חדשות כלכלה

סוף לפקס: נכנס לתוקף החוק המחייב גופים ציבוריים לאפשר קשר במייל

החוק, המחייב גופים ציבוריים לאפשר לאזרחים לפנות אליהם באמצעות הדואר האלקטרוני, נכנס לתוקף. הבנקים, חברות הביטוח, האשראי והתקשורת יהיו פטורים מהחובה להעמיד לרשות לקוחותיהם מייל כאמצעי תקשורת

(צילום: שאטרסטוק)(צילום: שאטרסטוק)
אא

החוק, המחייב גופים ציבוריים לאפשר לאזרחים לפנות אליהם באמצעות הדואר האלקטרוני, נכנס היום (חמישי) לתוקף.

למרות ההתקדמות הטכנולוגית הרבה, שהפכה את הפקס למכשיר מיושן, למרבה האבסורד המגזר הציבורי בישראל נותר מאחור, לפחות בכל הנוגע לדרכי ההתקשרות של עובדיו עם הציבור. האזרחים שנדרשו לשלוח טפסים או מסמכים לגופים ציבוריים, או שנזקקו לפנות אליהם בבקשה, תלונה, או בירור כלשהם, נאלצו עד כה לעשות זאת באמצעות הפקס. "חוק פנייה לגופים ציבוריים באמצעי קשר דיגיטליים", שאושר לפני שנה בכנסת ביוזמתם של חברי הכנסת דוד ביטן ושרן השכל (ליכוד), משנה את תמונת המצב.

על פי החוק, "גוף ציבורי יאפשר לכל אדם לפנות אליו באמצעי קשר דיגיטלי", לרבות באמצעות המייל, וזאת בכל הנוגע לפניות שעד כה נעשו באמצעות הפקס. בנוסף לכך, הגופים הציבוריים נדרשים לפרסם בפרסומיהם הרשמיים, לרבות באתרי האינטרנט שלהם, כתובת דואר אלקטרוני עדכנית של עובדי המשרד, במטרה להנגיש את השירות הציבורי לאזרח. עם זאת, גוף ציבורי יהיה רשאי להחליט על פטור מחובת המייל כאשר מעורבים בכך "שיקולים בדבר אופן זיהוי הפונה והצורך לוודא את זהותו, הגנה על פרטיות, ובכלל זה שמירה על סודיות רפואית, והגנת סייבר".

החוק האמור יחול על משרדי הממשלה, צה"ל והמשטרה, מינהל הכנסת, לשכת נשיא המדינה, משרד מבקר המדינה, בתי המשפט, בתי החולים וקופות החולים, הרשויות המקומיות, שירות בתי הסוהר והרשות הארצית לכבאות והצלה, עיריות, תאגידים מקומיים וחברות ממשלתיות. למי מכם שכבר ממהר לחגוג ולנתק לעד את מכשיר הפקס (אם עדיין יש לו כזה בבית) – הערת אזהרה: הבנקים, חברות הביטוח, האשראי והתקשורת – שהינם גופים פרטיים – הוחרגו מהחוק. הלקוחות יצטרכו להמשיך להתקשר אליהם ולוודא שהפקס ששלחו כבר הגיע.

לאחר אישור החוק, אמרה השכל כי הוא מבשר על מהפכה: "במדינת ישראל, אומת הסטארט-אפ, עדיין מאלצים שימוש בפקס בלבד. במדינות אחרות לא מאמינים לזה". עם זאת, היא הרגיעה את האזרחים הוותיקים שמתקשים להסתגל לתמורות הטכנולוגיות, כי יוכלו להמשיך ולהשתמש בפקס.

תגיות:חוקדואר אלקטרוניפקס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה