חדשות בארץ

דיווח: נתניהו ביקש להיפגש עם מלך בחריין – וסורב

האתר הסעודי "אילאף" דיווח כי שליח מיוחד של ראש הממשלה, שהגיע למנאמה, ביקש ממלך בחריין לאפשר לנתניהו להגיע בחודש הבא לביקור במנאמה ולהיפגש עמו, אך המלך דחה את הבקשה: "טרם הגיעה העת לפגישה"

נתניהו (צילום: שאטרסטוק)נתניהו (צילום: שאטרסטוק)
אא

מלך בחריין, חמד בן עיסא אל-ח'ליפה, דחה את בקשתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להיפגש עמו בחודש הבא. כך דיווח הבוקר (רביעי) האתר הסעודי "אילאף", הפועל מלונדון.

על פי הידיעה, המסתמכת על "גורם בכיר" שסירב לחשוף את זהותו, שליח מיוחד מטעמו של נתניהו הגיע לאחרונה למנאמה בירת בחריין, כשהוא מלווה בשלושה גורמים ביטחוניים. הפגישה נועדה לעדכן את בכירי הממלכה בעניין ביטחוני חשוב, אך במהלכה העלה השליח הישראלי בפני המלך את ההצעה, לפיה נתניהו יגיע בחודש הבא למנאמה וייפגש עמו על מנת לדון ב"סוגיות ביטחוניות בעלות עניין משותף". המלך הבחרייני דחה, כאמור, את ההצעה ואמר כי "טרם הגיעה העת לפגישה".

לדברי המקור, נתניהו ביקש את הפגישה עם המלך כחלק מקמפיין הבחירות שלו. בלשכת נתניהו סירבו להגיב על הידיעה.

כזכור, בוושינגטון התקיימה לפני שבועיים פגישה פומבית, ראשונה מסוגה, בין שרי החוץ של ישראל ובחריין. השרים ישראל כץ וח'אלד בן אחמד אל ח'ליפה הגיעו לארצות הברית כדי להשתתף בוועידה לחופש דת, שהתקיימה בחסותו של מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו. אנשי מחלקת המדינה פעלו מאחורי הקלעים כדי לארגן את הפגישה, כשלאחריה התייצבו שני האישים לצילום משותף. במשרד החוץ מסרו, כי כץ ומקבילו הבחרייני שוחחו על איראן והאיומים האזוריים ועל שיתוף פעולה בין המדינות, וכי הם סיכמו להמשיך ולעמוד בקשר.

ממלכת בחריין היא אחת ממדינות המפרץ, שעל פי פרסומים שונים מקיימת קשרים עם ישראל מאחורי הקלעים. בחודש פברואר השתתפו נציגים מעשר מדינות ערביות – ביניהן סעודיה, איחוד האמירויות, בחריין ועומאן – בוועידה הבינלאומית לשלום וביטחון במזרח התיכון, שהתקיימה בוורשה, אליה הגיע גם נתניהו. במהלך הוועידה נשאל שר החוץ של בחריין על ידי עיתונאים מתי יחול מפנה משמעותי ביחסים עם ישראל. הוא השיב כי "זה יקרה כשזה יקרה. זה יקרה בסופו של דבר".

תגיות:בחריין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה