חדשות בארץ

חברי הליכוד חתמו על הצהרת התמיכה בנתניהו: "לא יהיה שום מועמד אחר"

מועמדי הליכוד לכנסת חתמו על הצהרה לפיה בנימין נתניהו הוא מועמדה היחיד של המפלגה לראשות הממשלה, ללא קשר לתוצאות הבחירות. נתניהו: "תודה על התמיכה החד-משמעית בי". בשמאל מתחו ביקורת נוקבת על המהלך: "מזכיר את צפון קוריאה"

נתניהו (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)נתניהו (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

מועמדי הליכוד לכנסת ה- 22, מהמקום השני ועד המקום ה- 40, חתמו היום (ראשון) על עצומה, לפיה ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא מועמדה היחיד של המפלגה לראשות הממשלה, ללא קשר לתוצאות הבחירות הקרובות. כך נמסר בצהריים מהליכוד. 

בהצהרת הנאמנות לנתניהו, עליה חתמו חברי הליכוד, נאמר: "אנו החתומים מטה, המועמדים ברשימת הליכוד לכנסת ה- 22, מדגישים כי לא נקבל שום תכתיב משום מפלגה אחרת. ללא תלות בתוצאות הבחירות, ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו הוא המועמד היחיד של הליכוד לראשות הממשלה – ולא יהיה שום מועמד אחר".

המהלך החריג בא בתגובה לדבריו אתמול של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, כי לאחר הבחירות ידרוש מהליכוד להציג מועמד אחר לראשות הממשלה במידה ונתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה. בראיון לחדשות 12 אמר ליברמן, כי בתסריט בו הליכוד יקבל יותר מנדטים מכחול לבן, אך נתניהו וגנץ יסרבו להקים ממשלת אחדות, הוא לא ימליץ לנשיא על אף אחד מהם, אבל הוסיף: "יום למחרת אני הולך לחברים בליכוד ואומר להם: 'תביאו מישהו אחר. יש לכם מספיק מועמדים'". בתשובה לשאלה מי מבין חברי הליכוד הוא מועמד אפשרי, ענה ליברמן כי "יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בהחלט יכול להיות מועמד מקובל על כולם".

חברי כנסת בליכוד ליוו את חתימתם על ההצהרה בהפגנת תמיכה בנתניהו ברשתות החברתיות. חבר הכנסת דוד ביטן, שיזם את הבעת הנאמנות והחתים את חברי הכנסת על הנוסח שלה, כתב: "היום חתמו ואישרו כל המועמדים בליכוד עד מקום 40 על תמיכה גורפת בראש הממשלה. תשובה לספינים השקריים של כחול לבן וישראל ביתנו".

חבר הכנסת מיקי זוהר כתב: "גם אני חתמתי, רק נתניהו. ראש הממשלה נבחר בשנים האחרונות על ידי מתפקדי הליכוד פעם אחרי פעם, משום שהוא המתאים ביותר להנהיג את ישראל. הליכודניקים חושבים אך ורק על טובת המדינה, ולכן הציבו את נתניהו בראש. חברי הליכוד תמיד שמרו על ראש התנועה שלהם. דרכנו אינה דרך השמאל, שמקפיד להדיח את נבחריו".

חבר הכנסת שלמה קרעי כתב: "גם אני, באמונה ובגאווה גדולה, חתמתי על המסמך ההצהרתי שמועמד הליכוד היחיד לראשות הממשלה הוא יו"ר הליכוד וראש הממשלה בנימין נתניהו. הליכוד היא המפלגה הגדולה הדמוקרטית היחידה בישראל. כל מפלגת דיקטטורה שמעיזה להטיף לנו את מי נבחר בראשנו צריכה קודם כל להביט במראה ולהתבייש עמוקות".

בעקבות הכתרתו בהצלחה של המהלך להבעת התמיכה בנתניהו, הגיב ראש הממשלה וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "תודה על התמיכה החד-משמעית בי. הליכוד מאוחד מתמיד".

 

"המזימה להחלפת נתניהו אחרי הבחירות קרסה באופן סופי"

בשמאל מתחו ביקורת נוקבת על המהלך בליכוד. יו"ר מפלגת העבודה, חבר הכנסת עמיר פרץ, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "הפראנויה של נתניהו חצתה כל גבול הגיוני, כנראה שגם הוא מבין שתמו ימי שלטונו. הליכוד הפך ממפלגה לאומית ליברלית למפלגת סגידה לאיש אחד".

במחנה הדמוקרטי אמרו כי "מצעד הבובות של נתניהו ממשיך לסייע לו במסע להיחלץ מאימת הדין. אם כל מי שרואה עצמו אזרח חופשי במדינה יהודית ודמוקרטית לא יתעשת, ישראל תהפוך מדמוקרטיה לביביקרטיה. שמיר, בגין וז׳בוטינסקי היו נכלמים לראות את חברי רשימת הליכוד לכנסת ביום הזה".

בכחול לבן הגיבו כי "בליכוד נערכים ליום שאחרי נתניהו. את המגעים והשיחות שמתנהלות בין גורמים בליכוד לבינינו, שום מסמך או עצומה של נתניהו לא יעצרו". מספר 3 בכחול לבן, חבר הכנסת משה יעלון, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "הידיעה על היוזמה להחתמת חברי כנסת מהליכוד על נאמנות ותמיכה בנתניהו מזכירה את הדרישה בצפון קוריאה מכל אזרח ותייר לקוד קידה עמוקה לכל פסל של המנהיג. אלה שלא נוהגים כך נעצרים, ואף נשלחים למחנה עבודה לחינוך מחדש".

עמיתו לרשימה של יעלון, חבר הכנסת יאיר לפיד, הגיב על החתמת חברי הכנסת בליכוד בטענה כי "ביבי צודק. מאחורי גבו בליכוד כבר כולם מחפשים את היורש, ומדברים איתנו על זה. בינתיים בלחישה. לא להרבה זמן".

בתגובה לדברים, נמסר מהליכוד כי "גנץ ולפיד, שעומדים בראש מפלגה דיקטטורית ושבחרו בעצמם את עצמם ואת חברי הרשימה שלהם, הם האחרונים להטיף מוסר לליכוד – המפלגה הדמוקרטית הגדולה והחזקה בישראל. לפיד וגנץ, שפועלים ללא הרף אחד נגד השני, וחברי מפלגת העבודה שמחליפים יו"ר כל שבועיים, יכולים רק לקנא בחברות וחברי הליכוד שמתייצבים מאחורי יו"ר המפלגה. התסכול שלהם מובן: המזימה להחלפת נתניהו אחרי הבחירות קרסה היום באופן סופי".

(עודכן: 16:20)

תגיות:הליכודבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה