חדשות בארץ

גנץ: בקעת הירדן תהיה לעד בשליטת ישראל

בסיור שערך בבקעת הירדן, אמר יו"ר כחול לבן, בני גנץ, כי הבקעה היא חומת המגן המזרחית של מדינת ישראל, וכי מפלגתו מתכוונת להקצות בשנים הקרובות מיליארדי שקלים לפיתוחה: "בקעת הירדן צריכה ותהיה חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל"

גנץ (צילום: גילי יערי, פלאש 90)גנץ (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הגיע היום (רביעי) לביקור בבקעת הירדן. בסיור השתתפו חברי הכנסת משה יעלון, יועז הנדל, אורנה ברביבאי, אלון שוסטר וצביקה האוזר.

"אנחנו מכירים את בקעת הירדן משנות שירותנו הארוכות, מכירים את חשיבותה האסטרטגית", אמר גנץ במהלך הסיור. הוא הדגיש כי "בכל הסדר בקעת הירדן צריכה ותהיה חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל. הבקעה היא חומת המגן המזרחית של מדינת ישראל. היא לעד תהיה בשליטה שלנו. יש לזה חשיבות אסטרטגית עצומה".

גנץ הוסיף כי כחול לבן מתכוונת להקצות בשנים הקרובות מיליארדי שקלים לפיתוח ההתיישבות, החקלאות והמסחר בבקעה, במסגרתה של תוכנית לאומית: "נכין תוכנית רחבה, שתכלול גם הקמת מרכז עירוני במעלה אפרים והרחבה של כביש 90. כחול לבן מחויבת למתיישבים בבקעת הירדן".

יעלון, מספר 3 ברשימת כחול לבן, הוסיף: "אנחנו נשמור על שליטה ישראלית מלאה בבקעת הירדן במובן הרחב של המילה – שליטה מנהר הירדן ועד גב ההר. כל מי שמבין ביטחון  מבין שהבקעה צריכה להיות חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל. אם הגבול יהיה הקו הירוק לשעבר – לא תהיה לנו כל שליטה על מה שקורה בין כפר סבא לבין טהראן".

"בבקעת הירדן 9000 תושבים – חלוצים שמצפים לפיתוח", ציין יעלון. "מדינת ישראל הזניחה בשנים האחרונות את בקעת הירדן. כשמדברים על ביטחון – מדברים על התיישבות. כחול לבן תחזיר את ההשקעה לכאן".

במקביל לביקור של אנשי כחול לבן בבקעה, הגיע ראש הממשלה בנימין נתניהולביקור באפרת, וחנך בה טיילת נוף חדשה. במהלך הביקור חזר נתניהו על התחייבות פומבית שנתן בתחילת החודש שלא לעקור יישובים ומתיישבים: "רואים כאן את העבר, ההווה והעתיד", אמר לראש המועצה המקומית אפרת, עודד רביבי. "נתתי לכם התחייבות שאתה מוכיח אותה הלכה למעשה, אף יישוב ואף מתיישב לא ייעקר. לא יהיה, נגמר הדבר הזה. מה שאתם עושים פה הוא לנצח".

תגיות:בני גנץמשה יעלוןבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה