חדשות בארץ

ליברמן הציג את מפלגתו: "הראשונה שתגיד כן לממשלת אחדות - עליה נמליץ"

ממשלת אחדות בהנהגת הליכוד וכחול לבן, לימודי ליב"ה לחרדים, העברת חוק הגיוס בנוסח המקורי, תיקי הפנים והבריאות, תחבורה ציבורית בשבת וגיור על ידי רבני ערים: יו"ר ישראל ביתנו מציג את רשימת מפלגתו לכנסת ה-22 ותוקף בחריפות את נתניהו. ליברמן: "נתניהו והליכוד הצביעו בעד ההתנתקות. נתניהו והליכוד משלמים דמי פרוטקשן לחמאס, נתניהו והליכוד טרפדו עונש מוות למחבלים"

ליברמן, הערב (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)ליברמן, הערב (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

בצל הסקרים המנבאים למפלגתו 10 מנדטים, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הציג הערב (שלישי) את רשימת מפלגתו לכנסת ה-22, שלרוב נותרה ללא שינויים. בכנס, שנערך בגני התערוכה בתל אביב, הצהיר ליברמן כי "מי שיגיד לא לממשלת אחדות - לא נמליץ עליו לנשיא. הראשונה מבין המפלגות הגדולות שתגיד כן לממשלת אחדות - עליה נמליץ".

"אנחנו רוצים ממשלה לאומית-ליברלית רחבה שתורכב מישראל ביתנו, ליכוד וכחול לבן", אמר. "מבחינתנו, לא קיימת שאלה פרסונלית מי יעמוד בראשות הממשלה אלא שאלה עקרונית איזו ממשלה תהיה". ליברמן אף הבהיר כי "במקרה ובליכוד ובכחול לבן יעדיפו ממשלה רחבה, לא נמליץ על אף אחת מהן על הנשיא".

"נדרוש את תיקי הביטחון, קליטה הבריאות והפנים", הצהיר יו"ר ישראל ביתנו. לתפקיד שר הבריאות הציבה מפלגתו את פרופ' ליאוניד אידלמן, כשר מקצועי שאינו חבר כנסת. "אין מועמד ממנו מתאים לתפקיד, והוא יהיה שר הבריאות הכי טוב שהיה לנו אי פעם", אמר ליברמן.

בשלב זה החל ליברמן לתקוף את ראש הממשלה בנימין נתניהו ושורת פוליטיקאים ימנים-חרדים: "נתניהו עושה הכול לטשטש את המהות האמיתית שבגללן יתקיימו בחירות. ההכרעה האמיתית בבחירות היא בין ישראל של ישראל ביתנו לבין ישראל של ליצמן, דרעי וסמוטריץ'", הוסיף. "אין הבדל בין כחול לבן, אין הבדל בין נתניהו ובין גנץ. שניהם מעדיפים ממשלה צרה עם החרדים והערבים. שלא יהיו אי הבנות בעתיד - לא נהיה שותפים לממשלת הלכה".

ליברמן תקף את הליכוד, שבה לדבריו "הכול פולחן אישיות". "נתניהו והליכוד", אמר ליברמן, "הצביעו בעד ההתנתקות. נתניהו והליכוד משלמים דמי פרוטקשן לחמאס, נתניהו והליכוד טרפדו עונש מוות למחבלים. תגידו לי אתם, מי פה שמאלני? לציניות של נתניהו אין גבולות, לא רק שהוא נזכר בעולים 60 יום לפני הבחירות, אתמול הוא עיכב מטוס שלם עם הורים וילדים בשדה התעופה בקייב כדי שזה יסתדר עם הלו"ז שלו והוא יוכל להצטלם איתם בארץ לצרכי בחירות".

יו"ר ישראל ביתנו הדגיש כי מפלגתו תציב את לימודי הליב"ה לחרדים כתנאי סף להצטרפות לכל ממשלה שהיא. "נעמוד על כך שחוק הגיוס יעבור בקריאה שנייה ושלישית בנוסח המקורי שלו. כהשלמה לחוק הגיוס, נפעל לחוק שירות אזרחי ולאומי עם סנקציות שיחולו לא רק על חרדים, אלא גם על בני מיעוטים", אמר. "גם תחבורה ציבורית, גיור על ידי רבני ערים יהיו חלק מהדרישות", אמר. לטענת ליברמן, "אנחנו לא נגד חרדים, אנחנו נגד כפייה דתית, אנחנו בעד הפרדה בין דת לפוליטיקה. אנחנו רוצים להוציא את הציבור החרדי ובני המיעוטים ממעגל העוני ולהפוך אותם לחלק אינטגרלי ממדינת ישראל".

 

רשימת ישראל ביתנו לכנסת ה-22:

  1.  אביגדור ליברמן
  2. עודד פורר
  3. יבגני סובה
  4. אלי אבידר
  5. יוליה מלינובסקי
  6. חמאד עמאר
  7. אלכס קושניר
  8. מרק אפראימוב
  9. לימור מגן תלם
  10. ד"ר אלינה ברדץ'
תגיות:אביגדור ליברמןישראל ביתנובחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה