חדשות בארץ

דיווח: יעלון הכין תוכנית מילוט להתמודדות עצמאית לכנסת

על פי הדיווח ב"ישראל היום", יו"ר מפלגת תל"ם, משה יעלון, לקח בשבוע שעבר טפסי הרשמה מוועדת הבחירות המרכזית. המטרה: לשמור לעצמו את האפשרות לפרוש מכחול לבן ולרוץ באופן עצמאי

יעלון (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)יעלון (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

המתיחות בין משה יעלון ויאיר לפיד, מראשי מפלגת כחול לבן, כבר מזמן אינה בגדר סוד וממשיכה לספק כותרות. בשבועות האחרונים נחשפו התבטאויות של יעלון נגד ההסכם שהושג בין בני גנץ ללפיד על רוטציה בראשות הממשלה, אם זו תורכב על ידי כחול לבן. יהודה שלזינגר חשף הבוקר (חמישי) ב"ישראל היום", כי חוסר האמון בין ראשי המפלגה הגיע לשיא, עד כדי כך שיעלון הכין לעצמו תוכנית מילוט לריצה עצמאית לכנסת.

כזכור, יעלון – העומד בראש מפלגת תל"ם – חבר לפני הבחירות האחרונות ל"חוסן לישראל" בראשות גנץ ול"יש עתיד" של לפיד, והקים עמם את כחול לבן. אולם מתברר, כי בשבוע שעבר לקחה מפלגת תל"ם טפסי הרשמה מוועדת הבחירות המרכזית, ככל הנראה על מנת להכין את הקרקע לאפשרות שיעלון יחליט ברגע האחרון לפרוש מכחול לבן. נתון זה עולה מהודעה רשמית שפרסמה הוועדה, בה פורטו 42 הרשימות שביקשו לקבל טפסים. "יש עתיד" ו"חוסן לישראל" לא נקטו בצעד דומה. כחול לבן אספה את טפסי ההרשמה שבועיים לפני תל"ם.

תגובתו של יעלון נמסרה באמצעות כחול לבן, בה נאמר בלקוניות: "כחול לבן הציגה בבחירות האחרונות נבחרת מרשימה, ועסוקה בלהחליף את השלטון בממשלה".

לפני כשבועיים נחשפה בחדשות 12 הקלטה, בה נשמע יעלון – מספר 3 בכחול לבן – אומר כי החיבור עם יש עתיד בראשות יאיר לפיד הינו "בכייה". בדבריו, שנאמרו בשיחה סגורה עם פעילים, התייחס יעלון ל"אירוע בסביון" – הפגישה בחודש פברואר בוילה בסביון, בה החליטו לפיד ובני גנץ על הקמת כחול לבן. "מה שקרה בין יש עתיד לחוסן לישראל באותו אירוע בסביון זה בכייה, לפחות במצב הנוכחי", נשמע שר הביטחון לשעבר אומר, "אבל זה לא סיבה לפרק".

בהקלטה נוספת, שנחשפה שבוע קודם לכן, אמר יעלון כי לפיד הוא היחיד מבין ארבעת ראשי כחול לבן שהינו בעד הרוטציה עליה סיכם עם גנץ, בעוד השאר סבורים כי היא פוגעת בסיכויי המפלגה להגיע לשלטון: "ברביעייה לפני כמה שבועות, אז עמדתי נאמרה, אני יכול להגיד שחוץ מיאיר לפיד שבעד הרוטציה, אף אחד לא בעדה".

בתגובה לחשיפת ההקלטות, אמר יעלון כי דבריו הוצאו מהקשרם, והאשים גורמים בסביבתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בניהול מערכה לפירוקה של כחול לבן. לפיד עצמו עקץ את יעלון כשאמר, בראיון לגלי צה"ל: "אני דווקא אוהב את בוגי, הוא אחד האנשים הישרים שאני מכיר. הוא אומר כל מה שהוא חושב – מזיק או מועיל, לא מעניין אותו". בהמשך דבריו הדגיש לפיד כי "בוגי הוא שותף וחבר, ואנחנו מסתדרים מצוין", והוסיף: "הרוטציה הביאה 35 מנדטים, והבוחרים ידעו על מה הם מצביעים".

תגיות:יאיר לפידמשה יעלוןבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה