חדשות בארץ

הושלם תרגיל נרחב באוגדת עזה: "בכל יום יכול לפרוץ עימות"

באוגדת עזה הושלם התרגיל הנרחב ביותר בגזרה זו מאז מבצע "צוק איתן", במסגרת הגברת מוכנותו של צה"ל למערכה בעזה. הרמטכ"ל אביב כוכבי הביע שביעות רצון מעליית המדרגה במוכנות, והבהיר כי הצבא ימשיך בתהליך ההתכוננות: "ברצועת עזה יכול לפרוץ עימות כל יום"

(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

צה"ל השלים היום (רביעי) תרגיל נרחב באוגדת עזה – הגדול ביותר שנערך בגזרה זו מאז מבצע "צוק איתן". התרגיל, שכונה "ארבע העונות", הינו חלק מהכנת הצבא למערכה בעזה, והשתתפו בו שמונה מפקדות חטיבתיות, מאות אנשי מילואים, כוחות חיל אוויר וכוחות חיל הים.

עם כניסתו לתפקידו בתחילת 2019, הציב הרמטכ"ל אביב כוכבי את המוכנות בראש סדר העדיפויות המטכ"לי. הוא הנחה להגביר את מוכנותו של צה"ל למערכה ברצועת עזה, וזאת לאור הערכות המצב להיתכנותה של הסלמה בגזרה.

בתהליך הגברת המוכנות שותפים כלל הגופים במטה הכללי, בהובלת פיקוד הדרום. התהליך התמקד במספר נדבכים, שכללו: תכנון וביצוע נוהל קרב מלא בפיקוד הדרום ובמטכ"ל עם יחידות השדה שעתידות להילחם ברצועת עזה; הגדלת בנק המטרות המטכ"לי נגד ארגוני הטרור ברצועה והעצמת המודיעין, תוך מתן דגש על שיתוף פעולה הדוק בזמן אמת בין אמ"ן ופיקוד הדרום; תוכנית אימונים ייעודית ליחידות השדה, לתרגול תרחישי הלחימה הצפויים בעזה; וריכוז מאמץ אוגדתי בנושא ארגון המרחב האזרחי והצבאי בגבול הרצועה, אותו הובילו כוחות ההנדסה של האוגדה. הנדבך האחרון כלל, עד עתה, מיקום של כ- 120 עמדות ממוגנות לירי במרחב הגבול, בנייתם של כ- 10 תילים מלאכותיים במרחב זה, הנחתן של כ- 10 תשתיות הנדסיות לשליטה על התנועה בצירים, ושלושה פרויקטים של הסתרת צירים.

במהלך האימון האוגדתי השבוע, הכוחות בשטח תרגלו תרחישים מרכזיים, שכללו: פשיטה מאזור החוף, פינוי פצועים מוסק, פשיטה על יישוב, פינוי תושבים ותרגול פשיטה על שכונה בצפון הרצועה. בתרגיל נבחן גם תסריט של עימות משולב – מול זירת הדרום והצפון כאחד.

בתרגיל באו לידי ביטוי יכולות מודיעיניות גבוהות ותורגלה גם ההתמודדות מול איומים שונים של חמאס, כדוגמת: חטיפת חיילים, רחפני נפץ ומנהרות חודרות.

כוכבי, שסייר ברחבי אוגדת עזה, הביע שביעות רצון מרמת המוכנות שהופגנה בתרגיל: "אני מתרשם שחלה עליית מדרגה משמעותית ביותר. אני חושב שגם הפיקוד, גם האוגדה, עם עזרה של כל המטה הכללי, עשו תהליך הכנות מקיף ורציני. אני מתרשם שרמת המוכנות למערכה אפשרית ברצועת עזה גבוהה מאוד".

"אנחנו לא נותנים לרגיעה הזאת לבלבל ולהטעות אותנו", הוסיף כוכבי, "אנחנו נמשיך בתהליך ההתכוננות, מתוך הנחה שברצועת עזה יכול לפרוץ עימות כל יום"

(סרטון: דובר צה"ל)

תגיות:תרגילחמאסאוגדת עזהאביב כוכבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה