בעתירה.

בתגובה לעתירה, הורה יו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, ללפיד ולכחול לבן להשיב לעתירה עד יום רביעי בשעה 12:00.

הסרטון, אותו העלה אתמול לפיד לרשת, הציג התכתבות בקבוצת ווטסאפ מדומה בה חברים ראש הממשלה בנימין נתניהו ו"השותפים הטבעיים" שלו לקואליציית ימין – המפלגות החרדיות ומפלגות הימין הדתי. דרעי וליצמן הוצגו כמי שדורשים דרישות כספיות מופקעות בתמורה לחתימה על הצהרת נאמנות לנתניהו. דרעי הגיב בתחילה בקצרה כי זו "אנטישמיות, אין מלה אחרת". מאוחר יותר אמר יו"ר ש"ס כי "מול גלי השנאה והפלגנות, בימים שלפני תשעה באב על חורבן הבית והקרע בעם, זה הזמן לעצור את שיח השנאה ולהרבות באהבת חינם".

בתגובה שהוציא ליצמן על הסרטון, נאמר כי "קמפיין השנאה וההסתה של יאיר לפיד מהווה שיא חדש של אנטישמיות. מדובר בחציית קו אדום, המזכיר תקופות אפלות בהן הוצגו יהודים כרודפי בצע והואשמו בהשתלטות על הקופה הציבורית". יו"ר יהדות התורה הוסיף ודרש מיו"ר כחול לבן, בני גנץ, להתנער מהדברים: "כל עוד לא תתנער פומבית מקמפיין ההסתה הבוטה הזה, אתה שותף מלא ואחראי ישיר לפשע השנאה שמתבצע כלפי מגזר שלם בישראל, הנאבק על זכויותיו וצרכיו, ונאמן לערכיו ועקרונותיו".

 

"הסתה במובן הכי נמוך של המלה"

לאחר שעות של שתיקה, פרסם גנץ תגובה ממנה ניתן היה להסיק ביקורת מרומזת על לפיד. "בימים אלה, בהם אנו זוכרים שחורבן בית המקדש נבע משנאת חינם, אנו צריכים לאמץ סגנון שונה מזה של נתניהו, ולהרבות באהבת חינם", כתב יו"ר כחול לבן, בני גנץ, בחשבון הטוויטר שלו. "עוצמתה של החברה בישראל טמונה באחדותה על כל חלקיה – חילונים כדתיים, יהודים ושאינם יהודים, שמאל וימין. זו הדרך הראויה למנהיגות ישראלית בעת הזו. מנהיגות ששמה את ישראל לפני הכול".

לדבריו של גנץ קדמו דברים שאמר מספר 3 בכחול לבן, משה יעלון, בראיון לגלי צה"ל, בהם מתח ביקורת על לפיד: "זה לא הסגנון שלי ולא הסגנון של בני גנץ. אנחנו באמת מדברים על אחדות. נפלט ללפיד משהו שנצטרך לברר אותו בינינו. יש ויכוחים בינינו, לא על כל דבר מסכימים. אבל יש לנו פורום, אנחנו ברביעייה מלבנים את הדברים, ונלבן את זה".

יו"ר דגל התורה, משה גפני, הגיב הערב בחריפות על הסרטון שפרסם לפיד: "זאת הסתה במובן הכי נמוך של המלה. החרדים, לפי יאיר לפיד, רוצים לקחת את כל הכסף של המדינה, הלוואי שנקבל את מה שמגיע לנו בדין כל אחד אחר".

"מה הוא רוצה מהילדים שלנו, מהילדים החרדים, מהנשים החרדיות, מהמשפחות של החרדים. מה הם עשו לו רע שהוא כל כך שונא אותם?", הוסיף גפני. בדומה לליצמן, הוא דרש מגנץ להתנער מלפיד וקרא לו "להעיף אותו מהמפלגה".

(עודכן: 21:45)

תגיות:יאיר לפידש"סבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה