חדשות בעולם

הבית הלבן מכחיש: לא צפויה ועידת שלום בקמפ דייוויד

לאחר הדיווח בידיעות אחרונות כי טראמפ יוזם ועידת שלום בקמפ דייוויד עוד קודם הבחירות בישראל, בוושינגטון מתנערים וטוענים: "לא מתוכננת פסגה כזו. נדון על הצעדים הבאים שאפשר לנקוט כדי לנצל את הצלחת הסדנה בבחריין"

טראמפ (צילום: שאטרסטוק)טראמפ (צילום: שאטרסטוק)
אא

בצל הדיווחים הבוקר (רביעי) כי ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, יזמין בקרוב את המנהיגים הערביים לוועידת שלום בקמפ דייוויד בו תיחשף עסקת המאה, גורם בכיר בבית הלבן הכחיש הערב את הטענה ואמר כי "לא מתוכננת כרגע פסגה כזו". לדברי הבכיר, צוות המשא ומתן של הבית הלבן "ידווח לנשיא, לסגנו, למזכיר המדינה ולמועצה לביטחון לאומי, ונדון על הצעדים הבאים שאפשר לנקוט כדי לנצל את הצלחת הסדנה בבחריין".

כזכור, לפי הדיווח בידיעות אחרונות, שהסתמך על מקור בוושינגטון, הוועידה תצא לפועל עוד בטרם הבחירות בישראל, ויוצגו בה העקרונות והקווים הכללים שהתווה ממשל טראמפ לפתרון הסכסוך. המהלך, כך לפי הדיווח, הוכן על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, יחד עם השגריר הישראלי בארצות הברית רון דרמר, שנחת באחרונה בארץ.

במקביל, לפני זמן קצר החל קושנר, שנחשב לאדריכל תכנית השלום של הממשל האמריקני, את פגישתו עם מלך ירדן, עבדאללה השני, המוגדר כבעל קשרים חמים להנהגה ברמאללה, ומשמש בפועל כמתווך בין ממשל טראמפ לרשות הפלסטינית, לאחר שהאחרונה הודיעה על ניתוק כל מגע  עם אנשיו של טראמפ.

במאמר שפרסם הבוקר בפוקס ניוז, טען השליח המיוחד של הבית הלבן למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, כי "סיוטו הגרוע ביותר של המשטר האיראני יהיה הסכם שלום בין ישראל לפלסטינים". בטור, שנכתב במשותף עם בריאן הוק, ראש הצוות שמוביל את אכיפת הלחצים על איראן מטעם מחלקת המדינה של ארצות הברית, נכתב עוד כי "המשטר האיראני ניצל לרעה את הסכסוך הישראלי-פלסטיני במשך עשורים, והשתמש באלימות כדי לקדם את פעולותיה ולחזק את השפעתה באזור".

"ברור שאיראן מאוד מעוניינת לראות את הסכסוך נמשך" קבעו השניים, "המשטר האיראני מעניק 100 מיליון דולר בשנה לארגוני טרור פלסטיניים, בהם חמאס והג'יהאד האסלאמי". לפי שני בכירי הממשל, תמיכה זו מקדמת את האינטרסים המדיניים של טהראן ובכך מצליחה לאיים על ישראל ועל שאר מדינות ערב באזור, אך מאידך גם פוגעת אנושות בכלכלה ובביטחון של הפלסטינים.

עוד צוין כי "הסכסוך הישראלי-פלסטיני כבר אינו הקונפליקט המרכזי באזור, אם אי פעם היה". גרינבלט והוק אף מביאים את ציטוטו של שר החוץ של בחריין, חאליד אל-כאליפה, שהצהיר בוועידה הכלכלית בבחריין כי "אילולא נוכחותה של איראן - חיילים וכסף איראניים ותמיכה בחמאס וקבוצות קיצוניות שהשתלטו על עזה - היינו קרובים הרבה יותר להשגת שלום בין ישראל לפלסטינים".

במהלך הימים הקרובים צפוי גרינבלט להגיע לביקור בישראל, וזאת במסגרת מסע הדילוגים של בכירי ממשל טראמפ, בראשות קושנר, במזרח התיכון, במהלכו ינסו להפעיל לחצים על מנהיגי מדינות ערב לתמוך בתכנית השלום של ארצות הברית. בין המדינות שהבכירים יבקרו בהן, ירדן, מצרים, סעודיה, איחוד האמירויות וקטאר.

תגיות:עסקת המאהג'ארד קושנרקמפ דייוויד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה