חדשות בארץ

דיווח: קושנר יזמין את מדינות ערב לוועידת שלום בקמפ דיוויד

על פי הדיווח ב"ידיעות אחרונות", חתנו ויועצו של הנשיא טראמפ, ג'ארד קושנר, המתחיל היום ביקור במדינות האזור, יזמין את המנהיגים הערביים לוועידה שתכונס בקמפ דיוויד, ככל הנראה עוד לפני הבחירות בישראל

קושנר (צילום: שאטרסטוק)קושנר (צילום: שאטרסטוק)
אא

ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו הבכיר של הנשיא טראמפ, יגיע היום (רביעי) לביקור באזור, אותו יפתח בישראל, ובהמשכו יבקר במדינות ערביות. נחום ברנע דיווח הבוקר ב"ידיעות אחרונות", כי קושנר יזמין את המנהיגים הערביים לוועידה שתכונס על ידי טראמפ בקמפ דיוויד, ככל הנראה עוד לפני הבחירות בישראל.

על פי הדיווח, הוועידה נועדה לקדם את "עסקת המאה", תוכנית השלום של הממשל האמריקני. טראמפ יפרוש בפני באי הוועידה את קווי המתאר הכלליים של התוכנית, מבלי להיכנס לפירוט מחייב. כך, לדוגמה, הוא יביע הסכמה להקמת ישות פלסטינית, אם כי לא כזו שתוגדר דווקא כמדינה.

לדברי גורם בכיר בוושינגטון, המהלך החריג נעשה בתיאום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאינו צפוי להשתתף בוועידה, כדי שלא לפגוע בסיכויים לכנסה. בעוד יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, צפוי להביע התנגדות גורפת לתוכנית – כפי שעשה בעקביות במהלך החודשים האחרונים – נתניהו צפוי לברך על הניסיון האמריקני להתניע מחדש את המשא ומתן, אם כי יביע הסתייגויות מהחלקים שאינם נוחים לישראל. המהלך – כך על פי הידיעה – טומן בחובו רווחים פוליטיים עבור נתניהו וטראמפ, המנהלים בימים אלו קמפיינים לבחירתם מחדש – לקראת הבחירות בישראל ב- 17 בספטמבר, ולקראת הבחירות בארצות הברית שייערכו בנובמבר 2020.

עוד נטען, כי התוכנית שהגיש נתניהו לאישור הקבינט, לבניית 700 יחידות דיור לפלסטינים בשטחי C, הנמצאים בשליטה ישראלית מלאה, אינה מיועדת לרכך את הרשות הפלסטינית ולהביאה לשולחן המשא ומתן, אלא נועדה להקל על קושנר ב'שיווק' רעיון הוועידה למדינות ערב. למרות ההסתייגויות שעלו בדיוני הקבינט, התוכנית אושרה לבסוף פה אחד. שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', הנהנה מזכות הצבעה בקבינט, ושר החינוך, הרב רפי פרץ, המוגדר כמשקיף, תמכו אף הם בהצעה. לבקשתם של סמוטריץ' והשר זאב אלקין, נוסף לה סעיף הקובע כי הבנייה עבור הפלסטינים בשטחי C תתוכנן ותקודם אך ורק על ידי המדינה, בהתבסס על צרכים הומניטריים, ולא על ידי הרשות הפלסטינית.

 

השגריר פרידמן: מאמינים באוטונומיה לפלסטינים

שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן, הביע הלילה תמיכה בהחלטת הממשלה לבנות מאות יחידות דיור עבור הפלסטינים בשטחי C. "זה דבר שלא קרה מזה זמן רב", אמר בראיון ל- CNN. "אכפת לנו מאוד משיפור איכות החיים של הפלסטינים, אנחנו חושבים שזה טוב לישראל ולפלסטינים".

פרידמן התייחס בראיון למתווה המדיני של תוכנית השלום האמריקנית האמורה להתפרסם בקרוב, ואמר כי הוא סבור שיש להעניק לפלסטינים אוטונומיה, שתוגדר בהתאם לצורכי הביטחון של ישראל: "אנחנו מאמינים באוטונומיה פלסטינית, בממשל עצמי אזרחי לפלסטינים. אנחנו מאמינים כי האוטונומיה הזו צריכה להתרחב עד לנקודה שבה היא עלולה לפגוע בביטחונה של ישראל".

פרידמן הבהיר, כי ממשל טראמפ אינו תומך ברעיון של מדינה אחת ואינו מנסה לקדם אותו: "אני לא חושב שיש מישהו אחראי בישראל שדוחף לפתרון של מדינה אחת. אני לא חושב שיש תנועה פוליטית רצינית בישראל שתומכת בפתרון של מדינה אחת, ואני לא חושב שהצעדים שננקטו על ידי ישראל או על ידינו בשנתיים האחרונות מובילים אותנו עד לנקודה הזו".

תגיות:דונלד טראמפג'ארד קושנרדיוויד פרידמןעסקת המאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה