חדשות בארץ

אמסלם: ליברמן פוסל את החרדים כי הם יהודים

שר התקשורת דוד אמסלם תקף את יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, על רקע הצהרתו שלא יישב בממשלה אחת עם המפלגות החרדיות והימין הדתי: "הוא לוקח כמעט 30% מהציבור היהודי ופוסל אותם. אם לא הייתי מכיר אותו, הייתי בטוח שמדובר באדם אנטישמי"

אמסלם (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)אמסלם (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שר התקשורת דוד אמסלם (ליכוד) תקף הבוקר (ראשון) בחריפות רבה את יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, והאשים אותו כי פסילתו את המפלגות החרדיות ומפלגות הימין הדתי נובעת ממניעים הדומים למניעים אנטישמיים.

מתקפתו של אמסלם באה על רקע דבריו של ליברמן אתמול, לפיהם לאחר הבחירות ידרוש מהליכוד להציג מועמד אחר לראשות הממשלה במידה ונתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה. ליברמן, כזכור, הבהיר כי יפעל להקמת ממשלת אחדות בהרכב של ישראל ביתנו, הליכוד וכחול לבן, ולא יסכים לשבת בממשלה אחת עם המפלגות החרדיות ועם אנשי הימין הדתי.

"אני חושב שזה על גבול החוצפה", פתח אמסלם את דבריו, בראיון לאסף ליברמן וקלמן ליבסקינד בכאן רשת ב'. "ליברמן גרר את מדינת ישראל לבחירות מיותרות. הוא החליט לשנות את כללי המשחק ומצאנו את עצמנו בכאוס. הוא אומר היום שהוא רוצה ממשלת אחדות בלי חרדים ובלי דתיים לאומיים. הרי כל המחנה הלאומי בנוי, קודם כל, על הליכוד, הדתיים הלאומיים והחרדים. זה המחנה הלאומי. עד היום גם הוא היה שייך אליו, עד שהוציא את עצמו מהכלל".

"הוא לוקח כמעט 30% מהציבור היהודי ופוסל אותם", הוסיף אמסלם. "אם לא הייתי מכיר אותו ונמצא בארץ ישראל, הייתי בטוח שמדובר באדם אנטישמי. את מי הוא פוסל? את החרדים והדתיים לאומיים. למה הוא פוסל אותם? הוא פוסל אותם רק בגלל שהם יהודים. מה זה הדבר הזה?".

"גם החרדים וגם הדתיים הלאומיים, בסופו של דבר, באים עם ערכים יהודיים. במה הם שונים ממנו? כשהייתי ילד, עד גיל 20 לא ראיתי חנות לממכר חזיר, לא ראיתי חנות פתוחה בשבת. מדינת ישראל מאבדת את הזהות שלה באופן טוטלי".

שר התקשורת ציין, בהקשר זה, את התנגדותו למהלך של הפעלת תחבורה ציבורית בשבת ברמת גן: "אני לא יהודי דתי, אני שומר מסורת ושבת, ואיש איש באמונתו יחיה. אבל במדינת ישראל, מדינת היהודים, צריכים לשמור על כמה ערכים קטנים במרחב הציבורי. אין לנו הרבה כאלה, נעלם. אותי מצער שאנשים רצים עם מצע מפלגתי של חילול שבת. פעם יהודים היו נכנסים על כך לכבשן האש. איבדנו את כל הערכים. אני אומר לך, עוד עשרים שנה – אפילו פחות – הילדים שיגדלו כאן ישאלו 'מה אנחנו עושים פה? מה המשמעות שאנחנו יהודים?'. על זו הדרך, בעוד שלוש שנים אנחנו נגיע לוויכוח למה לא נוסעים ביום כיפור ופותחים את כל המסעדות".

ליברמן אמר אתמול, בראיון לחדשות 12, כי בתרחיש בו הליכוד יקבל יותר מנדטים מכחול לבן, אך נתניהו וגנץ יסרבו להקים ממשלת אחדות, הוא לא ימליץ לנשיא על אף אחד מהם: "אבל יום למחרת אני הולך לחברים בליכוד ואומר להם: 'תביאו מישהו אחר. יש לכם מספיק מועמדים'". בתשובה לשאלה מי מבין חברי הליכוד הוא מועמד אפשרי, ענה ליברמן כי "יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בהחלט יכול להיות מועמד מקובל על כולם".

בתגובה לדברים, אמר אמסלם כי ליברמן פוגע באדלשטיין אך ורק על מנת "לקושש קולות מהרוסים". לדבריו, אין כל תיאום בין יו"ר ישראל ביתנו לאדלשטיין: "הוא עושה עוול ליו"ר הכנסת. אדלשטיין בכלל לא רוצה, הכל שקר. ליברמן יודע את זה, אבל מה אכפת לו?". שר התקשורת הוסיף כי הליכוד הוא מפלגה דמוקרטית, הבוחרת את מועמדיה בבחירות בקלפי, והדגיש: "כל הליכוד יהיה מאחורי נתניהו".

תגיות:הליכודאביגדור ליברמןדוד אמסלםבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה