חדשות יהדות

חרפה: מנגלים ומסיבות בקבר רבן גמליאל ביבנה

למרבה הבושה, קברו של התנא הקדוש רבן גמליאל בעיר יבנה הפך בעת האחרונה למקום בילוי המבזה את האתר. בעקבות הצעה לסדר שהגיש חבר מועצת העיר, יהודה דנינו, הוחלט למנוע את השימוש במתחם לצרכים הפוגעים בקדושתו ולחדד את ההנחיות בכל הנוגע לשימושים המותרים בו

קבר רבן גמליאל בעיר יבנה (הצילום באדיבות אתר "נלך")קבר רבן גמליאל בעיר יבנה (הצילום באדיבות אתר "נלך")
אא

קברו של התנא הקדוש רבן גמליאל, הממוקם בעיר יבנה, ידוע כמקום עלייה לרגל למתפללים המגיעים מכל רחבי הארץ להשתטח על הקבר ולשפוך את צקון לחשם. האתר גם ידוע כמקום בו מתקיימים טקסי חלאקה לילדים שהגיעו לגיל שלוש. אלא שלמרבה החרפה, הציון הפך בעת האחרונה למקום של בילויים מסוגים שונים, הגורמים ביזוי לאתר הקדוש.

תושבי יבנה מספרים כי אנשים הגיעו אל המקום, הדליקו בו אש ועשו מנגלים, ואף ערכו בו מסיבות. כמו כן, הובאו אליו מתקנים מתנפחים וטרמפולינות לילדים, הופעלה בו מוזיקה מחרישת אוזניים, וגם נערכו בו מסיבות ותחרויות קריוקי. הפעילויות האסורות והמבזות התקיימו לרוב בשעות הלילה, וכדי להוסיף חטא על פשע – גם בשבתות.

לידיו של חבר מועצת העיר, יהודה דנינו (ש"ס), הגיעו תלונות רבות מצדם של התושבים, שמחו על המתרחש במתחם הקבר. בעקבות הפניות, הוא מיהר להגיש הצעה לסדר היום, שעלתה לדיון בישיבת המועצה.

בדבריו בדיון, הסביר דנינו כי הבעיה נובעת בחלקה מהעובדה שקבר התנא הקדוש נמצא בסמיכות לפארק הסנהדרין: "משכך נוצרת לעיתים תכופות זליגה מן הנעשה בגן אל תוך מתחם הציון המרוצף והמגודר". הוא הדגיש, כי חובה לשמור על קדושת האתר ולוודא בכל תוקף כי פעילויות הפנאי והבידור יישארו אך ורק בתחומי הפארק.

בסיכום הדיון, קיבלו ראש העיר צבי גוב-ארי וחברי המועצה את הצעתו של דנינו, לפיה יש למנוע עשיית שימוש במתחם הקבר לצרכים שפוגעים בקדושתו. בנוסף, הוחלט על חידוד ההנחיות בכל הנוגע לשימושים המותרים במתחם. לשם כך יוצב במקום שילוט מתאים ויתוגברו סיורי הפיקוח העירוני.

 

תגיות:יבנהקבר רבן גמליאל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה