חדשות בארץ

תיעוד: הניסוי המוצלח של ה"חץ 3" באלסקה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודה לממשל האמריקני על שיתוף הפעולה בפרויקט ה"חץ 3", ואמר כי הצלחת הניסויים מהווה "הישג אדיר לביטחון ישראל". שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן: "דוגמה מופלאה וחסרת תקדים לשיתוף הפעולה בין שתי מדינותינו"

(צילום סרטון: דוברות משרד הביטחון)(צילום סרטון: דוברות משרד הביטחון)
אא

(קרדיט סרטון: דוברות משרד הביטחון)

ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, התייחס הבוקר (ראשון) להצלחתה של סדרת הניסויים במערכת ה"חץ 3", שנערכה באלסקה שבארצות הברית.

"היום יש לישראל את היכולות לפעול נגד טילים בליסטיים שישוגרו נגדנו מאיראן ומכל מקום אחר", אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה השבועית. "זהו הישג אדיר לביטחון ישראל. יידעו כל אויבינו שאנחנו נוכל להם – גם בהגנה וגם בהתקפה".

"אני רוצה להבהיר כאן", הדגיש נתניהו, "מתכת נגעה במתכת – זה לא היה רק התפוצצות ליד. הטיל נגע בטיל בשלושת המקרים. זהו הישג כביר".

בהמשך דבריו הודה ראש הממשלה לממשל האמריקני על שיתוף הפעולה עם ישראל בפיתוח ה"חץ 3". הוא הוסיף והודה לכל הגורמים הישראליים המעורבים ב"קפיצת המדרגה האדירה לביטחון ישראל, עם משמעויות גדולות מאוד במיוחד בעת הזאת. אני רוצה גם להודות לדובים – שלא הפריעו לנו", אמר נתניהו בחיוך בסיום דבריו.

 

"התוצאות היו מדהימות"

בישיבת הממשלה נכח שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן, שאמר: "בשם הנשיא טראמפ וממשל טראמפ, אני רוצה לומר עד כמה שמחנו על התוצאה המוצלחת של ניסוי מערכת הטילים 'חץ 3', שהיא מרכיב קריטי בהגנה על ישראל מפני טילים".

"התוצאות היו מדהימות. אנחנו גאים מאוד בשותפות שלנו עם מדינת ישראל, במימון שהענקנו, במומחיות הטכנית שהוספנו ובעובדה שהעמדנו לרשות הניסוי הזה את המרחב האווירי שלנו מעל שמי אלסקה. זוהי דוגמה מופלאה וחסרת תקדים לשיתוף הפעולה בין שתי מדינותינו. מי ייתן ונמשיך לכבוש שיאים חדשים על מנת להפוך את העולם למקום בטוח יותר", חתם פרידמן את דבריו.

ד"ר דני גולד, ראש מפא"ת (המינהל למחקר, פיתוח אמל"ח ותשתית טכנולוגית) במשרד הביטחון, אמר: "זהו מבצע חסר תקדים. זו פריצת דרך בתחום הטכנולוגי, בתחום המבצעי ובתחום הלוגיסטי. שמנו את חזית הידע הטכנולוגי והמבצעי בתחום, שלושה יירוטים ברציפות, בחלל, בגבהים מאוד גבוהים ובמרחק מאוד גדול, של טילים בליסטיים ארוכי טווח. זה סמל לשיתוף הפעולה הקוהרנטי והחסר תקדים עם ארצות הברית".

סדרת הניסויים באלסקה הדגימה בהצלחה מלאה יכולת יירוט (Hit-to-kill) של מטרות בגובה רב מחוץ לאטמוספירה. במהלך הסדרה נעשה שימוש במכ"מ אמריקני ANTPY2, הודגמה והוכחה בהצלחה יכולת קישוריות מבצעית בין המערכות. הניסויים התקיימו באלסקה על מנת לאפשר בדיקה של יכולות המערכת שאינה ניתנת לביצוע בישראל.

במשרד הביטחון מציינים, כי מערכת הנשק "חץ 3" מיועדת ליירוט טילים בליסטיים מחוץ לאטמוספירה. היא מהווה מרכיב מרכזי במערך ההגנה הרב-שכבתית, שאת פיתוחו מוביל משרד הביטחון באמצעות מינהלת "חומה" שבמפא"ת. מערך זה מבוסס על ארבע שכבות הגנה מבצעיות: מערכת "כיפת ברזל", מערכת "שרביט קסמים", מערכת "חץ 2" ו"חץ 3".

תגיות:משרד הביטחוןדיוויד פרידמןחץ 3

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה