חדשות בארץ

הקלטה חדשה של יעלון: החיבור עם יש עתיד – "בכייה"

בתגובה לפרסום הקלטה, בה נשמע יוצא נגד ההסכם שהושג בין בני גנץ ויאיר לפיד לפני הבחירות הקודמות, האשים מספר 3 בכחול לבן, משה יעלון, כי גורמים בסביבתו של ראש הממשלה נתניהו מנהלים מערכה על מנת לפרק את כחול לבן. הליכוד בתגובה: "אם הם לא מצליחים לנהל מפלגה, איך הם ינהלו את המדינה?"

לפיד ויעלון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)לפיד ויעלון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

היחסים הפנימיים בין ראשי מפלגת כחול לבן ממשיכים לספק כותרות. עמית סגל חשף אמש (ראשון) בחדשות 12 הקלטה חדשה, בה נשמע מספר 3 במפלגה, משה יעלון, אומר כי החיבור עם יש עתיד בראשות יאיר לפיד הינו "בכייה".

בדבריו, שנאמרו בשיחה סגורה עם פעילים, התייחס יעלון ל"אירוע בסביון" – הפגישה בחודש פברואר בוילה בסביון, בה החליטו לפיד ובני גנץ על הקמת כחול לבן. "מה שקרה בין יש עתיד לחוסן לישראל באותו אירוע בסביון זה בכייה, לפחות במצב הנוכחי", נשמע שר הביטחון לשעבר אומר, "אבל זה לא סיבה לפרק".

בתגובה לפרסום, האשים יעלון הבוקר גורמים בסביבתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בניהול "מערכה שלמה" שנועדה לפרק את כחול לבן. בראיון לאפי טריגר בגלי צה"ל, טען יעלון כי מדובר בהקלטה ישנה, מלפני הבחירות הקודמות, וכי הדברים שנשמעו בה הוצאו מהקשרם: "לא דיברתי על החיבור עצמו, דיברתי על ההסכם. למי ששכח, אני יזמתי את החיבור עם יאיר לפיד, עוד לפני שבני גנץ עלה על המגרש. מה שקרה באותו אירוע, שאכן לא הייתי מרוצה מההסכם בין חוסן ליש עתיד. היו לי הסתייגויות, ביטאתי אותן, תיקנו את הפרטים בהסכם, סיכמנו, רצנו ביחד בבחירות הקודמות וקיבלנו 35 מנדטים. מי שמוציא את זה עכשיו מנסה לפרק את כחול לבן – לא יצליחו".

"ההסכם שכשלעצמו אינו בכייה, אלא הפרטים שהיו שם. היו בו פרטים שלא הייתי שבע רצון מהם", הדגיש יעלון, אך סירב להסביר למה בדיוק התנגד בהסכם. "יש לי הערכה רבה מאוד ללפיד. מנסים לתקוע בינינו טריזים. ניסו לפרק את כחול לבן לפני הבחירות הקודמות ולאחריהן. אנחנו, ארבעת המנהיגים של כחול לבן, התגייסנו מתוך תחושת חירום. בנימין נתניהו רואה בנו איום, ובצדק, מפני שאנחנו האלטרנטיבה השלטונית היחידה, ומנסה לפרק אותנו".

מהליכוד נמסרה התגובה הבאה לדבריו של יעלון: "לליכוד ולראש הממשלה אין שום קשר למריבות הפנימיות בצמרת כחול לבן. אם הם לא מצליחים לנהל מפלגה, איך הם ינהלו את המדינה? הבחירות האלה הן על מי יהיה ראש הממשלה הבא: ראש הממשלה נתניהו או לפיד, גנץ וברק".

כזכור, בשבוע שעבר נחשפה הקלטה של יעלון, בה טען כי בכחול לבן ישנה הסכמה מקיר לקיר על כך שהרוטציה שסוכמה בין לפיד וגנץ פוגעת בסיכוייה האלקטורליים של המפלגה להגיע לשלטון: "ברביעייה לפני כמה שבועות, אז עמדתי נאמרה, אני יכול להגיד שחוץ מיאיר לפיד שבעד הרוטציה, אף אחד לא בעדה". יעלון הגיב על הפרסום באומרו כי כחול לבן אינה "מפלגה של יס-מנים". בראיון לרזי ברקאי בגלי צה"ל אמר יעלון כי "גנץ לא הקיף את עצמו ביס-מנים שיהיו כבשים. אנחנו אנשים דעתניים. לפני שקיבלנו את ההחלטה ללכת ביחד בכחול לבן – השמענו דעות, ולא הסתרתי את דעותיי". הוא הבהיר כי ההתעסקות בסוגיית הרוטציה אינה רלוונטית יותר: "זה היה רלוונטי עד לישיבה שקיימנו לפני מספר שבועות. ישבנו ארבעתנו כאנשים מבוגרים וקיבלנו החלטה שלא פותחים את העניין. מהרגע שקיבלנו החלטה – אנחנו הולכים ביחד, מתוך הבנה שמה שחשוב זה להחליף את השלטון".

תגיות:יאיר לפידמשה יעלוןבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה