חדשות בארץ

מי תלה מאות דגלי פלסטין ברחבי יהודה ושומרון? צפו

צירים מרכזיים ביהודה ושומרון עוטרו במאות דגלים של הרשות הפלסטינית. המהלך זכה לתגובות נזעמות מצד התושבים היהודים, אך בהמשך התברר כי מדובר בקמפיין של תנועת רגבים, שנועד להמחיש את הסכנה מפני ההשתלטות הפלסטינית על שטחי C: "מדינת טרור מעבר לפינה"

(צילום: תנועת רגבים)(צילום: תנועת רגבים)
אא

אלפי תושבים ביהודה ושומרון נדהמו הבוקר (ראשון) לגלות כי צמתים מרכזיים ברחבי יהודה ושומרון עוטרו בדגלי פלסטין. מאות הדגלים נתלו במהלך הלילה בצירים מרכזיים, בין היתר לאורך כביש 60 מגוש עציון להר חברון, לאורך כביש 5 בשומרון ובאזור בנימין.

למוקדי המועצות השונות הגיעו מאות פניות נזעמות נגד המהלך הלילי לתליית הדגלים, שנתפס כפרובוקציה פלסטינית. אלא שמאוחר יותר חשפה תנועת רגבים כי היא העומדת מאחורי הצפת הצמתים בדגלים, וזאת במסגרת קמפיין חדש שלה שנועד 'להעיר את השטח'. מטרת הקמפיין להמחיש את העתיד להתרחש באם הבנייה הפלסטינית הבלתי חוקית בשטחי C תמשיך ללא הפרעה, ותאפשר את הקמתה של מדינה פלסטינית על פי תוכניתו של ראש הממשלה הפלסטיני לשעבר, סלאם פיאד.

המבצע הלילי והחשאי כלל מספר צוותי עבודה ומשאיות ייחודיות הכוללות מנופי סל, שאפשרו תלייה מהירה של הדגלים. מתנועת רגבים נמסר כי מדובר באחד מחלקיו של קמפיין בניהולה, הנושא את השם "מדינת טרור מעבר לפינה". לפני כשבוע נחשפו נתונים מטרידים, מהם עלה כי למעלה מ- 28,000 מבנים פלסטיניים חדשים הוקמו בעשור האחרון על שטחי C, הנמצאים בשליטה ביטחונית ואזרחית ישראלית. תפיסת השטח על ידי הפלסטינים בשטחים אלו צמחה למימדים של 78,626 דונם, כאשר לשם השוואה תפיסת הדונמים של היישובים הישראלים בשטחי C הינה 56,700 דונם בלבד.

(קרדיט סרטון: תנועת רגבים)

"אנו מבינים את המירמור והתחושות הקשות של התושבים שנחשפו למבצע", אמר מנכ"ל רגבים, מאיר דויטש, "אבל אנחנו גם מבינים שמדינת טרור מעבר לפינה. הציבור ביהודה ושומרון נרדם בשמירה".

"הדגלים שתלינו לא יקבעו את עתיד יהודה ושומרון", הוסיף דויטש, "אבל עשרות אלפי המבנים שנבנו בעשור האחרון ועשרות אלפי הדונמים עליהם השתלטה הרשות הפלסטינית בסיוע מדינות אירופה יקבעו גם יקבעו את עתיד שטחי C. הגיע הזמן שהממשלה תפעל לעצור את תוכנית פיאד –  לא בדיבורים אלא במעשים. זה אפשרי וזה צו השעה".

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, הגיב על הקמפיין של תנועת רגבים: "המציאות של עשרות אלפי בתים לא חוקיים שהרשות הפלסטינית בונה בשטחי C, הנתקלת באפס תגובה מהרשויות, חמורה הרבה יותר מתלייה של כמה דגלי אש"ף והורדתם אחרי שעה. הרשות הפלסטינית – בידיעת הרשויות הרלוונטיות – משתלטת אט אט על שטחי C ביהודה ושומרון וקובעת עובדות בשטח, ואין פוצה פה ומצפצף. באם הממשלה לא תתעשת – המראה של דגלי פלסטין מעל השומרון לא יהיה מראה הזוי אלא המציאות בשטח".

תגיות:יהודה ושומרוןתנועת רגבים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה