חדשות בארץ

"כל פגיעה בול": סדרת ניסויים מוצלחת באלסקה ל"חץ 3"

משרד הביטחון הודיע על סיומה של סדרת ניסויים מוצלחת במערכת "חץ 3", שנערכה בשיתוף עם הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים. הניסויים הדגימו יכולת יירוט של מטרות בגובה רב מחוץ לאטמוספירה. נתניהו: "הביצוע היה מושלם"

(צילום: דוברות משרד הביטחון)(צילום: דוברות משרד הביטחון)
אא

הותר לפרסום כי ישראל השלימה היום (ראשון) בהצלחה סדרת ניסויים מוצלחת במערכת הנשק "חץ 3". הניסוי נערך על ידי מנהלת "חומה" במפא"ת (המינהל למחקר, פיתוח אמל"ח ותשתית טכנולוגית) במשרד הביטחון, יחד התעשייה האווירית והסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים (MDA), ובהשתתפות התעשיות הביטחוניות וחיל האוויר הישראלי. הניסויים התקיימו בשדה ניסויים באלסקה שבארצות הברית, וזאת על מנת לאפשר בדיקה של יכולות המערכת שאינה ניתנת לביצוע בישראל.

מערכת הנשק "חץ 3" מיועדת ליירוט טילים בליסטיים מחוץ לאטמוספירה. ממשרד הביטחון נמסר, סדרת הניסויים הדגימה בהצלחה מלאה יכולת יירוט (Hit-to-kill) של מטרות בגובה רב מחוץ לאטמוספירה. במהלך הסדרה נעשה שימוש במכ"מ אמריקני ANTPY2, הודגמה והוכחה בהצלחה יכולת קישוריות מבצעית בין המערכות.

משה פתאל, ראש מנהלת "חומה", אמר: "למעלה מ- 10 שנות פיתוח רצופות אתגרים הביאו אותנו לרגע הזה, שבו מערכת הנשק 'חץ 3' מבצעת סדרת ניסויים, במהלכם מיירט 'חץ 3' משלים יירוט מלא של טיל מטרה. מדובר בהישג מבצעי וטכנולוגי בלתי רגיל למדינת ישראל, שלו שותפים אלפי עובדים, קצינים ומהנדסים במשרד הביטחון, התעשיות הביטחוניות, חיל האוויר הישראלי ושותפינו בארצות הברית".

פתאל הוסיף כי "העובדה שהניסוי התקיים באלסקה, עשרות אלפי ק"מ ממדינת ישראל, היא עוד הישג חסר תקדים, שמעיד על בשלותה של מערכת 'חץ 3' לעמוד בהצלחה מול כל איום. מדובר בפעילות משותפת, מרשימה וייחודית, של ממשלות ארצות הברית וישראל, המדגישה את שיתוף הפעולה ההדוק והאסטרטגי בין המדינות בתחום ההגנה מטילים".

 

נתניהו: "לישראל היכולת לפעול נגד טילים בליסטיים מאיראן"

ראש ה- MDA, אדמירל ג'ון הייל, הוסיף: "סדרת הניסויים המוצלחת הזו מהווה אבן דרך משמעותית בפיתוחה של מערכת הנשק 'חץ'. ההצלחה הייחודית באלסקה מוכיחה ביטחון ביכולותיה העתידיות של ישראל להביס את האיומים המתפתחים בזירה. ברכותיי למינהלת 'חומה', צוות ה- MDA האמריקני שלנו ושותפינו בתעשיות. אנו מחויבים לעזור למדינת ישראל בשדרוג יכולותיה הלאומיות, בהגנה מפני טילים, במטרה להגן על עצמה ועל הכוחות האמריקנים הפרוסים באזור, מפני האיומים המתגברים".

בועז לוי, סמנכ"ל התעשייה האווירית, ומנהל חטיבת מערכות, טילים וחלל, אמר: "לאחר תקופת היערכות ארוכה השלמנו בהצלחה סדרת ניסויים, מהמורכבות שערכה מדינת ישראל אי פעם מחוץ לגבולותיה, הרחק מביתנו. באלסקה הוצאנו לפועל ניסוי יירוט רב-מערכתי מוצלח ביותר, תוך התגברות על אתגרים הנדסיים רבים".

רגע השיגור (צילום: דוברות משרד הביטחון)רגע השיגור (צילום: דוברות משרד הביטחון)

במשרד הביטחון מציינים כי מערכת הנשק "חץ" הינה מרכיב מרכזי במערך ההגנה הרב-שכבתית, שאת פיתוחו מוביל המשרד באמצעות מינהלת "חומה". מערך זה מבוסס על ארבע שכבות הגנה מבצעיות: מערכת "כיפת ברזל", מערכת "שרביט קסמים", מערכת "חץ 2" ו"חץ 3".

בעקבות הפרסום על הצלחת הניסויים ב"חץ 3", אמר ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, בישיבת הממשלה, כשלצדו שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן: "בשבועות האחרונים ערכנו שלושה ניסויים סודיים פורצי דרך בטיל 'חץ 3'. הניסויים הללו נערכו באלסקה בארצות הברית, בשיתוף פעולה מלא יחד עם בעלת בריתנו הגדולה, ארצות הברית. הם הצליחו מעבר לכל דמיון. ה'חץ 3' יירט בהצלחה מלאה טילים בליסטיים מחוץ לאטמוספירה, בגבהים ובמהירויות שלא הכרנו עד כה. הביצוע היה מושלם כל פגיעה בול".

"היום יש לישראל את היכולת לפעול נגד טילים בליסטיים שישוגרו נגדנו מאיראן ומכל מקום אחר", הוסיף נתניהו. "זהו הישג אדיר לביטחון ישראל. יידעו כל אויבינו, גם בהגנה וגם בהתקפה, שאנחנו נוכל להם".

(קרדיט סרטון: דוברות משרד הביטחון)

תגיות:משרד הביטחוןחץ 3

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה