חדשות בארץ

חברי הליכוד יתחייבו: נתניהו – המועמד היחיד להרכבת הממשלה

בעקבות דבריו של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, כי ידרוש מהליכוד להציג מועמד אחר לראשות הממשלה אם נתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה, פועלים בליכוד להחתים את מועמדי המפלגה לכנסת על הצהרה לפיה "ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו הוא המועמד היחיד של הליכוד לראשות הממשלה – ולא יהיה שום מועמד אחר"

נתניהו (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)נתניהו (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)
אא

בליכוד פועלים להחתים את מועמדי המפלגה לכנסת על הצהרה, לפיה ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא המועמד היחיד של הליכוד לראשות הממשלה, וכי לאחר הבחירות לא יבקשו להציג מועמד אחר לתפקיד במקומו. כך חשפה הבוקר (ראשון) לראשונה מורן אזולאי ב- ynet.

המהלך החריג בא בתגובה לדבריו אתמול של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, כי לאחר הבחירות ידרוש מהליכוד להציג מועמד אחר לראשות הממשלה במידה ונתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה.

על פי הידיעה, ההצהרה עליה אמורים לחתום מועמדי הליכוד עד המקום ה- 40 נוסחה כבר אמש, כשעל ביצוע ההחתמה יופקד חבר הכנסת דוד ביטן, לשעבר יו"ר הקואליציה. ההצהרה קובעת כי "אנו החתומים מטה, המועמדים ברשימת הליכוד לכנסת ה- 22, מדגישים כי לא נקבל שום תכתיב משום מפלגה אחרת. ללא תלות בתוצאות הבחירות, ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו הוא המועמד היחיד של הליכוד לראשות הממשלה – ולא יהיה שום מועמד אחר. אבקש את אישורך בהודעה חוזרת כדי לצרף את שמך".

חמישה חברי כנסת של הליכוד כבר חתמו על ההצהרה. אחד מהחותמים הוא חבר הכנסת שלמה קרעי, שכתב בחשבון הטוויטר שלו: "גם אני, באמונה ובגאווה גדולה, חתמתי על המסמך ההצהרתי שמועמד הליכוד היחיד לראשות הממשלה הוא יו"ר הליכוד וראש הממשלה בנימין נתניהו. הליכוד היא המפלגה הגדולה הדמוקרטית היחידה בישראל. כל מפלגת דיקטטורה שמעיזה להטיף לנו את מי נבחר בראשנו צריכה קודם כל להביט במראה ולהתבייש עמוקות".

בראיון שהעניק לחדשות 12 אמר ליברמן כי בתרחיש בו הליכוד יקבל יותר מנדטים מכחול לבן, אך נתניהו וגנץ יסרבו להקים ממשלת אחדות, הוא לא ימליץ לנשיא על אף אחד מהם: "אבל יום למחרת אני הולך לחברים בליכוד ואומר להם: 'תביאו מישהו אחר. יש לכם מספיק מועמדים'". בתשובה לשאלה מי מבין חברי הליכוד הוא מועמד אפשרי, ענה ליברמן כי "יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בהחלט יכול להיות מועמד מקובל על כולם".

התבטאותו של ליברמן חוללה סערה בליכוד. מהמפלגה נמסרה התגובה הבאה: "נפלו כל המסכות. ליברמן מודה שהוא פועל להדיח את נתניהו, וזאת גם הסיבה שפירק ממשלת ימין וגרר את המדינה לבחירות נוספות. היום ברור שקול לליברמן הוא קול להפלת ממשלת הליכוד בראשות נתניהו".

אדלשטיין עצמו הגיב על דבריו של ליברמן באומרו כי "נתניהו הוא המועמד היחיד של הליכוד לראשות הממשלה הבאה. שרבוב שמותיהם של בכירים בליכוד כמחליפים לנתניהו אינו אלא ניסיון נוסף ובלתי פוסק לעשות דה-לגיטימציה למנהיג הליכוד הנבחר. לא ניתן לאיש לפגוע באחדות הליכוד".

בתגובה לדיווחים על החתמת מועמדי הליכוד על הצהרת התמיכה בנתניהו, נמסר מהמחנה הדמוקרטי כי "מצעד הבובות של נתניהו ממשיך לסייע לו במסע להיחלץ מאימת הדין. אם כל מי שרואה עצמו אזרח חופשי במדינה יהודית ודמוקרטית לא יתעשת, ישראל תהפוך מדמוקרטיה לביביקרטיה. שמיר, בגין וז׳בוטינסקי היו נכלמים לראות את חברי רשימת הליכוד לכנסת ביום הזה".

בתוך כך, שר התקשורת דוד אמסלם (ליכוד) תקף הבוקר בחריפות את ליברמן על רקע דבריו אתמול. בהתייחסו להצהרותיו של ליברמן, כי לא יסכים לשבת בממשלה אחת עם המפלגות החרדיות ועם אנשי הימין הדתי, אמר אמסלם: "הוא לוקח כמעט 30% מהציבור היהודי ופוסל אותם. אם לא הייתי מכיר אותו ונמצא בארץ ישראל, הייתי בטוח שמדובר באדם אנטישמי. את מי הוא פוסל? את החרדים והדתיים לאומיים. למה הוא פוסל אותם? הוא פוסל אותם רק בגלל שהם יהודים. מה זה הדבר הזה?".

תגיות:הליכודאביגדור ליברמןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה