חדשות בארץ

נתניהו מגנה, לפיד לא חוזר בו: "הבדיחה לא על חשבונם, היא על חשבוננו"

סרטון החרדים של לפיד ממשיך להכות גלים, וראש הממשלה עולה למתקפה: "ההסתה של המועמד לראשות הממשלה יאיר לפיד, המנוסחת בנימה אנטישמית, מוכיחה פעם נוספת מדוע אסור לתת ליאיר לפיד להיות ראש ממשלה". לפיד לא נשאר חייב והתעקש שלא לחזור בו: "הבדיחה היא על המיליארדים שהעברת לעסקנים החרדים, מה שאומר שהיא בכלל לא הייתה על חשבונם, היא הייתה על חשבוננו"

נתניהו ולפיד, 2014 (צילום: ישראל סלם, פלאש 90)נתניהו ולפיד, 2014 (צילום: ישראל סלם, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שני) ל'סרטון החרדים' שפרסם מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, ותקף אותו בחריפות. "ההסתה של המועמד לראשות הממשלה יאיר לפיד, המנוסחת בנימה אנטישמית, מוכיחה פעם נוספת מדוע אסור לתת ליאיר לפיד להיות ראש ממשלה", כתב נתניהו בחשבון הטוויטר שלו. "רק ליכוד גדול ימנע ממשלת שמאל מסוכנת וחסרת אחריות בראשות יאיר לפיד וגנץ", הוסיף.

לפיד עצמו מיהר להגיב לנתניהו כי מדובר ב"בדיחה בוואטסאפ", תוך שהוא מטיח בנתניהו כי הוא "גדול המסיתים בתולדות ישראל": "היי ביבי, שאתחיל להוציא לך ציטוטים? את הארס והאיבה שאתה שופך כבר שנים לתוך החברה הישראלית? חוץ מזה, הבדיחה היא על המיליארדים שהעברת לעסקנים החרדים, מה שאומר שהיא בכלל לא הייתה על חשבונם, היא הייתה על חשבוננו", כתב לפיד בציוץ בטוויטר.

מוקדם יותר טען לפיד בתגובה לסערה כי "מדובר בסרטון שהוא בדיחה. מי שלא רואה מיד שהוא בדיחה, כנראה ממש רצה להיעלב. הבדיחה אפילו לא על חשבון העסקנים החרדים (שאני מקפיד להבדיל בינם לבין הציבור החרדי), או על חשבון סמוטריץ' הסרוג ואיילת השקד החילונית, שגם הם הוזכרו, אלא על חשבון ביבי והצהרת הנאמנות המשונה שלו", כתב לפיד בחשבון הפייסבוק שלו.

התעקשותו של לפיד לחדד את המסרים השנויים-במחלוקת נגד המגזר החרדי, באים בצל התנערותו הפומבית של יו"ר כחול לבן, בני גנץ, מדבריו של לפיד: "בימים אלה, בהם אנו זוכרים שחורבן בית המקדש נבע משנאת חינם, אנו צריכים לאמץ סגנון שונה מזה של נתניהו, ולהרבות באהבת חינם", כתב גנץ בחשבון הטוויטר שלו. "עוצמתה של החברה בישראל טמונה באחדותה על כל חלקיה - חילונים כדתיים, יהודים ושאינם יהודים, שמאל וימין. זו הדרך הראויה למנהיגות ישראלית בעת הזו. מנהיגות ששמה את ישראל לפני הכול".

קודם לכן תקף משה יעלון, מספר 3 ברשימה, את הקו הנוכחי שמוביל לפיד נגד החרדים, והדגיש כי הטיפול בנושא יעלה בדיון שתקיים המפלגה. "זה לא הסגנון שלי ולא הסגנון של בני", אמר יעלון בריאיון לגלי צה"ל, "אנחנו מדברים על אחדות, אנחנו לא בעד שיח של שנאה. נפלט פה משהו שנצטרך לברר בינינו. נמצא את הדרך לברר את זה. אנחנו נפגשים שוב ברביעי כולנו ונלבן את העניין".

בסרטון שהעלה לפיד ברשתות החברתיות נטען כי החרדים "רוצים את כל הכסף של ישראל",  עובדה שהובילה לסערה בקרב המפלגות החרדיות שאף טענו כי  מדובר במסרים בעלי מוטיבים אנטישמיים. "אנטישמיות, אין מילה אחרת", צייץ יו"ר ש"ס, אריה דרעי, בתגובה לסרטון.

סגן שר הבריאות ויו"ר סיעת יהדות התורה, יעקב ליצמן, גינה גם הוא בחריפות את הקמפיין שמוביל לפיד כנגד המגזר הדתי והחרדי. "קמפיין השנאה וההסתה של לפיד הוא שיא חדש של אנטישמיות", אמר בריאיון לכאן ב'. "מדובר בחציית קו אדום המזכיר תקופות אפלות שבהן הוצגו יהודים כרודפי בצע והואשמו בהשתלטות על הקופה הציבורית".

נוסף לגנץ ויעלון, חברי הכנסת צבי האוזר ויועז הנדל, בכירים נוספים ברשימה, הביעו גם הם הסתייגות מהסרטון. האוזר אמר לחדשות 13 כי אינו רואה כל תוחלת בשיח המעורר ריב ומדון בין חלקי החברה הישראלית: "כפי שאני מדגיש בכל הזדמנות, האתגרים העומדים בפני מדינת ישראל מחייבים אחדות ולכידות חברתית, שהם מרכיבי ליבה בחוסן הלאומי שלנו". האוזר חתם את דבריו בקריאה להתרחק מ"שיח שנאה", והוסיף: "זה נכון הן לאישים פוליטיים, הן למנהיגי ציבור ורבנים והן לאנשי תקשורת". בתגובה קצרה שמסר לחדשות 13 אמר הנדל כי אינו אוהב את הסרטון: "השפה שלי אחרת. יש לנו ויכוח ענייני עם החרדים בענייני דת ומדינה".

תגיות:יאיר לפידחרדיםבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה