חדשות בעולם

טראמפ נפגש עם קים באזור המפורז

ההזמנה הספונטנית של נשיא ארצות הברית למנהיג קוריאה הצפונית הבשילה למפגש פסגה שלישי במספר בין שניהם, המתקיים באזור המפורז בין שתי הקוריאות. טראמפ וקים אמרו כי מדובר ברגע היסטורי. בסיום הפגישה אמר נשיא ארצות הברית כי סוכם לחדש בתוך מספר שבועות את השיחות על תוכנית הגרעין של קוריאה הצפונית

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, ומנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, נפגשו הבוקר (ראשון) באזור המפורז בין שתי הקוריאות (DMZ). מדובר בפגישה השלישית במספר בין שני המנהיגים, ובניגוד לשתי הפסגות הקודמות היא התקיימה ללא הכנה משמעותית מראש, בעקבות ציוץ ספונטני של טראמפ בטוויטר.

טראמפ, שהשתתף בסוף השבוע בפסגת ה- G-20 ביפן, הגיע אתמול לביקור בקוריאה הדרומית. טרם צאתו מיפן, הוא הזמין בחשבון הטוויטר שלו את קים לנצל את שהותו באזור כדי להיפגש עמו. "אחרי כמה פגישות חשובות מאוד, כולל עם נשיא סין שי, אעזוב את יפן לקוריאה הדרומית. בזמן שאהיה שם, אם קים קורא את זה, אפגוש אותו באזור המפורז כדי ללחוץ את ידו ולומר שלום".

בפיונגיאנג הגיבו על ההזמנה הבלתי צפויה באמירה כי מדובר ב"רעיון מעניין מאוד" אך הוסיפו כי לא קיבלו הזמנה רשמית. מאוחר יותר, במסיבת עיתונאים בסיאול, אישר טראמפ כי הפגישה אכן תתקיים.

טראמפ וקים הגיעו הבוקר לאזור הביטחון המשותף, הנמצא באמצע האזור המפורז. השניים צעדו האחד לעבר השני, משני עברי הגבול, ולחצו ידיים. במחווה אישית, טראמפ חצה את הגבול עם קים מספר מטרים לתוך שטחה של קוריאה הצפונית – נשיא אמריקני ראשון העושה צעד זה.

השניים החליפו ביניהם דברים חמים מול המצלמות. "כבוד גדול עבורי להיות פה", אמר טראמפ. "נפגשנו וחיבבנו אחד את השני מהרגע הראשון. זהו רגע היסטורי עבור העולם". בתשובה לשאלת אחד הכתבים, אמר טראמפ כי יזמין את קים לביקור בבית הלבן. קים מצדו אמר אף הוא כי מדובר ברגע היסטורי, וכי לא ציפה לפגוש את טראמפ במקום זה: "לביקור משמעות רבה מפני שאנו רוצים להביא את העבר המצער לסיומו". המנהיג הצפון קוריאני הוסיף כי לו ולטראמפ יחסים מצוינים: "בזכות היחסים הללו התאפשר לקיים את הפגישה הזו. אנחנו צריכים להתנער מההיסטוריה ולהתקדם לעבר העתיד".

פגישתם של טראמפ וקים בדלתיים סגורות ארכה כ- 50 דקות. טראמפ אמר בסיומה כי זו הייתה "פגישה מוצלחת" וכי הצדדים הסכימו לחדש בתוך מספר שבועות את השיחות על תוכנית הגרעין של קוריאה הצפונית. הוא הביע תקווה שניתן יהיה להגיע להסכם כולל, אך הדגיש כי "מהירות אינה המטרה". טראמפ הוסיף כי הסנקציות על קוריאה הצפונית נותרו בעינן, אך ציין כי "במהלך משא ומתן דברים יכולים להשתנות".

מוקדם יותר סייר טראמפ בעברו הדרום קוריאני של אזור המפורז, כשהוא מלווה בנשיא קוריאה הדרומית, מון ג'יאה-אין, ונפגש עם חיילים. "פעם היה פה סכסוך אדיר ומוות", אמר הנשיא. "עכשיו מאוד שליו כאן. זה עולם שונה לחלוטין, ואני אומר זאת שוב לאנשים שאומרים שוב ושוב שלא השגנו דבר".

כזכור, הפסגה הקודמת בין קים וטראמפ, שנערכה בהאנוי בירת וויטנאם בסוף חודש פברואר, הסתיימה ללא תוצאות. בעוד טראמפ דרש מקים פירוז מלא מנשק גרעיני, המנהיג הצפון קוריאני הסכים לפירוז חלקי ודרש בתמורה הסרה מלאה של הסנקציות האמריקניות המוטלות על ארצו. טראמפ החליט בתגובה לקצר את הפסגה ולבטל את מסיבת העיתונאים המשותפת שהייתה אמורה להתקיים בסופה. עם זאת, הוא נזהר שלא 'לשבור את הכלים' וטען כי קים הבטיח לו שלא לחדש את הניסויים הגרעיניים ואת ניסויי הטילים לטווח ארוך.

(עודכן: 11:36)

תגיות:קים ג'ונג אוןדונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה