חדשות בארץ

דיווחים: נתניהו הציג לקבינט תוכנית לבניית מאות דירות לפלסטינים בשטחי C

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציג לקבינט תוכנית לבניית 700 יחידות דיור המיועדות לפלסטינים בשטחי C, הנמצאים בשליטה ישראלית מלאה, כשבמקביל ייבנו 6,000 דירות עבור המתיישבים ביהודה ושומרון. בימין הגיבו בזעם

נתניהו (צילום: פלאש 90)נתניהו (צילום: פלאש 90)
אא

סערה בימין בעקבות הדיווחים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מקדם תוכנית לבנייתן של מאות יחידות דיור עבור הפלסטינים בשטחי C.

על פי הדיווח אמש (שני) של גילי כהן וכרמל דנגור בכאן חדשות, התוכנית הוצגה על ידי נתניהו בדיון שנערך שלשום בקבינט. בנייה לפלסטינים בשטחי C – הנמצאים בשליטה ישראלית מלאה – הינה צעד נדיר, וגם הדיון שהתקיים על כך בקבינט הינו חריג, שכן בתוקף תפקידו כשר הביטחון נתניהו אינו זקוק לאישורו. אלא שמפאת הרגישות הפוליטית של המהלך, במיוחד ערב הבחירות, ראש הממשלה מעוניין לקבל את הסכמת כל חברי הקבינט לפני הוצאתו לפועל. במהלך הישיבה התגלעו חילוקי דעות והושמעו הסתייגויות, ואתמול התקיים דיון המשך בסוגיה, שגם בו טרם הושגה הסכמה מקיר לקיר.

כדי 'להמתיק את הגלולה המרה' עבור הימין, מתוכננת במקביל בנייתן של אלפי יחידות דיור עבור המתיישבים ברחבי יהודה ושומרון. באתר ערוץ 7 דווח כי התוכנית שהוצגה בקבינט כוללת בנייה של 700 יחידות דיור לפלסטינים וקידום בנייתן של כ- 6,000 דירות עבור המתיישבים. על פי הערכות שונות, קידומה של תוכנית הבנייה לפלסטינים על ידי נתניהו מתואמת עם הממשל האמריקני, וקשורה למאמציו לקדם את תוכנית השלום שגיבש.

 

"אישור תוכנית הבנייה לפלסטינים – מגש הכסף למדינת הטרור של אבו מאזן"

בימין, כאמור, הגיבו בזעם על הדיווחים. יו''ר מועצת יש''ע, חננאל דורני, אמר כי "במקום להילחם בהשתלטות הרשות הפלסטינית על שטחי C ולהרוס את הבנייה הבלתי חוקית המשתוללת שם, ראש הממשלה מעלה בקבינט את האפשרות לכניעה לתופעה ואישור הבנייה הבלתי חוקית, ואולי אף לאשר בנייה נוספת. אנחנו מתנגדים לכך בכל תוקף וקוראים לשרי הקבינט שלא לתמוך בהצעה הרעה הזו". דורני הוסיף כי "לא יעלה על הדעת שבנייה ישראלית בישובים תותנה בבנייה פלסטינית. הציפייה מממשלת ימין, לצד אכיפה ביד קשה נגד מפרי החוק, היא לאשר בנייה ישראלית ללא מגבלות בכל רחבי יהודה, שומרון ובקעת הירדן".

ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן, מסר בתגובה: "חבלי מולדת, המכונים שטחי C מאז אסון אוסלו, הם כבשת הרש שהשמאל הסהרורי השאיר בשליטתו המלאה של עם ישראל. ציפינו וקיווינו לתומנו שבימי ממשלת ימין יוחל החוק הישראלי על המקומות הללו, ויתחיל המהלך הטבעי של החלת ריבונות ביהודה ושומרון. לתדהמתנו גילינו שהגישה הערבית של גזלת דונם ועוד דונם, בנייה מתוזמנת וממומנת על ידי גורמים זרים של בית ועוד בית, פשוט משתלמת להם. התיישבות צעירה, שקמה בהנחיה ובתמיכה של ממשלות ישראל כבר לפני שני עשורים, אינה מוסדרת, וכעת אנחנו שומעים שגם כאן צריכים לשלם אגרה – הסדרת כמה מאות בתים יהודיים תמורת עשרות אלפי פלישות של הבנייה הערבית העוינת. אם נכון הדבר שזוהי דרישת האמריקנים, אנחנו מצפים מממשלתנו שלנו לומר בקול רם וברור – עד כאן. לא נותנים תמורות אוויליות תמורת אי קיום צדק בסיסי".

ראש מועצת הר חברון, יוחאי דמרי, אמר: "נדהמנו לגלות כי על פי פרסומים בתקשורת התכנס השבוע הקבינט לאשר את תוכניתו המדינית של אבו מאזן להשתלט על שטחי C ולהקמת מדינה פלסטינית. מאכזב, שבזמן שאנו מנהלים מאבק עיקש כנגד טבעת החנק הפלסטינית על יישובינו – ורק על כך ראוי היה לכנס קבינט – אנו מקבלים כתף קרה מצד שרי הקבינט והממשלה. מסתבר למפרע כי תוכנית המאה של אבו מאזן, בתמיכת האיחוד האירופי, צלחה ויצרה מציאות שכעת תקבל חותמת כשרות מידי ממשלת ישראל".

"לערבים אין מצוקת דיור, ובשטחים אותם קיבלו בהסכם אוסלו הם רשאים ובונים כאוות נפשם", הדגיש דמרי. "כל מטרתם, לאחר שנכשלו במאבק המזוין, הוא ליצור רצף טריטוריאלי וכיבוש זוחל של שטחי C בהם חיים כחצי מיליון יהודים, לקראת הקמתה של מדינת טרור שתחתור כנגד מדינת ישראל. אנו ניאבק בכך בכל כוחנו כי זוהי אחריותנו לביטחון המדינה".

בתנועת רגבים, שיצאו לאחרונה בקמפיין נגד הבנייה הבלתי חוקית של הפלסטינים בשטחי C, הגיבו: "ממשלת הימין לא יכולה לאפשר בנייה פלסטינית בשטחי C. בשעה שהרשות הפלסטינית פועלת להשתלט באופן לא חוקי על שטחי C, אנו מקווים שהידיעה אינה מדויקת ושהדיון בקבינט לא נסב סביב אישור תוכנית המשחקת לידי אבו מאזן, תוכנית שתהווה את מגש הכסף עליו תינתן מדינת הטרור שהוא חולם להקים בלב הארץ. כל סיעות הימין הבינו שהבנייה המשתוללת והבלתי חוקית של הרשות הפלסטינית בשטחי C מסוכנת למדינת ישראל, ואותה יש לבלום ולאכוף. תוכניות בנייה בהיקף נרחב ניתן לאפשר אך ורק באזורים שבשליטת הרשות הפלסטינית, ולא בשום מקום אחר".

תגיות:יהודה ושומרוןשטח C

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה