חדשות בעולם

רוחאני: הנוכחות של כוחות זרים באזור היא הגורם העיקרי למתח

בפגישה בטהראן עם שר החוץ של עומאן, הזהיר נשיא איראן חסן רוחאני כי בריטניה תשלם את המחיר על תפיסת המכלית האיראנית מול חוף גיבלרטר. משרד ההגנה הבריטי הודיע כי ספינת קרב נוספת של הצי המלכותי הגיעה למפרץ הפרסי, כדי לסייע באבטחת מכליות הנפט הבריטיות העוברות במצרי הורמוז

רוחאני (צילום: אמיר לוי, פלאש 90)רוחאני (צילום: אמיר לוי, פלאש 90)
אא

נשיא איראן חסן רוחאני נפגש היום (ראשון) בטהראן עם שר החוץ של סולטנות עומאן, יוסף בן עלווי. רוחאני אמר במהלך הפגישה כי נוכחותם של כוחות זרים באזור לא רק שאינה תורמת לביטחונו של האזור, אלא גם מהווה הגורם העיקרי למתחים שבו. דבריו של הנשיא האיראני באו על רקע הדיווחים על התארגנות במערב להקמת כוח משימה ימי להבטחת המעבר החופשי במצרי הורמוז.

רוחאני הוסיף וטען כי איראן מעולם לא הייתה היוזמת של מתיחות באזור, וכי המתחים העכשוויים נובעים מפרישתה החד-צדדית של ארצות הברית מהסכם הגרעין ומה"אשליות" של וושינגטון, כלשונו.

בהתייחסו לתפיסתה של המכלית האיראנית "גרייס 1" על ידי כוח קומנדו בריטי מול חוף גיברלטר בתחילת החודש, אמר רוחאני כי מדובר בצעד "בלתי חוקי", והזהיר כי בריטניה תשלם את המחיר על כך.

שר החוץ העומאני – שארצו תיווכה בעבר בין איראן לארצות הברית – הגיע אתמול לטהראן, בצל המתיחות הגוברת במפרץ הפרסי בין איראן והמערב. כזכור, משמרות המהפכה האיראניים הגיבו על תפיסת "גרייס 1" בהשתלטות בסוף השבוע שעבר על מכלית הנפט הבריטית "סטנה אימפרו" במצרי הורמוז. משרד ההגנה של בריטניה מסר היום כי ספינת קרב של הצי הבריטי, שנייה במספר, הגיעה למפרץ הפרסי, על מנת לסייע באבטחתן של מכליות הנפט הבריטיות העוברות במצרי הורמוז.

בחודש שעבר יירטו משמרות המהפכה מל"ט אמריקני, שלטענתם חדר לשטחה האווירי של איראן. בארצות הברית טענו כי היירוט בוצע במרחב האווירי הבינלאומי שמעל מצרי הורמוז. נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הורה לתקוף בתגובה יעדים צבאיים באיראן, אבל ביטל את התקיפה ברגע האחרון.

בתוך כך, בווינה נערכה היום פגישת חירום בין נציגים של איראן ונציגיהן של המדינות שנותרו מחויבות להסכם הגרעין. סגן שר החוץ האיראני, עבאס עראקצ'י, אמר לאחר הפגישה לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי האווירה בפגישה הייתה "קונסטרוקטיבית" וכי "הדיונים היו טובים". הוא הדגיש כי אינו יכול לומר שכל נקודות המחלוקת באו על פתרונן, אולם ציין כי "ישנה מחויבות רבה". עראקצ'י הבהיר כי ארצו מתכוונת להמשיך ולצמצם את המחויבויות שנטלה על עצמה בהסכם הגרעין, וזאת עד שמדינות אירופה ידאגו להבטיח את האינטרסים שלה כפי שנקבע בהסכם הגרעין.

תגיות:איראןהסכם הגרעיןחסן רוחאניהמפרץ הפרסי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה