חדשות בארץ

יעלון על הסרטון של לפיד: "לא הסגנון שלי"

מספר 3 ברשימת כחול לבן, משה יעלון, מתח ביקורת על עמיתו להנהגת המפלגה, יאיר לפיד, בשל הסרטון שפרסם נגד החרדים: "נפלט לו משהו שנצטרך לברר אותו בינינו, אנחנו לא בעד שיח של שנאה"

יעלון, לפיד וגנץ (צילום: פלאש 90)יעלון, לפיד וגנץ (צילום: פלאש 90)
אא

הסרטון שפרסם יאיר לפיד ברשת נגד החרדים הציף הבוקר (שני) שוב את המתיחות בין ראשי כחול לבן אל פני השטח. מספר 3 ברשימת המפלגה לכנסת, משה יעלון, מתח ביקורת על לפיד ואמר כי הסרטון אינו משקף את הסגנון שלו ואת חתירתו לאחדות.

בראיון לרינו צרור בגלי צה"ל, אמר יעלון: "זה לא הסגנון שלי ולא הסגנון של בני גנץ. אנחנו באמת מדברים על אחדות. נפלט ללפיד משהו שנצטרך לברר אותו בינינו. אנחנו לא בעד שיח של שנאה – לא בין יהודים וערבים, לא בין ימין ושמאל, לא בין אשכנזים למזרחיים, ולא בין דתיים ולא-דתיים".

"לא הספקתי לדבר עם יאיר על העניין", הוסיף יעלון. "יש ויכוחים בינינו, לא על כל דבר מסכימים. אבל יש לנו פורום, אנחנו ברביעייה מלבנים את הדברים, ונלבן את זה. זה באמת לא הסגנון שלנו. אנחנו באים מתוך ראייה שחשוב לאחד, כי החוסן של מדינת ישראל תמיד נפגע משנאת חינם. נמצא את הדרך לברר את זה בינינו".

חברי הכנסת צבי האוזר ויועז הנדל, חברי מפלגת תל"ם בראשה עומד יעלון, שהצטרפו יחד עמו לכחול לבן, הביעו אף הם הסתייגות מהסרטון. האוזר אמר לחדשות 13 כי אינו רואה כל תוחלת בשיח המעורר ריב ומדון בין חלקי החברה הישראלית: "כפי שאני מדגיש בכל הזדמנות, האתגרים העומדים בפני מדינת ישראל מחייבים אחדות ולכידות חברתית, שהם מרכיבי ליבה בחוסן הלאומי שלנו". האוזר חתם את דבריו בקריאה להתרחק מ"שיח שנאה", והוסיף: "זה נכון הן לאישים פוליטיים, הן למנהיגי ציבור ורבנים והן לאנשי תקשורת". בתגובה קצרה שמסר לחדשות 13 אמר הנדל כי אינו אוהב את הסרטון: "השפה שלי אחרת. יש לנו ויכוח ענייני עם החרדים בענייני דת ומדינה".

בסרטון, אותו העלה אתמול לפיד לרשת, הוצגה התכתבות בקבוצת ווטסאפ מדומה בה חברים ראש הממשלה בנימין נתניהו ו"השותפים הטבעיים" שלו לקואליציית ימין – המפלגות החרדיות ומפלגות הימין הדתי. יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, ויו"ר יהדות התורה, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, הוצגו כמי שדורשים דרישות כספיות מופקעות בתמורה לחתימה על הצהרת נאמנות לנתניהו. דרעי הגיב בקצרה: "אנטישמיות, אין מלה אחרת". חבר מפלגתו, חבר הכנסת ינון אזולאי, אמר: "הטרול של המרשתת לפיד לא בוחל בשום קמפיין של הסתה כנגד הציבור המסורתי והדתי בישראל. כמוג לב מאחורי מקלדת מסתתר לו מר לפיד מאחורי גבם של הקמפיינרים בעלי ניחוח אנטישמי, ורק שלא יקבל אישור מהגנרלים לצאת לעימות פומבי ישיר ועובדתי מול שר הפנים אריה דרעי".

יו"ר סיעת ש"ס, חבר הכנסת יואב בן צור, אמר בתגובה: "מפלגת כחול לבן מוכיחה שהיא לא אחרת מאשר יש עתיד עם מיתוג חדש. בניסיונות נואשים לקושש מנדטים היא מוכנה לפגוע בעולם התורה, בבני הישיבות ובאחדות עם ישראל. סרטון זה רק מוכיח שמדובר בעוד מפלגה אשר מתמודדת לאופוזיציה ולא לממשלה".

יו"ר יהדות התורה, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, אמר כי "קמפיין השנאה וההסתה של יאיר לפיד מהווה שיא חדש של אנטישמיות. מדובר בחציית קו אדום, המזכיר תקופות אפלות בהן הוצגו יהודים כרודפי בצע והואשמו בהשתלטות על הקופה הציבורית". ליצמן פנה אל יו"ר כחול לבן, בני גנץ, ודרש ממנו להתנער מהדברים: "כל עוד לא תתנער פומבית מקמפיין ההסתה הבוטה הזה, אתה שותף מלא ואחראי ישיר לפשע השנאה שמתבצע כלפי מגזר שלם בישראל, הנאבק על זכויותיו וצרכיו, ונאמן לערכיו ועקרונותיו".

תגיות:יאיר לפידמשה יעלוןבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה