חדשות בארץ

למרות השפל בסקרים: "לא מתאחד עם ברק ומרצ"

למרות הסקרים הלא-מחמיאים, יו"ר העבודה ממשיך בהתעקשותו שלא להצטרף למחנה הדמוקרטי של מרצ וברק: "המעשה הכי לא נכון, אלו שני מסלולים שונים". פרץ אף מרוצה מהסקרים האחרונים ומסביר כי הוא "מעדיף להתחיל מנקודה מסוימת ולטפס". בהתייחס לביקורת הקשה שהטיח בו ח"כ שמולי, אמר כי הוא "בטוח ששמולי ינהג באופן האחראי ביותר כלפי המפלגה שהיא הבית שלו ואין לו שום סיבה לעזוב"

פרץ (צילום: אורי לנץ, פלאש 90)פרץ (צילום: אורי לנץ, פלאש 90)
אא

יו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ הבהיר הערב (חמישי) כי חרף הסקרים המאכזבים, הוא לא מתכוון לחבור לרשימת השמאל "המחנה הדמוקרטי", המורכבת ממרצ, ישראל דמוקרטית וחברת מפלגתו של פרץ, סתיו שפיר. "מדובר בשני מסלולים שונים", טען פרץ בריאיון לחדשות 12, זאת על רקע  המגמה הכללית המסמנת את המשך היחלשותו כאשר רק בסקר האחרון של מנו גבע ירד פרץ במנדט והתקרב בצורה מסוכנת לאחוז החסימה עם 5 מנדטים בלבד.

"אני מציע לכולם להתייחס לסקרים, כפי שאמר פרס, כמו אל בושם - טוב להריח אסור לבלוע", אמר יו"ר העבודה. פרץ אף הצהיר כי הוא מרוצה מהמצב, זאת מאחר והוא "מעדיף להתחיל מנקודה מסוימת ולטפס".

"אנחנו הולכים לייצר אידאולוגיה אלטרנטיבית לנתניהו. יכולתי לבחור בדרך הקלה, לעמוד בראש הגוש ולקבל 15 מנדטים - אבל הדרך שבחרתי נותנת סיכוי לשינוי", אמר.

לאחר שחבר ליו"ר גשר, אורלי לוי-אבקסיס, וספג ביקורת קשה על שביכר אותה על פני איחוד בתוך גוש המרכז-שמאל, טען פרץ כי הוא "מרגיש את הפוטנציאל של האיחוד". לדבריו, "אורלי ואני מייצרים מסע ישראלי חדש שמעולם לא היה פה. אני חושב שאם הייתי מתחבר עם המחנה הדמוקרטי הייתי עושה את המעשה הכי לא נכון כדי להחליף את נתניהו, כי זה היה משחק סכום אפס".

"אני רואה את הסקרים אבל גם את האנשים", הוסיף יו"ר העבודה שב-2006 הצליח לגרוף 15 מנדטים, חלקם מתושבי הפריפריה מצביעי ימין. "אנחנו פוגשים כל יום קבוצות שלמות שמעולם לא התקרבו למחנה השמאל - שמודיעות שהן יצביעו לעבודה". פרץ אף טען כי "שמעתי אתמול ממישהו שדיבר עם אריה דרעי שהוא אמר לו: 'פרץ לקח לנו שלושת רבעי מנדט'".

לאחר שהביע רמזים כי יצטרף לממשלה בראשות בנימין נתניהו, הערב הבהיר יו"ר העבודה כי הוא שולל בתוקף כל תרחיש לכניסה לממשלה כזו. "לא נתחיל עם נתניהו אפילו במשא ומתן", הצהיר. "לא נשב אתו, ואם יהיה כתב אישום גם נדרוש את התפטרותו המיידית".

בהתייחס לביקורת שנשמעה כלפיו מבית, מכיוונו של ח"כ איציק שמולי שהצהיר הבוקר כי במידה ומפלגתו לא תחבור לרשימת השמאל החדשה הרי שהוא ישקול את המשך דרכו במפלגה, אמר פרץ: "שמולי הוא דמות חשובה במערכת ובמפלגה, ואין לי ספק שבסוף נמצא את המכנה המשותף. מה שראינו היום זו בדיוק התשובה - הסקר אומר שאם אנחנו מתאחדים עם ברק-מרץ נהיה 15 מנדטים. אבל יש סיכוי שבמסע הקשה שבחרנו בו - אנחנו נביא את שובר השוויון, אנחנו נביא שינוי".

"אני בטוח ששמולי ינהג באופן האחראי ביותר כלפי המפלגה שהיא הבית שלו ואין לו שום סיבה לעזוב", טען פרץ. "המעשה הכי אנטי דמוקרטי הוא שאנשים מתמודדים ואח"כ בוחרים בדרך אחרת. מי שלא יודע להפסיד לעולם לא ינצח. אני הפסדתי לגבאי והתייצבתי לידו במשך שנתיים".

תגיות:עמיר פרץבחירות 2019איציק שמוליהמחנה הדמוקרטי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה