חדשות בארץ

נתניהו בביקור באפרת: "אף יישוב ואף מתיישב לא ייעקר"

במהלך חנוכת טיילת נוף חדשה באפרת, חזר ראש הממשלה בנימין נתניהו על התחייבותו שלא לעקור יישובים ומתיישבים: "לא יהיה, נגמר הדבר הזה"

נתניהו בטקס חנוכת הטיילת באפרת, היום (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)נתניהו בטקס חנוכת הטיילת באפרת, היום (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע היום (רביעי) לאפרת וחנך בה טיילת נוף חדשה. במהלך הטקס חזר נתניהו על התחייבות פומבית שנתן בתחילת החודש שלא לעקור יישובים ומתיישבים.

"רואים כאן את העבר, ההווה והעתיד", פנה נתניהו לראש המועצה המקומית אפרת, עודד רביבי. "נתתי לכם התחייבות שאתה מוכיח אותה הלכה למעשה, אף יישוב ואף מתיישב לא ייעקר. לא יהיה, נגמר הדבר הזה. מה שאתם עושים פה הוא לנצח".

נתניהו ציין כי אפרת וגוש עציון הינם "השער הדרומי של ירושלים", כלשונו: "הייתה לי זכות גדולה לבנות את יהודה ושומרון ולחבר את גוש עציון לירושלים. אני מחויב לזה. עמדנו מול לחצים גדולים מאוד ומול חזית בינלאומית לא פשוטה – והצלחנו כי פעלנו ביחד ובשכל".

בימים אלה מוקמות באפרת 1057 יחידות דיור, זאת לצד בתי ספר, גני ילדים ותשתיות. כ- 600 דירות כבר מאוכלסות, והיתר בבנייה ויאוכלסו בשנתיים הקרובות. 8250 יחידות דיור נוספות באפרת נמצאות בתהליכי תכנון. בנוסף, הושקעו 750 מיליון שקל בהרחבת כביש המנהרות, כדי לשפר את חיבור גוש עציון לירושלים.

"אי אפשר לבצע את הדברים בלי שני דברים משמעותיים", אמר נתניהו, "המון ניסיון, לצד יכולת אמיתית להשפיע על הדעת הקהל בארצות הברית. לכן הצלחנו לפעול ולהצליח בתקיפות ובתבונה, גם כשהממשל היה נגדנו. בלי כוח אמיתי בדעת הקהל האמריקנית, אי אפשר להוביל את מדינת ישראל. אי אפשר להיות ראש ממשלה".

(סרטון: מתוך הפייסבוק של נתניהו)

באירוע לציון 40 שנה למועצה האזורית שומרון, שנערך לפני שלושה שבועות, הצהיר נתניהו כי לא יהיו יותר פינויים של יישובים. "קחו התחייבות – לא מוגבלת בזמן: אנחנו לא ניתן לעקור אף יישוב מארץ ישראל בשום תוכנית מדינית. אנחנו לא עוקרים אנשים – גמרנו עם השטות הזו. ישראל בהנהגתי לא חזרה ולא תחזור על שגיאות העבר".

בדבריו באירוע, הבהיר ראש הממשלה כי צה"ל ימשיך לשלוט בכל השטח שממערב לירדן, כולל בבקעת הירדן: "אני גם לא מבדיל בין גושי ההתיישבות לנקודות ההתיישבות הבודדות. כל נקודת יישוב כזאת היא ישראלית מבחינתי. בימים אלו אני פועל להכרה בין לאומית בעקרונות הללו".

תגיות:אפרתבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה