חדשות בארץ

הקרב על מעוזי הליכוד: "גנץ מפזר הבטחות ויוותר על חבלי מולדת"

לאחר שהבוקר הצהיר יו"ר כחול לבן כי בקעת הירדן תהיה חלק מישראל בכל הסדר עתידי מול הפלסטינים, וכי ממשלתו תקצה מיליארדי שקלים בשנים הקרובות להתיישבות, בליכוד עולים למתקפה: . "בני גנץ מפזר היום הבטחות על עתיד בקעת הירדן, אבל כשהיה רמטכ"ל הוא קידם תכנית לנסיגה מוחלטת מיהודה ושומרון". בכחול לבן לא נשארו חייבים: "נתניהו היה מוכן לוותר על בקעת הירדן פעמיים. מי שבלם את התכנית היה יעלון"

גנץ, נתניהו ויעלון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)גנץ, נתניהו ויעלון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בליכוד הגיבו היום (רביעי) לביקורו של יו"ר כחול לבן, בני גנץ, בבקעת הירדן והצהרתו כי הבקעה "תהיה בשליטת ישראל לעד", והטילו ספק באשר לתכניותיו המדיניות. "בני גנץ מפזר היום הבטחות על עתיד בקעת הירדן, אבל כשהיה רמטכ"ל הוא קידם תכנית לנסיגה מוחלטת מיהודה ושומרון ורצה להפקיר ולהעביר את בקעת הירדן לידיו של כוח רב-לאומי", תקפו בליכוד.

עוד נטען בהודעת הליכוד כי "הבחירה בבחירות הקרובות היא בין ראש הממשלה נתניהו שכבר הוכיח את עמידתו בלחצים אדירים ושמר על ארץ ישראל, לבין גנץ-לפיד וברק שיוותרו על חבלי מולדת, יפנו יישובים ויסכנו את המדינה".

בכחול לבן מיהרו להשיב ולומר כי "נתניהו היה מוכן לוותר על בקעת הירדן פעמיים". בציוץ שהעלה בחשבון הטוויטר שלו, תקף בכיר המפלגה יועז הנדל כי "במפלגת ביבי תוקפים אותנו על הביקור בבקעה ותכניותינו לחיזוק ההתיישבות והחקלאות", לדבריו, ראש הממשלה הביע נכונות לסגת משטחי בקעת הירדן "בינואר 2012 ושוב ב-2014 עם תכנית קרי (ג'ון קרי, מזכיר המדינה האמריקני  בממשל אובמה – א"פ). היחיד שבלם את הרעיון הזה הוא בוגי יעלון. כאשר דרג מדיני מאשים דרג צבאי בטעויות שלו, זה עצוב. אצלנו זה יהיה אחרת".

בביקור שנערך הבוקר הבוקר בהשתתפות יו"ר כחול לבן יחד עם מספר 3 ברשימה ח"כ בוגי יעלון, וחברי הכנסת יועז הנדל, אורנה ברביבאי, אלון שוסטר וצביקה האוזר, אמר גנץ כי בקעת הירדן תהיה חלק מישראל בכל הסדר עתידי מול הפלסטינים. "בקעת הירדן תהיה בשליטת ישראל לעד", אמר והוסיף: "נציג תכנית לאומית לפיתוח הבקעה".

"בכל הסדר בקעת הירדן צריכה ותהיה חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל. הבקעה היא  חומת המגן המזרחית של מדינת ישראל. היא לעד תהיה בשליטה שלנו", הצהיר גנץ.

"יש לזה חשיבות אסטרטגית עצומה", הוסיף הרמטכ"ל לשעבר. "מתוך ההכרה בכך, וההערכה למתיישבים – נפתח תכנית לאומית ונקצה מיליארדי שקלים בשנים הקרובות להתיישבות, חקלאות ומסחר. נכין תכנית רחבה שתכלול גם הקמת מרכז עירוני במעלה אפרים והרחבה של כביש 90. כחול לבן מחויבת למתיישבים בבקעת הירדן".

גם שר הביטחון לשעבר יעלון התחייב לשמור על הבקעה. "אנחנו נשמור על שליטה ישראלית מלאה בבקעת הירדן במובן הרחב של המילה", טען. "שליטה מנהר הירדן ועד גב ההר. כל מי שמבין ביטחון  - מבין שהבקעה צריכה להיות חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל. אם הגבול יהיה הקו הירוק לשעבר – לא תהיה לנו כל שליטה על מה שקורה בין כפר סבא לבין טהראן".

במקביל, גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שביקר היום בהתנחלות אפרת, הצהיר כי "אף יישוב ואף מתיישב לא ייעקר לעולם". נתניהו הוסיף, "הייתה לי זכות גדולה לבנות את יהודה ושומרון ולחבר את גוש עציון לירושלים. נתניהו אף התחייב להקמת 8,000 בתים באפרת, "בשנים הקרובות".

לדברי נתניהו, "אי אפשר לבצע את הדברים בלי שני דברים משמעותיים: המון ניסיון, לצד יכולת אמיתית להשפיע על הדעת הקהל בארצות הברית. לכן הצלחנו לפעול ולהצליח בתקיפות ובתבונה, גם כשהממשל שהיה נגדנו. בלי כוח אמיתי בדעת הקהל האמריקנית, אי אפשר להוביל את מדינת ישראל. אי אפשר להיות ראש ממשלה. אם אין יכולת של הסברה והתנגדות בארצות הברית, יהיו ויתורים ויהיו כניעות. התפיסה של השמאל אומרת שצריך לוותר ולסגת כדי להתקבל בעולם, כמו שיאיר לפיד רוצה לפנות 80-90 אלף איש מההתיישבות. אני לא מאמין בחולשה, אני מאמין בעוצמה, ולכן הפכתי את ישראל למעצמה".

תגיות:בני גנץבקעת הירדןהליכודהתנחלויותבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה