חדשות בארץ

סופי? הרב פרץ הודיע: "שקד תעמוד בראש איחוד הימין"

יו"ר איחוד מפלגות הימין הודיע כי יפנה את כיסאו לאיילת שקד, וזאת "מתוך אחריות לאומית ודאגה לממשלת הימין ולציונות הדתית". על פי הערכות, הרב פרץ ישובץ כמספר 2, ולאחריו ימוקמו סמוטריץ' ובנט. על רקע המאמצים לכלול גם את זהות באיחוד, פייגלין מודיע על ריצה עצמאית ווקף את שקד. עוצמה יהודית לא צפויה להצטרף לאיחוד, ובמקביל הודיעו הערב על חבירה למפלגת נעם החרדית-לאומית

שקד, הערב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)שקד, הערב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר רשימת איחוד מפלגות הימין, הרב רפי פרץ, הודיע הערב (ראשון) על כוונתו לפנות את מקומו לטובת יו"ר הימין החדש איילת שקד. במקביל, הצדדים נפגשים כעת לישיבת משא ומתן והודעה רשמית על סיכומה צפויה לצאת בקרוב. על פי הסיכומים המוקדמים, שקד תעמוד בראש הרשימה שתכלול את הימין החדש, הבית היהודי והאיחוד הלאומי. הרב פרץ ישובץ כמספר 2, ולאחריו, בהתאמה, יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ', ושותפה של שקד להנהגת הימין החדש נפתלי בנט.

"שמח לבשר ששוחחתי עם איילת שקד לפני דקות אחדות, הסכמנו כי מתוך אחריות לאומית ודאגה לממשלת הימין והציונות הדתית איילת תעמוד בראש איחוד מפלגות הימין", הודיע הרב פרץ עם כניסתו לפגישה עם שקד ובנט. "אחדות היא מטרה משותפת של כולנו, הערב נתכנס לסגור את פרטי הריצה המשותפת ונצא לדרך". שקד אמרה: "פנינו לאחדות. אני מקווה שהלילה ייצא עשן לבן, כדי שנעבור לשלב השני - לנסות להכניס את כל מפלגות הימין תחת הימין המאוחד".

בימים האחרונים הבהירו בימין החדש כי כל משא ומתן איתם יהיה על בסיס "שיטת הריצ'רץ", כך שבעשירייה הראשונה שלה ישובצו לפי הסדר חמישה מאנשיהם וחמישה אחרים ממפלגות הימין האחרות, וזאת נוכח טענתם כי הסקרים צופים להם 8 מנדטים לכל הפחות. באיחוד הימין הדפו את הטענה והחוו על תוצאות האמת בקלפי שהשאירו את הימין החדש מחוץ לכנסת, ובעקבות זאת גם בימין החדש נסוגו מהדרישה. על פי הערכות, בעשירייה הראשונה ישובצו נציגים רבים יותר מהבית היהודי ומהאיחוד הלאומי, ואף צפוי כי אחד מאנשי הימין החדש יידחק לעשירייה השנייה.

במקביל, הערכות הן כי עוצמה יהודית לא תצטרף לרשימת איחוד הימין, ומוקדם יותר הערב הודיעו כי סיכמו עם רשימת "נועם" על הקמת בלוק טכני, לפיו ירוצו ברשימה משותפת בבחירות הקרובות. מהמפלגות נמסר כי "מדובר בחיבור שיביא את הניצחון לימין, ימנע הקמת ממשלת שמאל וייתן בית למאות אלפי אנשים הנאמנים לשלמות התורה, שלמות העם ושלמות הארץ".

עם הודעת הרב פרץ על חבירה לשקד, הודיע משה פייגלין כי מפלגתו, זהות, תתמודד עצמאית, תוך שהוא  מטיח בשקד האשמות: "יצא המרצע מהשק", כתב פייגלין בחשבון הפייסבוק שלו. "על אף שבאופן אישי הבאתי בבחירות האחרונות הרבה יותר קולות מאיילת ומנפתלי, ועל אף שידנו מושטת לחיבור כבר למעלה מחודש, העדיפה שקד לנהל משא ומתן עם כל המפלגות שמימין לליכוד, מלבד זהות. זהות תרוץ בעצמה, במלוא המרץ, בכדי להבטיח שלמחנה החירות יהיה ייצוג מכובד מאוד בכנסת הקרובה. בכל הנוגע לטענות על פיצול קולות הימין - נא לפנות לאיילת שקד". יצוין כי חרף טענתו, הימין החדש גרפה 20 אלף קולות יותר מזהות.

לדבריו של פייגלין קדמה הצהרתו הבוקר של בנט כי מטרתו העליונה היא "לאחד את כולם -  גם את פייגלין ועוצמה יהודית ולהביא אותם תחת מטריה אחת גדולה של גוש ימין. זה הקו שאני הולך עליו, איילת ביקשה שאוביל את המשא ומתן מול כולם".

בנט הדגיש כי היעד הוא לא רק בהקמת מפלגה מאוחדת, כי אם יצירת גוש טכני של כמה מפלגות שייפרדו מיד לאחר הבחירות: "אני במגעים מול סמוטריץ' וגם מול הרב רפי. יש עיכובים בצד שלהם שזה קצת נגרר, אבל היום בערב אני בא למפגש עם הרב רפי כדי לסגור ואני רוצה להכניס גם את 'זהות' לתוך הקבוצה".

תגיות:איילת שקדבחירות 2019הרב רפי פרץאיחוד מפלגות הימין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה