חדשות בארץ

ליברמן: הצהרת הנאמנות של חברי הליכוד לנתניהו – "נוסח צפון קוריאה"

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, יצא נגד הצהרת התמיכה בנתניהו עליה חתמו מועמדי הליכוד לכנסת ואמר כי היא משקפת "חוסר אמון מוחלט של נתניהו בחבריו למפלגה". חבר הכנסת דוד ביטן הגיב: "ליברמן המציא את צפון קוריאה, אצלו במפלגה זו דיקטטורה מוחלטת"

ליברמן ונתניהו, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ליברמן ונתניהו, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

החתימה אתמול (ראשון) של מועמדי הליכוד לכנסת על הצהרת התמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיכה להסעיר את המערכת הפוליטית. יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, כתב הבוקר בחשבון הפייסבוק שלו כי "ההחתמה המבזה של חברי כנסת מהליכוד על הצהרת נאמנות בנוסח צפון קוריאה מצביעה על חוסר אמון מוחלט של נתניהו בחבריו למפלגה".

ליברמן התייחס גם לדברים שאמר נתניהו, לפיהם נרקמת נגדו "קומבינה", כלשונו, במטרה להביא להדחתו. "הבדיות, ההאשמות וההזיות של נתניהו מעידות יותר מכל על היסטריה, אי עמידה בלחצים ואובדן שליטה עצמית", כתב ליברמן. "לישראל ביתנו בבחירות הקרובות יש מטרה מרכזית אחת – להקים ממשלה לאומית-ליברלית רחבה ולמנוע הקמת ממשלת הלכה".

במפגש אתמול עם חברי ליכוד באילת, טען נתניהו כי "לפיד, ליברמן ועוד כמה – יש להם קומבינה. לא אתפלא שזה עוד כמה מהצד אצלנו גם כן. מה התוכנית? הם רוצים לממש את האמביציה שלהם להיות ראשי ממשלה, אבל יש להם בעיה כי הציבור בוחר בליכוד".

נתניהו דחה על הסף את הטענות שנשמעו מצד יריביו הפוליטיים נגד הצהרת הנאמנות עליה חתמו מועמדי הליכוד עד המקום ה- 40 ברשימה: "יאיר לפיד מסביר לנו ש'הליכוד זה צפון קוריאה'. עכשיו תנו לי לשאול אתכם, בליכוד יש פריימריז? יש. בצפון קוריאה יש פריימריז? אין. איפה עוד אין? ביש עתיד יש פריימריז? אולי בישראל ביתנו יש פריימריז? מה עם המפלגות האחרות? אתם יודעים כבר את התשובה. הליכוד היא המפלגה הדמוקרטית היחידה. כל הרשימה שלנו, כולל ראש הרשימה, נבחרים. על ידי מי? על ידיכם".

 

ביטן: "ליברמן המציא את צפון קוריאה"

בהצהרה עליה חתמו חברי הליכוד נכתב: "אנו החתומים מטה, המועמדים ברשימת הליכוד לכנסת ה- 22, מדגישים כי לא נקבל שום תכתיב משום מפלגה אחרת. ללא תלות בתוצאות הבחירות, ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו הוא המועמד היחיד של הליכוד לראשות הממשלה – ולא יהיה שום מועמד אחר". המהלך החריג בא לתגובה לדברים שאמר ליברמן, לפיהם במידה ונתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה לאחר הבחירות – הוא ידרוש מהליכוד להציג מועמד אחר להרכבת הממשלה.

חבר הכנסת מיקי זוהר (ליכוד) הסביר הבוקר, כי הצהרת הנאמנות לנתניהו נועדה לשלול את מגמת הדה-לגיטימציה לראש הממשלה. בראיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן בכאן רשת ב', אמר זוהר: "הטריד אותי שכל אחת מהמפלגות שרוצות להדיח את נתניהו טוענות שהן עומדות להקים ממשלה עם הליכוד בלי נתניהו. אומרים את זה בכחול לבן, וגם ליברמן אומר את זה ברמז, מתוך מגמה לעשות דה-לגיטימציה לנתניהו, לקבוע שיש אפשרות להקים ממשלה בלעדיו. הדבר הזה מקומם מאוד, וגם מטעה את הציבור, שעלול לחשוב שאנחנו נקים ממשלה בלי נתניהו, וזה דבר שלא מקובל".

"אצלנו בליכוד, בשונה ממפלגת העבודה, לא מתחילים בתהליך ההדחה של היו"ר ברגע שהוא נבחר", הוסיף זוהר. "אצלנו בליכוד נותנים גיבוי למנהיג הנבחר, מאמינים בדרכו – אחרת לא בוחרים בו".

חבר הכנסת דוד ביטן, שהוביל את החתמתם של חברי מפלגתו על עצומת התמיכה בנתניהו, הגיב בלגלוג על ההשוואה שעשה ליברמן בין הליכוד לצפון קוריאה. "הוא המציא את צפון קוריאה", אמר בראיון לגלי צה"ל. "אצלו במפלגה זו דיקטטורה מוחלטת. הוא גם אבא של המנהיג מצפון קוריאה וגם הבן. בושה וחרפה שהוא מבקר אותנו על העניין של דמוקרטיה".

"אנחנו מפלגה דמוקרטית, אנשים נבחרים בפריימריז", הוסיף ביטן. "אנשים לא מחויבים למנהיג של המפלגה, כי הם לא נבחרים על ידו לכנסת אלא על ידי ציבור הבוחרים של הליכוד. לא ראיתי מפלגה שעובדת באופן דמוקרטי יותר מהליכוד. ממנו לקבל ביקורת? זו בדיחה".

תגיות:אביגדור ליברמןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה