חדשות בארץ

ערבי ישראלי שהצטרף לדאע"ש במסר לנתניהו: החזר אותי לארץ

סיאף שריף דאוד, בן 29, הצטרף בשנת 2015 ללחימה בשורות דאע"ש בסוריה. הוא נפל בשבי הכורדים, ובמסר בעברית ביקש מראש הממשלה נתניהו להחזירו לישראל: "כולם יודעים מה עשית בשביל חייל ישראלי אחד"

דגל דאע"ש (צילום: שאטרסטוק)דגל דאע"ש (צילום: שאטרסטוק)
אא

סיאף שריף דאוד, ערבי ישראלי תושב המשולש, הצטרף לפני ארבע שנים לדאע"ש. הוא לחם בשורות ארגון הטרור בסוריה, ונפל בשבי הכוחות הכורדיים הפועלים בצפון-מזרח המדינה. בראיון לערוץ הסעודי אל-חדת', ששודר אתמול (רביעי), פנה דאוד בעברית לראש הממשלה בנימין נתניהו וביקש ממנו לדאוג להשבתו ארצה.

במהלך הראיון, שהחל בשפה הערבית, סיפר דאוד, בן 29, על נסיבות הצטרפותו לדאע"ש. לדבריו, הוא נמשך לתעמולה של ארגון הטרור, שהכריז ב- 2015 על הקמת ח'ליפות אסלאמית. הוא ציין כי ישראל היא מדינה דמוקרטית: "ראיתי את סוריה, וראיתי את ישראל. יש אפליה גדולה מאוד בסוריה בין העלווים והסונים, למשל – בישראל אין אפליה כל כך גדולה בין ערביי ישראל והיהודים".

"אני שולח הודעה למשפחה שלי, לאמא ואבא", אמר לאחר מכן בעברית. "אני מצטער שנכנסתי לעולם הזה. לא חשבתי שזה יהיה קשה מאוד. הזיות, כאילו אני בחלום. עשיתי טעות גדולה, ואני מאוד מצטער שהכנסתי אתכם לבעיה גדולה. אמא, אני יודע שאת חושבת עליי כל היום וכועסת, וזה קשה לי מאוד. אני תמיד חושב עלייך. אני מצטער שיצאתי מהארץ בלי להגיד לכם".

"הכלא פה קשה מאוד, ואני מבקש מראש הממשלה בנימין נתניהו. אני אזרח ישראלי, ואני יודע שאתה ראש ממשלה של מדינה דמוקרטית, ואין הבדל בין ערבי, יהודי ודרוזי. הרבה מדינות לקחו בחזרה את האזרחים שלהם מכאן".

"כולם פה יודעים מה עשית בשביל חייל ישראלי אחד, והמדינה שלך גדולה ומפחידה", הוסיף דאוד. "אני מבקש שתחזיר אותי לארץ. הכלא פה קשה מאוד. המצב שלי קשה מאוד. אני מבטיח שלא אחזור לאיפה שהייתי. אחזור אדם טוב יותר".

תגיות:סוריהדאע"ש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה