חדשות בעולם

קוריאה הצפונית שיגרה שני טילים בליסטיים לטווח קצר

צבא קוריאה הדרומית מסר כי הטילים שוגרו מאזור עיר הנמל וונסאן שבמזרח המדינה ונחתו בים המזרחי שבין קוריאה הצפונית ויפן. בחודש מאי ערכה קוריאה הצפונית שני ניסויים דומים

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

קוריאה הצפונית שיגרה הלילה (בין רביעי לחמישי) שני טילים בליסטיים לטווח קצר. כך נמסר בהודעת הצבא של קוריאה הדרומית. על פי ההודעה, הטילים שוגרו מאזור עיר הנמל וונסאן, הנמצאת במזרח המדינה, ונפלו בים המזרחי (ים יפן) שבין קוריאה הצפונית ויפן. רשת CNN דיווחה, מפי גורמים בקוריאה הדרומית, כי אחד הטילים עבר מרחק של כ- 430 ק"מ, ואילו השני הגיע לטווח של כ- 690 ק"מ. ככל הנראה, לפחות אחד משני הטילים היה מסוג חדש שפותח בקוריאה הצפונית.

ממשרד ההגנה של קוריאה הדרומית נמסר כי סיאול רואה בשיגור הטילים כ"איום צבאי ופעולה החותרת תחת המאמצים להקל על המתחים בחצי האי הקוריאני". דוברת המשרד אמרה כי ממשלתה "מפצירה בפיונגיאנג להשעות פעולות מסוג זה, שאינן מסייעות למאמצים אלו".

זו הפעם הראשונה שקוריאה הצפונית עורכת ניסוי בשיגור טילים מאז הפסגה הקצרה שקיים מנהיגה, קים ג'ונג און, עם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, בחודש שעבר. הפגישה בין השניים נערכה באזור המפורז בין שתי הקוריאות (DMZ). בניגוד לשתי הפסגות שקדמו לה, היא התקיימה ללא הכנה משמעותית מראש, בעקבות ציוץ ספונטני של טראמפ בטוויטר, בו הזמין את קים להיפגש עמו. בסיום הפסגה אמר טראמפ כי הצדדים הסכימו לחדש בתוך מספר שבועות את השיחות על תוכנית הגרעין של קוריאה הצפונית. זאת לאחר שפסגה קודמת, שהתקיימה בהאנוי בירת וויטנאם בסוף חודש פברואר, הסתיימה ללא תוצאות.

על פי ההערכות, שיגור הטילים הלילה בא בתגובה להודעה שנמסרה בשבוע שעבר מהפנטגון, לפיה ארצות הברית וקוריאה הדרומית יערכו בחודש הבא אימונים צבאיים משותפים. בקוריאה הצפונית הגיבו בזעם, וטענו כי מדובר ב"חזרה לקראת מלחמה". בהודעה שהוציא משרד החוץ בפיונגיאנג, נאמר כי הממשל האמריקני פגע ב"רוח" המשא ומתן, וכי מדובר בהפרת ההבטחה שנתן טראמפ לקים – בפסגה הראשונה, שהתקיימה ביוני 2018 בסינגפור – להשעות את התרגילים הצבאיים עם קוריאה הדרומית. ההודעה הוסיפה ואיימה, כי פיונגיאנג תשקול האם להמשיך ולהיות מחויבת להבטחתה שלא לחדש את הניסויים בנשק גרעיני ואת ניסויי הטילים לטווח ארוך.

בחודש מאי ביצעה קוריאה הצפונית שני ניסויים בשיגור טילים לטווח קצר – לראשונה מאז נובמבר 2017. בארצות הברית ובקוריאה הדרומית העריכו כי מדובר בניסיון של פיונגיאנג להפעיל עליהן לחץ, וזאת בעקבות כישלון הפסגה בהאנוי.

תגיות:ארצות הבריתטיל בליסטיקוריאה הצפונית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה