חדשות בארץ

שמולי נגד שפיר: "נטשת את מפלגת העבודה עבור סידור עבודה נוח"

חבר הכנסת איציק שמולי הגיב בחריפות על דברים שאמרה נגדו חברת הכנסת סתיו שפיר, שעזבה את מפלגת העבודה והצטרפה למחנה הדמוקרטי, והאשים אותה בעשיית "אקזיט אישי". חברת הכנסת לשעבר, מירב מיכאלי, תקפה אף היא את פרישתה של שפיר ממפלגת העבודה: "מעשה פוליטי לא ראוי"

שמולי ופרץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)שמולי ופרץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת איציק שמולי (העבודה) תקף הבוקר (ראשון) בחריפות את חברת הכנסת סתיו שפיר, שערקה ביום חמישי האחרון ממפלגת העבודה והצטרפה לרשימת המחנה הדמוקרטי, אותה הקימה עם מרצ ומפלגת ישראל דמוקרטית של אהוד ברק.

"סתיו, צאי כבר מהאובססיה שלך", כתב שמולי בטוויטר. "במשך כל הקמפיין הפצת עלילה, שהרצון שלי בחיבורים נועד להשיג לי מקום בכנסת ולא מטרה גדולה. נו, ומי נטשה את המפלגה בשעתה הקשה עבור סידור עבודה נוח? הרעיון היה להתחבר כמפלגה ולא לעשות אקזיט אישי. את הקריאות שלך שמרי לעצמך. שלום ולא להתראות".

מתקפתו של שמולי באה בתגובה לדברים של שפיר בראיון לאפי טריגר בגלי צה"ל, בהם אמרה: "על אף שנפגעתי מההתנהלות של שמולי, אנחנו לא משחקים את המשחקים האלה עכשיו. אני קוראת לשמולי ולכל מפלגת העבודה להצטרף".

כזכור, שמולי ושפיר התמודדו בפריימריז על ראשות מפלגת העבודה, אך נוצחו על ידי עמיר פרץ. במהלך הקמפיין, שני המועמדים הצעירים – שהציגו את עצמם כבשורה חדשה, שתחולל מהפכה במפלגה ותחלץ אותה מבור התחתיות הפוליטי אליו נקלעה בבחירות האחרונות – התגוששו ביניהם תוך הטחת חילופי האשמות. שמולי קרא לשפיר מספר פעמים לפרוש מהמרוץ ולחבור אליו. שפיר מצדה טענה כי "שמולי מוכן למכור את המפלגה בשביל מקום רביעי במפלגה אחרת" והבהירה כי אינה מתכוונת לוותר על המרוץ.

שמולי עצמו אמר הבוקר כי טרם החליט על המשך דרכו הפוליטית, בעקבות המהלך שיזם פרץ לאיחוד בין מפלגת העבודה ומפלגת גשר בראשות אורלי לוי אבקסיס. שמולי, המתנגד למהלך, התייחס – בראיון לאריה גולן בכאן רשת ב' – לפרסומים על הצעה שקיבל להצטרף לשורות מפלגת כחול לבן: "אם מה שהיה מנחה אותי זה לעשות אקזיט פוליטי לעצמי ולהתנהג כפליט – הייתי יכול לסדר לעצמי חיים נוחים", אמר. "מה שמנחה אותי בתקופה האחרונה זה הרצון שלי להביא את המפלגה שלי למקום נכון. אני מקווה מאוד שאצליח להשפיע על הקו שבחרה המפלגה. יש לי גם אחריות: אני ער לעובדה שיציאה שלי ממפלגה העבודה יכולה להזיק, וזה דבר שאני לא יכול להתכחש לו או להישאר אדיש כלפיו".

בתוך כך, חברת הכנסת לשעבר מירב מיכאלי (עבודה) מתחה ביקורת נוקבת על עריקתה של שפיר למחנה הדמוקרטי. בראיון לתוכנית "העולם הבוקר" ברשת, אמרה מיכאלי: "עד לפני רגע סתיו רצה לראשות מפלגת העבודה – לא ברור לי מה קרה שפתאום האידיאולוגיה של המפלגה הפכה בעיניה ללא רלוונטית. בעיני זה מה מעשה פוליטי לא ראוי. קשה לי מאוד שזו הפעם השנייה שזה קורה במפלגת העבודה כשעמיר פרץ נבחר ליו"ר, ואז מי שהתמודד מולו פתאום לא מצליח לעמוד בזה וחותך למקום אחר שמסכן את מפלגת העבודה".

תגיות:סתיו שפירמפלגת העבודהבחירות 2019איציק שמולי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה