חדשות בארץ

שמולי על המחנה הדמוקרטי: "מרצ ורבע, יחזרו לגודל הטבעי"

לאחר שבסוף השבוע דחק פומבית במנהיג מפלגתו לחבור למחנה הדמוקרטי, היום טוען ח"כ שמולי כי מדובר ברשימה שהיא "מרצ ורבע", זאת חרף דבריו כי יש אנשים "מאוד איכותיים". יו"ר מרצ ומנהיג המחנה הדמוקרטי מגיב: "שמולי אמר הרבה דברים. מפלגת העבודה תסתפח לממשלת נתניהו"

שמולי (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)שמולי (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

לאחר הודעתו אתמול (ראשון) כי חרף הלחצים הוא לא מתכוון לפרוש ממפלגת העבודה, הבוקר עלה ח"כ איציק שמולי למתקפה חריפה נגד רשימת "המחנה הדמוקרטי", אותה כינה "מרצ ורבע".

בריאיון שהעניק ל-ynet טען שמולי, המדורג כיום במספר 3 ברשימת העבודה-גשר, כי "יכולתי למצוא את עצמי היום במקום הרבה יותר מובטח ופחות מסוכן". מקום זה, לדברי שמולי, הוא "מקום שבו בכלל לא מדברים במושגים של אחוז החסימה", בכך רמז על הדיווחים כי הוצע לו מקום ברשימת כחול לבן. "בסופו של דבר אני מאמין בבית הזה שנקרא מפלגת העבודה ולכן נשארתי", טען.

לאחר שבשבוע שעבר מתח ביקורת על יו"ר מפלגתו, עמיר פרץ, כי יש לחתור לאיחוד עם המחנה הדמוקרטי, ואם לא ייעשה כן הרי שהוא ישקול את דרכו במפלגה, היום חזר שמולי על דבריו כי "אני חשבתי שזה נכון שמפלגת העבודה תתחבר למהלך של חיבור גדול בגוש כי זה יכול ליצור שלם שגדול מסך חלקיו וזה גם יכול למרכז את הרשימה". אך עם זאת טען כי "מה שנהיה בסוף מהמפלגה שעומדת כרגע משמאלנו זה מרצ ורבע. אני מאמין שהם יחזרו לגודל הטבעי",  זאת, למרות שברשימה "יש אנשים מאוד איכותיים, וחברים טובים".

בהתייחס לדבריו אתמול של ח"כ דוד ביטן מהליכוד כי למפלגתו "קל יותר לדבר עם עמיר פרץ", אמר שמולי כי "עמיר שב וחזר ואמר והדגיש שהכוונה שלנו היא להחליף את נתניהו, לא לשבת אתו לא עם כתב אישום, לא עם כתב חשדות, ולא להתחיל אתו משא ומתן. בסוף הוא יו"ר המפלגה שלי ואני מאמין לו". לדבריו, "לפני שלושה ארבעה חודשים מפלגת העבודה יכולה הייתה להיכנס לממשלה של נתניהו אני הבהרתי את העמדה שלי באופן נחרץ נגד הדבר הזה ואני חושב שאין סיבה לשנות את העמדה".

 

הורוביץ: "אין חיבור נוסף על השולחן"

במקביל למתקפתו של שמולי על רשימת השמאל המאוחדת, יו"ר מרצ ומנהיג המחנה הדמוקרטי, ניצן הורוביץ, הצהיר הבוקר כי לא צפויים איחודים נוספים בשמאל: "מפלגת העבודה בחרה בדעה צלולה ובראש מפוקח לחתוך ימינה", תקף.

הורוביץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

הורוביץ הוסיף והתייחס לדבריו של שמולי: "הוא אמר הרבה דברים. אנחנו לקחנו גורמים רבים בשמאל וחיברנו אותם למחנה אחד וזה משהו שלא עשו בשמאל כבר הרבה מאוד זמן. השמאל תמיד היה רגיל להיות כזה מוכה, עם הראש למטה, מדשדש".

"עמיר פרץ ומפלגת העבודה בחרו שלא לעשות חיבור בשמאל וללכת בדרך אחרת. אני עדיין מאחל לעמיר פרץ ולשמולי בהצלחה, אבל אנחנו הולכים בדרך שלנו שהיא דרך של גוש שהוא גוש אלטרנטיבי אידיאולוגי לימין. הוא לא רק איזה משהו שיסתפח לממשלת נתניהו, שיזחל ברקע".

בניגוד להצהרותיהם של חברי מפלגת העבודה, מנהיג המחנה הדמוקרטי טען כי לאחר הבחירות הם לא יהססו מלהצטרף לממשלה בראשות בנימין נתניהו. "איך אני יכול לחשוב שלא?", תהה הורוביץ, "הם אמרו שאם לא יהיו כתבי אישום נגד נתניהו אז הם יצטרפו לממשלתו. אנחנו בינתיים היחידים שמתחייבים לא ללכת עם נתניהו ולא ללכת לממשלת ימין".

תגיות:ניצן הורוביץבחירות 2019איציק שמוליהמחנה הדמוקרטי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה