חדשות בעולם

נשיא איראן לטראמפ: הסנקציות על זריף "ילדותיות"

רוחאני תקף את החלטת ממשל טראמפ להטיל סנקציות אישיות נגד שר החוץ שלו, זריף. הנשיא האיראני הדגיש כי המהלך עשוי לפגוע בעמדת ארצות הברית שקוראת למשא ומתן: "הם טענו כל יום שהם רוצים לדבר בלי תנאים מוקדמים, ואז הם מטילים סנקציות נגד שר החוץ שלנו". באיחוד האירופי מסרו כי העיצומים על זריף לא ימנעו מהם להמשיך לשמור על הערוץ הדיפלומטי עם טהראן

רוחאני (צילום: אמיר לוי, פלאש 90)רוחאני (צילום: אמיר לוי, פלאש 90)
אא

נשיא איראן, חסן רוחאני, הגיב הבוקר (חמישי) להחלטת ארצות הברית להטיל סנקציות אישיות כנגד שר החוץ שלו, מוחמד ג'וואד זריף, וכינה אותן "ילדותית". רוחאני גם האשים את הממשל האמריקני כי "הם טענו כל יום שהם רוצים לדבר בלי תנאים מוקדמים, ואז הם מטילים סנקציות נגד שר החוץ שלנו". לטענתו, העיצומים על שר החוץ מוכיחים כי "הם איבדו כל יכולת לחשוב בצורה רציונלית".

במקביל, גם באיחוד האירופי גינו את העיצומים על שר החוץ האיראני, והבהירו כי הם ימשיכו לעבוד בשיתוף פעולה עם זריף כדי לשמר את ההסכם עם טהראן.

אמש הודיעה מחלקת האוצר של ארצות הברית על הטלת סנקציות אישיות על שר החוץ האיראני, וזאת כחלק ממדיניות "המקסימום לחץ" שנוקט נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כנגד הרפובליקה האסלאמית. לפי מזכיר האוצר האמריקני, סטיב מנוצ'ין, "זריף מיישם את סדר היום של המנהיג העליון באיראן, והוא דוברו העיקרי של המשטר ברחבי העולם". הצעד החריג במיוחד מתרחש כחודש לאחר שטראמפ חתם על צו שמטיל סנקציות כספיות על המנהיג העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי.

בתגובה כתב זריף בחשבון הטוויטר שלו כי "הסיבה שארה"ב סימנה אותי היא שאני 'הדובר העיקרי של איראן ברחבי העולם'. האם האמת עד כדי כך כואבת?", לטענתו, "אין לצעד כל השפעה עליי או על משפחתי, כיוון שאין לי כל נכסים או אינטרסים מחוץ לאיראן. תודה שאתם מחשיבים אותי לאיום כה גדול על האג'נדה שלכם".

הטלת הסנקציות על זריף, הנחשב כאדריכל הסכם הגרעין עם המעצמות, מייצג דה-פקטו את תחילת הסוף של הרצון האמריקני לפתוח במשא ומתן עם ההנהגה בטהראן. עם זאת, גורם בכיר בוושינגטון אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי חרף הסנקציות, חלון ההזדמנויות לנהל משא ומתן עם טהרן בנושא איראן, איננו סגור. הבכיר גם ציין כי הממשל לא סבור כי זריף הוא דמות בכירה מדי כדי שפגיעה בה תוכל לסכן את האפשרות של משא ומתן מחודש.

העיצומים על זריף כוללים בין היתר את האיסור לפתוח חשבון בנק בארצות הברית, זאת נוסף למגבלה שאוסרת על אישים וגופים אמריקניים לקיים עמו עסקים. לצד זאת, כל יציאה שלו לארצות הברית תיבחן לגופה, וייתכנו קשיים מסוימים בכניסתו למדינה. עם זאת, גורמים רשמיים בממשל האמריקני הבהירו כי נסיעותיו של שר החוץ האיראני לניו יורק לצורך עיסוקים הנוגעים לאו"ם, שהמטה שלו שוכן בעיר, לא ייפגעו מהסנקציות, זאת לנוכח התחייבויותיה הבינלאומיות של ארצות הברית.

תגיות:חסן רוחאנימוחמד ג'וואד זריףסנקציותאיראןהסכם הגרעין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה